Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nazomerweekend 2007 - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Nazomerweekend 2007

134 berichten

Voor de mensen die wat langer op de Veluwe willen zijn is dit misschien een tip.

Van 21 t/m 24 augustus, dus wf weekend sluit aan.

www.fiets4daagserheden.nl . De NFTU (Nederlandse Toer Fiets Unie) kent de tocht twee sterren toe. Je kunt kiezen uit afstanden van 25, 40, 60 en 80 kilometer. De eerste dag kun je er ook voor kiezen om de route te skeeleren, de tweede dag kun je hem steppen. Startpunt Rheden. Kosten 14 euro incl. entree Nationaal park de Hoge Veluwe, veerpontjes, zie verder site.

Sorry, ik heb niet goed gekeken, het wf weekend is een week later dan de fietsvierdaagse in Rheden.
Aangepast programma

Vrijdag
• Vanaf ca. 16:00 uur is iedereen welkom. Er is volop gelegenheid je ervaringen uit te wisselen. Natuurlijk mag je ook later, op zaterdag of zondag komen.
• ’s Avonds is er omlijst met spontane muziek en zang een kampvuur waarbij je je sterke verhalen de vrije loop kunt laten. Mocht het slecht weer zijn dan verplaatsen dit naar de zaterdagavond.

Afbeelding

Zaterdag
• ’s Morgens is er keuze uit twee fietstochten over de Veluwe uitgezet door Eric en Fedor. Afhankelijk van het aantal deelnemers splitsen we op in twee of drie groepen.
• Vanuit een Spaanse traditie waarin goed en lekker eten een van de belangrijkste sociale bezigheden in het leven is, zal ook dit jaar het diner verzorgd worden door Inge Meere. Te bijzonder voor woorden, alleen al hierom kom je naar het nazomerweekend. Degene die niet aan de fietstocht deelnemen kunnen Inge hun assistentie in de keuken verlenen.
• Na het eten kunnen we genieten van een tweetal diapresentaties. De eerste wordt verzorgd door Bert Sitters met historische beelden van een tocht over de Zijderoute in 1992 door Oezbekistan, Tadzjikistan en Kirgizstan. De tweede wordt verzorgd door Rinnert & Astrid die net terug zijn van een lange reis door Zuid-Amerika. Zie ook hun website www.stukjefietsen.com .
• Na de lezingen is er wederom een kampvuur. Helaas mogen we slechts één avond stoken zodat het zonder vuur zal zijn... :?: tenzij de vrijdag niet door is gegaan.

Zondag
Om tien uur beginnen we met de ledenvergadering. Hier heb je als lid de mogelijkheid om invloed uit te oefenen op de gang van zaken binnen de vereniging. Je aanwezigheid en inbreng zal zeer gewaardeerd worden! Na de vergadering eindigt de bijeenkomst.

[quote="FV"]hm, in de buurt van de camping bomen genoeg om je hond aan vast te binden, zou ik zeggen



een poedel aan een boom...........nee geen goed plan denk ik......:)

Maar zonder gekheid, ik ben een oppas aan het zoeken...
want het lijkt ons heel erg leuk.

Komen er trouwens meer mensen met kinderen.........

Nog twee weken en dan is het zover!!!
Ik kijk er erg naar uit om een ieder weer te zien, nieuwe mensen te ontmoeten en de afgelopen fietsavonturen en nieuwe fietsplannen van een ieder weer te horen!

Groet, Rena :wink:
Door verschillende mensen, waaronder zelfs bestuursleden, wordt de naam Najaarsweekend gebruikt daar waar het Nazomerweekend wordt bedoeld. Voor mensen die niet goed bekend zijn met de vereniging kan ik me voorstellen dat diit verwarring op roept. De goede naam is Nazomerweekend . Deze agenda wordt bij komende ledenvergadering behandeld: http://www.wereldfietser.nl/index.php?o ... &Itemid=41 . Kan de webmaster de naam even aanpassen?

bert sitters schreef:Harry, neem je wat van die leuke boekjes van je mee?
Kunnen we elkaar daar meteen het woord pluggen uitleggen, want dat heb ik net geleerd :roll:
Leon

Heren... heren...

