door
Haike » zo 24 dec, 2006 23:20
Michael W schreef:Haike schreef:Nee die ken ik niet, dat is ook niet het punt; Geld verdienen. Het gaat over de manier waarop, als je dat nog niet door hebt.....
Ik ben ook wel benieuwd naar wat je nu eigenlijk precies bedoelt Haike ??
Kijk, zo komen we verder, door gewoon een vraag te stellen inplaats bovenop de kast te gaan zitten.......
Volgens mij heb ik niks ingewikkelds geschreven, maar goed.
Ik wil een fiets. De fietsenman kan mij er een leveren tegen een X bedrag. Hij/Zij verdiend dus geld aan mij als ik akkoord ga met het bedrag en het daadwerkelijk betaal. De fietsenman heeft nu geld verdiend; door een fiets te verkopen, is niks mis mee. Wat ik er voor terug krijg is het plezier om met die fiets een reis te maken naar verwegistan. Ik heb die fietsenmaker opgezocht omdat ik op zoek was naar een fiets, niet andersom, namelijk dat de fietsenmaker bij mij aanbelt en zegt dat ik zijn fiets moet kopen. Een goede fietsenmaker heeft geen tijd om bij mij aan te bellen, want die is druk met het verkopen van, of het repareren van fietsen. Wil je meer als fietsenman zul je reclame moeten gaan maken, foldertjes, op forums posten, hapjes en drankjes serveren om de potentiële klant naar binnen te krijgen. Weet ik veel wat er allemaal niet is te verzinnen. Dat is dus één
MANIER Geld verdienen is niet vies of slecht, ik wens iedereen toe dat-ie zijn brood en biertje kan kopen. De
MANIER waarop je het verdient kan behoorlijk vies zijn, en op een onbehoorlijke manier reclame is er daar een van.
Blijft over de vraag: Wanneer is het onbehoorlijk, en wanneer niet, en in feite gaat deze discussie daar toch over?
En ik had het al geschreven maar lezen is blijkbaar ook een vak voor sommigen;( Michael daar reken ik jou niet onder) "met alle respect voor Snel"