Inderdaad.
Je verdeelt je gewicht tussen handen, billen en benen.
Ik begrijp dan ook niet dat er mensen in staat zijn rechtop zittend langere afstanden af te leggen.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Inderdaad.
Toch deden we dat met het paard al. Met de motor ook en ook vrachtautochauffeurs houden het lang vol. Je hebt alleen een [Vlaams accent] knappe zetel [/accent] nodig.
Op de fiets Leon, op de fiets.
Juist die luitjes hebben vaak een breed comfortabel "bromfietsachtig" zadel dat laag staat en juist daardoor kunnen ze het volgens mij in combi met stevige trapondersteuning lang volhouden.
Goede tip! Die kende ik nog niet. Ook handig als je lang onderweg bent en een 'quick fix' nodig hebt.
Nou, respect dat hij toch die afstand heeft afgelegd!
Dat bewijst toch niet dat dat het juiste is?
Volgens mij hebben de meeste zadels, zeker als je er met je gewicht op zit, een kromming in twee richtingen die tegengesteld is, met bijgevolg een (!) zadelpunt.DeFiets schreef: ↑zo 16 jul, 2023 14:03Wat niet persoonlijk is, is het feit dat een zadel een horizontaal zitvlak behoort te hebben. Dus niet dit.
[img]https://external-content.duckduckgo.com/i....
Wat niet persoonlijk is, is het feit dat een zadel een horizontaal zitvlak behoort te hebben. Dat vind ik wel een heel persoonlijke mening.
Dat heb je goed begrepen. De stuurpen kan niet verder omhoog. Maar dit wordt na de vakantie allemaal aangepast. Dus los het nu zo even op. Momenteel is het nog altijd niet te vermoeiden of belastend. Ik zou meer last hebben aan mijn handen als ik mijn zadel op correcte hoogte zet. Maar dat kan allemaal in het andere topic besproken worden.
Die fiets heet wel Giant maar is helemaal niet giant.Shorttrack schreef: ↑zo 16 jul, 2023 21:57Het is de eerste keer dat ik mezelf op foto zie op deze fiets. Zadel staat iets te laag. Dit is zodat ik iets minder voorover leun.
Misleidende naam. Ik eis mijn geld terug.Poppink schreef: ↑zo 16 jul, 2023 22:18Die fiets heet wel Giant maar is helemaal niet giant.Shorttrack schreef: ↑zo 16 jul, 2023 21:57Het is de eerste keer dat ik mezelf op foto zie op deze fiets. Zadel staat iets te laag. Dit is zodat ik iets minder voorover leun.
Volgens mij is je fiets gewoon te kort Shorttrack.
Nou, daar heb je een punt. Als je die fiets bij een fietsenmaker hebt gekocht dan heeft deze je een verkeerde fiets aanbevolen.