Om met je eigen woorden te spreken....
Gewoon doen!!!
Nee serieuws ik weet het niet maar het lijkt me van wel.
Ken beide matjes maar heb geen ervaring.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Welnee, dat ligt helemaal niet aan u. Al dat gedoe over het perfecte materiaal dat ook nog eens peperduur is. Het blijft natuurlijk gewoon kamperen in een tent en je ligt op iets dat comfortabeler is dan op de grond in je slaapzak. Ik zat even te denken om mijn bijna nieuwe, twee meter lange, 2de hands Nordisk matje in te wisselen voor een exped ding, maar dat ga ik pas doen als de huidige mat op is, bij nader inzien. Dan maar zo nu en dan bijblazen - who cares?senior schreef:Sorry hoor, maar ik slaap al 20 jaar op een NOMAD matje, nooit ergens last van of mee gehad, en het weegt niks. Hoofd op fleece trui, dat weer op de schoenen, ja dat stinkt en so what!, uitstekende arm gezellig over de fietstas waarin alleen maar de zachte dingen, en zo kan ik wel doorgaan. Ja, ik sliep vroeger (55 jaar geleden) bij de Padvinderij op stro, ging ook heel goed. Zou het soms aan mij liggen en de wat "verwatte" jeugd van tegenwoordig? Maf ze, mensen!
Grappig geformuleerd, maar je moet zelf ook niet zeiken, ouwe zak .senior schreef:Kijk eens aan: erkenning! Precies zo bedoelde ik het! Niet zo zeiken lieve wereldfietsers, afzien, ontberen, kou lijden, kreunen van de spierstijfte etc. etc. Thats all in the game! Ja toch!
Hoi Arnob,arnob schreef:Ik heb zojuist een oud matje ingeruild tegen een nieuw. Het lekprobleem blijkt in het merendeel van de gevallen te worden veroorzaakt door de ventielen, die na een aantal maal goed vastdraaien niet voldoende meer afsloten. De nieuwe matjes hebben andere, grotere ventielen. En een opblaasslangetje vast aan de zak, zodat we nu ook in kleine tentjes het matje binnen kunnen oppompen.