Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ik ben geschrokken - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

ik ben geschrokken

HansvanderVeeke schreef: Mocht ik ergens mee kunnen helpen om deze crisis te bedwingen, dan bied ik bij deze mijn hulp aan. Graag wel rekening mee houd dat ik in Noord-Groningen woon en dus ver van alles af zit.
Ik wil deze uitspraak graag herzien.
Gisteren heb ik een flauwe opmerking van de moderator gehad. Ik heb hier een nachtje over geslapen en toen besloten, dat als dit representatief is voor het bestuur, ik er beter aan doe hier niet in te stappen. Is beter voor de WF én voor mij omdat dat de invulling erg ver uit elkaar ligt.

Desalniettemin hoop ik dat de WF hier goed uitkomt.

Geen lid, maar toch verguld met de informatie en de discussies die je op dit forum leest! Net als Hans al schreef, lees ik achteraf ook weleens dat ik een opmerking beter genuanceerder had kunnen formuleren. De met modder gooien-discussies lees ik bewust niet omdat zoiets in het algemeen niet tot oplossingen, maar meer tot afbraak leidt. Ik draag wereldfietsers een warm hart toe en hoop dat dit forum, wat voor mij een beetje het boegbeeld is, in deze setting blijft doorgaan. Vrienden sluit de gelederen en wind je niet over alles op en denk ook eerst even na voordat je iets opschrijft en mocht je iets te scherp hebben neergezet - immers de pen is harder dan de stem - corrigeer dat door verontschuldigingen aan te bieden. Mocht ik mensen verkeerd benaderd hebben - please tell me - dan bied ik alvast - im voraus - mijn excuses aan.
HansvanderVeeke schreef:Gisteren heb ik een flauwe opmerking van de moderator gehad. Ik heb hier een nachtje over geslapen en toen besloten, dat als dit representatief is voor het bestuur, ik er beter aan doe hier niet in te stappen. Is beter voor de WF én voor mij omdat dat de invulling erg ver uit elkaar ligt.

Desalniettemin hoop ik dat de WF hier goed uitkomt.
Jammer!
Ik zag het wel zitten een 'Gronings' bestuur.

is wel erg ver weg van het brabantse land.......... :D :D

Maar zonder gekheid ik heb een mailtje naar het bestuur gedaan om mijn diensten aan te bieden en die van jeroen.

verder heeft speculeren geen zin denk ik
Hallo Hans,
HansvanderVeeke schreef:
HansvanderVeeke schreef: Mocht ik ergens mee kunnen helpen om deze crisis te bedwingen, dan bied ik bij deze mijn hulp aan. Graag wel rekening mee houd dat ik in Noord-Groningen woon en dus ver van alles af zit.
Ik wil deze uitspraak graag herzien.
Gisteren heb ik een flauwe opmerking van de moderator gehad. Ik heb hier een nachtje over geslapen en toen besloten, dat als dit representatief is voor het bestuur, ik er beter aan doe hier niet in te stappen. Is beter voor de WF én voor mij omdat dat de invulling erg ver uit elkaar ligt.

Desalniettemin hoop ik dat de WF hier goed uitkomt.
Ik kon geen bericht vinden waarin die opmerking te lezen was, het kan een PBtje geweest zijn. Anyway, de moderators hier op het forum zijn geen bestuursleden, we zijn vrijwilligers en hebben in de Vereniging net zoveel te zeggen als ieder ander lid. Ik zou zeggen kom met je ideeën, suggesties ed. naar de vergadering. Misschien zie ik je daar.

Groetjes,
Frank

DriesBa schreef:Geen lid, maar toch verguld met de informatie en de discussies die je op dit forum leest! Net als Hans al schreef, lees ik achteraf ook weleens dat ik een opmerking beter genuanceerder had kunnen formuleren. De met modder gooien-discussies lees ik bewust niet omdat zoiets in het algemeen niet tot oplossingen, maar meer tot afbraak leidt. Ik draag wereldfietsers een warm hart toe en hoop dat dit forum, wat voor mij een beetje het boegbeeld is, in deze setting blijft doorgaan. Vrienden sluit de gelederen en wind je niet over alles op en denk ook eerst even na voordat je iets opschrijft en mocht je iets te scherp hebben neergezet - immers de pen is harder dan de stem - corrigeer dat door verontschuldigingen aan te bieden. Mocht ik mensen verkeerd benaderd hebben - please tell me - dan bied ik alvast - im voraus - mijn excuses aan.
Als niet-leden onder elkaar: het is wel waar dat speculeren geen zin heeft als je geen lid bent. Ik heb in deze draad al meerdere mogelijke oorzaken gelezen. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je de echte oorzaak kunt achterhalen om er vervolgens je stappen voor de toekomst op te kunnen bepalen. De sfeer hier op het forum aanpakken, terwijl dat eigenlijk alleen maar een uiting was van andere spanningen, heeft dan geen zin. In die zin is het ook begrijpelijk dat bestuursleden niet hier in het forum uit de doeken gaan doen wat er aan de hand is.

