Ik heb nu een paar weken de Etrex Vista CX. Daarvoor had ik een Etrex Legend en daarvoor nog had ik een Etrex Venture. De eerste die ik had, was zonder achtergrondkaart, ik reed tracks na, kon weinig punten opslaan,... Dan geupgrade naar de Legend, nog steeds geen automatische point-to-point navigatie maar wel al een achtergrondkaart, WAT een verschil. Ik kon er ook meer dan het dubbel aan trackpoints instoppen dus ik was al tevreden. Nu kan ik dus ook point-to-point navigeren met mijn Vista Cx, maar die routes die hij voorstelt, zijn niet echt fietsvriendelijk. Ik gebruik de 2009 Navigator, ik heb ook eens de Fiets en wandelplanner Belux geprobeerd, maar die fietsroutes zijn pas echt lachwekkend, ik geef toe dat ze iets rustiger zijn om te rijden, maar ze sturen je helemaal rond. Gelukkig is hij niet voor Nederland beschikbaar. Die Onroute, daar weet ik te weinig van om die te beoordelen. Hou doe ik het dan?
Op internet kun je genoeg .gpx tracks vinden en op een aantal online fietsrouteplanners (fietsnet.be voor BE knooppunten of het commerciële programma Digifietser BE/NL knooppunten) maak je een track en die pas ik dan aan met mapsource op de pc. Dan rij ik als vanouds de tracks na. Die point-2point kan ik dan gebruiken als ik verloren fiets of onverwacht ergens anders heen moet. Nadeeltje van een aantal toestellen en ook mijn Vista Cx is dat je haast niets op het scherm ziet zonder de backlight. Zijn batterijen trekken het 32u, maar ik denk dat er met backlight op 20-30% maar 20u van overblijft, wat nog steeds genoeg is hoor.
Het huidige aanbod, vooral de Etrex en GPS60 reeks is zeer goed!
Op internet kun je genoeg .gpx tracks vinden en op een aantal online fietsrouteplanners (fietsnet.be voor BE knooppunten of het commerciële programma Digifietser BE/NL knooppunten) maak je een track en die pas ik dan aan met mapsource op de pc. Dan rij ik als vanouds de tracks na. Die point-2point kan ik dan gebruiken als ik verloren fiets of onverwacht ergens anders heen moet. Nadeeltje van een aantal toestellen en ook mijn Vista Cx is dat je haast niets op het scherm ziet zonder de backlight. Zijn batterijen trekken het 32u, maar ik denk dat er met backlight op 20-30% maar 20u van overblijft, wat nog steeds genoeg is hoor.
Het huidige aanbod, vooral de Etrex en GPS60 reeks is zeer goed!