Hierbij dan een update.
Ik begon met 19,2 kg. Dit was inclusief pedalen en slot, en 40 mm efficiency met binnenband, rohloff, hope v4 floating disc 203mm.
Afgelopen maanden de schuur in gedoken op zoek naar wat zaken die ik nog had, en eea bij elkaar gemarkplaatst. En een voorvork laten vervangen.
Modificaties (ten opzichte van standaardaflevering):
- nieuwe santos adventure vork. Scheelde 600 gr oid. Duur, maar wilde sowieso met forkpacks rijden. Goedkoper om bij nieuwe fiets direct te laten doen.
- carbon syntace zadelpen, lichtgewicht alu stuurpen, lichtgewicht alu/carbon fsa stuur, deel had ik nog deel van liggen, voor de rest tientjeswerk op marktplaats
- xl drager vervangen voor tubus disco (daardoor ook son achterlicht eraf, en oplaadbaar lampje aan drager). Had ik nog.
- achterspatbord vervangen voor beavertail xl, 5 euro geloof ik
- voorwiel duke 25 met son, had ik nog.
- achterwiel vervangen voor 32 gaats rohloff met dt swiss xm481 velg. naaf tweedehands, opnieuw in laten spaken. Niet
goedkoop, wel weg te strepen tegen waarde van naaf/wiel dat nu 'over' is, bredere velg was sowieso al een sluimerend
projectje.
- achter 55 mm efficiency met lichtgewicht binnenband, voor 50 mm g-one overland, tubeless.
Met ringslot, pedalen, en standaard: 16,3 kilo. De onderdelen dus lichter, maar wel bredere banden (die iets zwaarder), dus denk totale gewichtwinst iets meer dan 3 kg.
Zelf blij met resultaat. Fiets voelt beduidend lichter, mooi setje onderdelen over . En geheel ziet er ook wat sportiever uit trouwens, fotootje volgt. Nu lekker trappen.