Additionally, paste this code immediately after the opening tag: branders, welke? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

branders, welke?

White gas is Coleman benzine. Ik vrees dat het symbooltje er gewoon ten onrechte staat (foutje, over het hoofd gezien door de ontwerper van de brochure). Op de Optimus site staat een pdf van de gebruiksaanwijzing en daar is duidelijk uit op te maken dat deze brander niet op gas werkt.
Wim
Wim schreef:....Op de Optimus site staat een pdf van de gebruiksaanwijzing en daar is duidelijk uit op te maken dat deze brander niet op gas werkt.
Wim
Een stukje gekopieerd uit die Pdf:
The Optimus Nova+ has a burner designed to use petroleum-
based fuels. Therefore, you cannot use alcohol-based fuel. We
recommend that you use chemically pure gasoline (not auto-
motive gasoline) or high-quality kerosene. Under no circum-
stances should you handle fuel near a lit stove or in your tent.
Use a funnel with a filter when filling the bottle so as to avoid
dirt and foreign bodies getting into the fuel. Never mix different
kinds of fuel. Empty the bottle entirely before putting in a differ-
ent fuel.

Maar welke branders hebben we nu die zowel op gas als op benzineachtige vloeistoffen kunnen branden?
4 tot nu toe:
- Markill Phoenix
- Primus Omnifuel
- Coleman FYRESTORM Stainless Steel
- Coleman FYRESTORM Titanium

Ervaringen met de twee laatste?
Hmm, ik weet niet hoe het zit met die Reflex-benzineleiding van Coleman. Die zou geen voorverwarming nodig hebben. Dat hadden ze vroeger ook, maar dat was vrij rampzalig, die leidingen gingen vaak stuk/verstopten de hele tijd.

Weet iemand of het wat anders is dan ze altijd al hadden?
Vincent Schol schreef:Maar welke branders hebben we nu die zowel op gas als op benzineachtige vloeistoffen kunnen branden?
Dit overzicht van multifuel-(MF)--branders vond ik (11 resultaten per 10/2/'09). Al staat daar geen Markill Phoenix tussen (dit zijn volgens hen de Markill branders). En er blijkt dus ook een MF-uitvoering van de Primus EtaPower te zijn.