Als je echt zou willen weten wat er speelt moet je kijken of bestuursleden bereid zijn in een persoonlijk gesprek, en later in de vergadering, bereid zijn een toelichting te geven of moet je (ervaren) leden aanschieten die vrij goed weten wat er in het bestuur speelt. Als je goed leest hier, weet je wie je moet hebben volgens mij.

Ondanks alles blijf ik zeker serieus geïnteresseerd in het lidmaatschap. Ik ben me er wel van bewust geworden, dat juist door lid te worden mijn beeld misschien weer positiever zou kunnen worden.

Hey Guus,

Gewoon lid worden! De vereniging draait gewoon door en het is niet zo dat zo'n bestuurscrisis echt direct gevolgen heeft. Wat je wel merkt als je lid bent, is dat je een geweldig inspirerend blad in de bus krijgt en je ook nog eens echt iets kan leren over fietsen. En dan heb ik het nog niet over de weekenden.....

En de bestuurscrisis? ach, Belgie betaat ook nog steeds :wink:

Sjirk

Ik wou hier nog iets over belgië schrijven, maar ga het maar laten.


Willem

Doorgaans zit ik meer dan 2000 km vanaf de plaats waar het allemaal gebeurt (Utrecht). Ik zal er in elk geval niet bij zijn. Een brief heb ik ook nog niet ontvangen. De hele affaire krijgt daarmee voor mij het karakter van ver van mijn bed.
Het zou toch wel prettig zijn als al degenen die niet (kunnen) komen toch enig inzicht krijgen in de aard van de problemen. In algemene termen moet daarover toch wel iets op papier te zetten zijn.
Voor het overige wens ik de leden op 6 april wijsheid toe om uit de impasse te komen en weer voor de dag te komen met een enthousiast en slagvaardig bestuur.
Groet uit een zonnig Spanje.

m-gineering schreef:
willem.megens schreef:Hetzelfde gevoel heb ik soms ook Demy. Maar aan de andere kant hebben we hier niet te maken met grote frisdrank- of electronicamerken, maar met 'aanbieders' die van hun hobby en passie hun werk hebben gemaakt. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die reisgidsen daar nou vreselijk rijk van wordt. Het is ook iets om trots op te zijn dat je iets met fietsen doet, toch? Gevaar is hoogstens dat het een glijdende schaal wordt, en dat het lastig is om een grens te stellen van wat wel en niet aanvaardbaar is.

Maarre, we weten helemaal niet of dit iets te maken heeft met het opstappen van het bestuur!
Even formeel: dit is al eerder uitgebreid bediscussieerd op het forum, maar belangrijker, ook op de jaarvergadering waar de leden er een beslissing over hebben genomen. Tis flauw, maar als je lid wordt mag je meepraten
Wat is dit voor arrogante houding?

Wees blij met mensen die willen meedenken. Vervolgens kan je ermee doen wat je wil. Als je wil dat niet leden worden buitengesloten van de disuccussie moet de dicussie ook niet op een openbare plaats gestart worden.

Als niet lid erger ik me aan deze houding. Als dit de houding van de vereniging is wil ik geen eens lid zijn. En dus ook niet iets in het bestuur doen.

Ik volg deze discussie met interresse.
M.i slaat Leon de spijker op zijn kop: het forum scheiden van de vereniging.

Deze 2 los van elkaar zetten.
Als beginnend vakantiefietser ben ik direct lid geworden van de club, zat vol vragen, als die vraag dan beantwoord werd met een grote tegenvraag alsof ik een dom blondje ben en aan de afzender kon ik lezen dat zij (ook nog eens) in het bestuur zat....óf als je een reisgenoot zoekt en er komt (weer) iemand uit datzelfde bestuur roepend/ vragend, is er iemand die met hem/ haar meewil?? alsof die ander dat zelf niet kan?

Dus heb mijn lidmaatschap weer opgezegd, ik wil niet bij een club horen die kleinerend reageert op posts van mensen die denken een forum hebben gevonden waar ze ervaring kunnen opdoen en daarna weer delen.

Ik ben lid van de fietserbond en daar blijft het bestuur, buiten de namen en agendapunten redelijk anoniem..die hoor / zie ik niet met elkaar ruzieen tijdens allerlei discussies...ja, tijdens ledenvergaderingen maar niet op de man zoals hier soms op het forum...zouden die er wel komen, dan zul je ook daar zien dat leden af gaan haken...het lijkt wel een politieke partij...geruzie binnen de groep kost altijd leden.

Persoonlijk denk ik dat allerlei discussies gevoerd hier op het forum beter in een achterkamer had kunnen plaatsvinden.

En voor de rest.. lekker fietsen..ervaringen uitwisselen..er is een schat aan ervaringen, waar ik in ieder geval een groot voordeel uit heb gehaald.

en ik zou het advies van Leon ter harte nemen. :wink:

Leon schreef: Als ik bestuurlid was zou ik het forum dan ook volledig scheiden van de vereninging.
Groet,
Leon
Hoe stel je je dat voor? Het hosten zal toch betaald moeten worden en het modereren is ook een hele inspanning. De hele boel overdoen aan een uitgever of andere commerciele partij? Lijkt me niet echt de oplossing voor een probleem dat met duidelijke spelregels en consequente steun aan de 'scheidsrechters' (door bestuur en forumgebruikers) eigenlijk niet hoeft te bestaan

m-gineering schreef:
Leon schreef: Als ik bestuurlid was zou ik het forum dan ook volledig scheiden van de vereninging.
Groet,
Leon
Hoe stel je je dat voor? Het hosten zal toch betaald moeten worden en het modereren is ook een hele inspanning. De hele boel overdoen aan een uitgever of andere commerciele partij? Lijkt me niet echt de oplossing voor een probleem dat met duidelijke spelregels en consequente steun aan de 'scheidsrechters' (door bestuur en forumgebruikers) eigenlijk niet hoeft te bestaan
Hosten moet inderdaad worden betaald. Maar daar zijn oplossingen voor te verzinnen.

En modereren is inderdaad een hele inspanning. Maar (bijna) alle fora draaien op betrokennen die dat vrijwillig met plezier doen. Zo zal dat hier ook gaan.

En denk je dan dat het op het losgemaakte forum niet over de vereniging zal gaan? Een forum is net een kroeg: daar wordt informatie uitgewisseld, gelachen, gehuild, geklaagd, geroddeld etc. Het maakt volgens mij niks uit.

Nu is de site méér dan alleen het forum en ook bruikbaar voor verenigingsnieuwtjes. Daarmee trekt het forum dus ook mensen naar de vereniging. Bovenaan staat duidelijk dat iedereen het forum op kan en daarmee is wat op het forum gezegd wordt dus ook niet persé representatief voor de vereniging. Waar het nieuwe bestuur wat mij betreft wel over na mag denken is hoe niet-verenigingsforummers meer betrokken kunnen raken bij het wel en wee van het forum.

Knijtert schreef:
m-gineering schreef:
willem.megens schreef:Hetzelfde gevoel heb ik soms ook Demy. Maar aa... hier gaat iets mis met de quote
Wat is dit voor arrogante houding?

Wees blij met mensen die willen meedenken. Vervolgens kan je ermee doen wat je wil. Als je wil dat niet leden worden buitengesloten van de disuccussie moet de dicussie ook niet op een openbare plaats gestart worden.

Als niet lid erger ik me aan deze houding. Als dit de houding van de vereniging is wil ik geen eens lid zijn. En dus ook niet iets in het bestuur doen.
Knijtert, ik heb geen probleem met zo'n opmerking hoor. Hij heeft trouwens gelijk: als je lid wordt/bent mag je meepraten. Overigens ben ik lid, maar niet actief, en daarom heb ik (vind ik) ook niet het recht om echt iets van het bestuur te vinden.

Overigens wordt het al een lange draad over werkelijk niets! Misschien een slechte vergelijking hoor, want ik heb nix met die man, maar 't lijkt wel de fim van Geert: een aankondiging zonder verder iets te verklappen, en dan al die/dat ophef en gespeculeer. :?

willem.megens schreef: Overigens wordt het al een lange draad over werkelijk niets!
Precies.
-Zondag 6 april gewoon bij elkaar komen,
-toelichting van het bestuur beleefd aanhoren (HH bestuur, U mag de toelichting kort houden!)
-hopelijk horen dat de kascommissie de boeken goed kan keuren,
-bestuur bedanken voor de bewezen inspanningen,
-koffie & ritselrondje ;)
-wat mij betreft dan een compact 'zakenkabinet' in elkaar timmeren van een paar mensen die elkaar goed liggen, dat de boel aan de gang kan houden en dat de vereniging weer aan een vers bestuur kan helpen.
-bestuur installeren met bovengenoemde opdracht
- aanwezigen bedanken en iedereen een goede reis naar huis wensen

Als iedereen meewerkt kun je als je weer thuis bent nog net even gaan fietsen

Zoals je ziet hoeft het helemaal niet moeilijk te zijn ;)

he Marten, hoe kan dat nou? Jouw bericht is geplaatst om 23:06 uur, maar het is nu bij mij 22:40 uur. Op drie klokken en mijn horloge gecheckt.

Ik snap 'm. Op dit forum is de zomertijd al begonnen. Ik heb nog een week wintertijd voor de boeg. Ik loop altijd een beetje achter.

Theo Jorna schreef:Ik snap 'm. Op dit forum is de zomertijd al begonnen. Ik heb nog een week wintertijd voor de boeg. Ik loop altijd een beetje achter.
Je moet op computers niet alleen de tijd goed instellen, maar ook nog de tijdzone, want anders gaan die krengen allerlei dingen erbij verzinnen ;)

23:00 PM ;)

Dus de computer van dit forum 'staat' in Rusland?

23:49 uur