Graag deze discussie en/of opmerkingen in het onlangs geopende topic over het agendapunt/motie plaatsen. Dat gaat specifiek over deze aspecten.
Willem_V schreef:
Blanche schreef:

Wie heeft er trouwens zin om vanaf regio Zoetermeer mee te fietsen naar Kootwijk op vrijdag?

Blanche
Ik ben van de partij. Ik kom uit Rotterdam. Lijkt mij overigens wel een pittige rit. Vanuit Rotterdam kwam ik met MS Auroute ingesteld op kleine wegen al uit op 120km. Hoe vroeg met je dan vertrekken om om 16.00 uur aan te komen?

Nog meer liefhebbers?

PS:Ik moet nog even lid worden :-)

Jep..zo'n 120 km als ik kijk op de fietrouteplanner van Zuid Holland en Utrecht.
Pittige rit? Ja maar staat tegenover dat ik de hele zomer aardig wat bergkilometers heb gemaakt in Bulgarije. Laat je nog wel weten wat precies het plan is en hoeveel kilometers erin zitten. En als we heel moe zijn zaterdag dan helpen we toch mee met koken i.p.v. te gaan fietsen! :wink:
Nog meer mensen mee?

Blanche

Als mensen vanaf Rotterdam willen fietsen maar het toch wel een eind vinden kunnen eventueel hun spullen droppen bij mij. Het rijdt toch wat gemakkelijker zonder gewicht. Ik rijd vrijdagavond vanaf Simonshaven (in de buurt van Rotterdam) met de auto en het eten naar Kootwijk. Wil je dus wat gewicht kwijt kun je het bij mij droppen voor donderdag avond. Je kunt me bereiken op 06 10668298.
Blanche schreef:
Willem_V schreef:
Blanche schreef:

Wie heeft er trouwens zin om vanaf regio Zoetermeer mee te fietsen naar Kootwijk op vrijdag?

Blanche
Ik ben van de partij. Ik kom uit Rotterdam. Lijkt mij overigens wel een pittige rit. Vanuit Rotterdam kwam ik met MS Auroute ingesteld op kleine wegen al uit op 120km. Hoe vroeg met je dan vertrekken om om 16.00 uur aan te komen?

Nog meer liefhebbers?

PS:Ik moet nog even lid worden :-)

Jep..zo'n 120 km als ik kijk op de fietrouteplanner van Zuid Holland en Utrecht.
Pittige rit? Ja maar staat tegenover dat ik de hele zomer aardig wat bergkilometers heb gemaakt in Bulgarije. Laat je nog wel weten wat precies het plan is en hoeveel kilometers erin zitten. En als we heel moe zijn zaterdag dan helpen we toch mee met koken i.p.v. te gaan fietsen! :wink:
Nog meer mensen mee?

Blanche

Hallo Blanche en Willem,

JA ik wil wel..........Ik woon in Zwijndrecht en het wordt voor mij de eerste keer dat ik een verenigings weekend mee ga maken.
Ik wilde vrijdag van af huis naar de camping fietsen maar het zou idd leuk zijn als we dat met meerdere mensen deden.
kunnen of moeten we ergens afspreken dan?

gr Bas

Imeere schreef:Als mensen vanaf Rotterdam willen fietsen maar het toch wel een eind vinden kunnen eventueel hun spullen droppen bij mij.
Dank voor het aanbod maar voor mij is het een beetje een generale repetitie van al mijn spullen. :-)
Het kwam al in het journaal en heeft ook in alle (plaatselijke) kranten gestaan: de hei is door het weerverloop uitzonderlijk mooi dit jaar. Dus toen familie hier kwam fietsen heb ik een route over vooral veel hei uitgezet. De hei is nog steeds heel mooi maar op de meeste velden net over het hoogtepunt heen behalve op het Uddelse Buurtveld daar is hij nog fel paars. Een mooi ruig stuk tussen knooppunt 61 en 9.

Voor de mensen die vrijdag al een korte route willen fietsen of zaterdag Inge ook nog willen helpen, of zondag na de vergadering nog een kortere route willen doen, enz zet ik hieronder deze route:

Route 46 km over heidevelden en door bos.
Vanuit camping Harskamperdennen rechtsaf.

Bij het bord Amaliaroute het fietspad op.

