Hoi Jacques,
De vereniging zit op dit moment in een overgangsfase (groeistuipen) en gaat zich onder het nieuwe bestuur over de kritiek-punten (waaronder die van jou) beraden. Er is daarom een klankboordgroep in opbouw om kritiek/vragen/positive geluiden van de achterban beter om te kunnen zetten in het nieuwe beleid. Misschien is die klankboord groep ook wat voor jou? Kritiek, zowel positief als negatief helpt de vereniging een stuk vooruit en wie weet voel je je er dan wel thuis. Schrijf even een mailtje aan Inge Meere
Schlauch schreef:Ik zeg dat ik de indruk krijg dat deze vereniging geen binding met zijn achterban heeft, en daarmee bedoel ik dat een grote groep fietsers geen aansluiting vind.
Waarom voel jij je door de vereniging niet vertegenwoordigd?
Schlauch schreef:De vereniging leeft vooral bij de bestaande leden, al of niet actief. En verder dat er in sommige zaken geen eensluidende mening is, of met één mond gesproken kan worden.
Het is een vereniging, een verzameling van totaal verschillende mensen die 1 passie delen: wereld/reis fietsen. Zoveel zielen zo veel meningen.
Aan het bestuur is nu dus de taak om al die verschillende meningen zo goed mogelijk om te zetten in een consistent beleid. Daar schorte het bij het vorige bestuur aan.
Schlauch schreef:We klagen over de kwaliteit over de Nederlandse (reis)fiets en hollen met z'n allen naar onze oosterburen om daar fietsen te kopen wat ook niet altijd hozanna is.
Wat is daar mis mee? En wat zou de vereniging hierin volgens jou kunnen veranderen? We hebben weliswaar leden maar ik betwijfel of het huidige aantal groot genoeg is om een 'machts factor" te zijn. Kortom, lid worden
En als de verkoopsresultaten inzakken bij de nederlande reisfiets fabrikanten is dat een goede stimulans om weer eens aan de weg te gaan timmeren.
Schlauch schreef:Het is niet sexy genoeg. De vereniging staat niet op het fietstoneel.
Welk deel van het fietstoneel? Het blijft natuurlijk een nichevereniging binnen de fietswereld en voor de wereldfietsers staan we op nummer 1
We zullen nooit zo groot worden als de fietserbond omdat onze achterban veel gespecialiseerden en kleiner is.
De verenging is vertegenwoordigd op de diverse beursen. Maar volgens jou is de uitstraling niet "sexy genoeg". Ontbreekt het aan imago? Hoe zou je dat willen verbeteren?
Schlauch schreef:Je kunt het tijdschrift laten fuseren of opheffen.
Waarom?
Schlauch schreef:Je kunt een wedstrijd uitschrijven onder de fabrikanten om een reisfiets te maken die aan onze eisen voldoet.
De eisen die door de leden aan een fiets gesteld worden zijn heel divers en hangen af van het type reizen dat gemaakt wordt.
De fabrikanten weten dondersgoed wat onze wensen zijn, lezen mee op het forum, schrijven hier ook wat af en toe en staan in het tijdschrift en lezen het ook.
Ze moeten echter een afweging maken tussen onze eisen en die van vele andere klanten die slechts 1x per jaar een weekje fietsen. Die kunnen zonder problemen met minder goede componenten ook prima fietsen.
Maar voor fietstesten/componenten testen etc zou de verenging inderdaad goed geschikt zijn. Dit zou via de diverse fietswinkeliers in de vereniging kunnen worden bemiddeld bijvoorbeeld. Dit is dan tegelijkertijd een rede om het tijdschrift te kopen.
Schlauch schreef:Je kunt produkten gezamelijk inkopen of adverteerders producten met korting laten aanbieden.
Voel ik ook wel wat voor en het is een stimulans om van de vereniging lid te worden. Daar wordt nu druk over gediscussieerd.
Een deel van de leden wil de vereniging (zwart-wit gezien) helemaal bij het oude houden (dus zoals het vroeger met 50 leden was): een gezellig clubje met leuke activiteiten en een tijdschrift met reisberichten en adminstratie etc intern. Een ander deel wil "naar de Beurs" met professionalisering en korting op producten, fiets tests, fiets-reisverzekering, uitbesteding van adminstratief werk, etc etc.
Zoals gezegd moet het bestuur die gordiaanse knoop gaan doorhakken en heeft alle hulp nodig die het kan krijgen.
Kortom, meld je aan voor de klankboord groep
Fiets de wereld,
Whisky