Volg nu de bordjes Veluwe route. Bij een splitsing in deze route linksaf.

Je komt zo op knooppunt 57 uit volg nu de nummers:

58 - 59 - 60 - 61
9 - 10 - 38 -41 - 40 - 71 - 70 hier rechtsaf de weg inslaan en campings ligt rechts.



Tussen nr 58 en 59 in Garderen ligt een goede ijszaak: “de IJstijd”

Vlakbij punt 10 ligt links een beeldentuin (er staan borden langs de route). De tuin zelf is erg mooi en deze staat ook nog vol beelden uit Zimbabwe, gratis toegang (donatiepot) en zeer de moeite waard. Ik weet niet of ze zondag open zijn.

Bij nr 38 kan je wat drinken, patat eten, enz.

Aangezien ik helemaal geen lid ben mag ik toch komen, of heb ik dat verkeerd begrepen? Ergens ben ik wel benieuwd naar de "elite". En de veluwe is vlakbij.

Moge de kampvuur-verhalen net zo vermakelijk zijn als die van Van Rijn.

Tijdens dit soort weekends wordt nooit naar een lidmaatschap gevraagd.

Je hoeft niet bang te zijn dat je als 'nieuweling' er niet tussen komt bij de
'elite', er heerst al heel snel een sfeer van ouwe jongen krentenbrood.

De kampvuur verhalen in Harskamperdennen zijn legendarisch. Het kampvuur is naast de dialezingen één van de hoogtpunten van dit soort weekends.

Don, tot ziens!!!

Stap op je fiets en kom langs zou ik zeggen, maak kennis met de vereniging en wie weet wil je je daarna lid worden. :wink:

Imeere schreef:Als mensen vanaf Rotterdam willen fietsen maar het toch wel een eind vinden kunnen eventueel hun spullen droppen bij mij.
Nieuwe auto gekocht? Laat me raden: Een vrachtwagen? :D

Moet je vrijdagavond voor je eigen eten zorgen :?:

Vikingar schreef:Moet je vrijdagavond voor je eigen eten zorgen :?:
Ja, maar je kunt ook de plaatselijke pizza-boer bellen: 0318-456218 (noem even mijn naam, want ik vang 30%), of google even naar pizza harskamp.
Het eten op vrijdagavond is een denderende educatieve show: hoe maken de diverse individuen uit het uiteenlopende gezelschap van wereldfietsers hun potje klaar? De ene brander snort, de andere gaat tekeer als een vliegende draak en soms geeft een brander sissend de geest. De ene wereldfietser staat uren te hakken en te snijden en de andere fietsavonturier gooit simpelweg de inhoud van een blikje Struik col de agricultura in z'n pannetje. Wie heeft er een blikopener? Niet nodig bij Struik! Het vangen van eekhoorns en konijnen voor menselijke consumptie is ten strengste verboden, ook al zitten ze uitdagend voor je tent. Honden slachten is niet toegestaan: Honden zijn trouwens op ons terrein verboden.
Maak het mee! In het dorp Harskamp, op 2 km, is een supermercado: op vrijdagavond abierto hasta las 20:00 horas.

bert sitters schreef:
Vikingar schreef:Moet je vrijdagavond voor je eigen eten zorgen :?:
Ja, maar je kunt ook de plaatselijke pizza-boer bellen: 0318-456218 (noem even mijn naam, want ik vang 30%), of google even naar pizza harskamp.
Het eten op vrijdagavond is een denderende educatieve show: hoe maken de diverse individuen uit het uiteenlopende gezelschap van wereldfietsers hun potje klaar? De ene brander snort, de andere gaat tekeer als een vliegende draak en soms geeft een brander sissend de geest. De ene wereldfietser staat uren te hakken en te snijden en de andere fietsavonturier gooit de inhoud van een blikje Struik col de agricultura in z'n pannetje. Wie heeft er een blikopener? Niet nodig bij Struik! Het vangen van eekhoorns en konijnen voor menselijke consumptie is ten strengste verboden. Honden slachten is niet toegestaan: Honden zijn trouwens op ons terrein verboden.
Maak het mee! In het dorp Harskamp, op 2 km, is een supermercado: op vrijdagavond abierto hasta las 20:00 horas.
Keuze genoeg zou ik zeggen :lol: