Dat bedoel ik ook, geen dunne schijf van 1,8mm gebruiken lijkt mij.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Spatbord bevestiging vooraan lukt niet op traditionele manier omdat ook daar de BB7 nogal breed zijn. Wellicht straks wel met de TRP. Ik heb nog wel genoeg liggen om niet naar de fietsenmaker te hoeven. Ketting inkortten lukt nu niet omdat dan de schuifpad en dus de remklauw naar voren moet en dan komt ie weer in de knel met de achterdrager. Ventiel kan inderdaad beter maar maak ik me niet zo druk om. Ik heb het erger gehad . De TRP zijn veel smaller dan de BB7. Er wordt beweerd 20 mm zelfs.bdr schreef: ↑ma 30 aug, 2021 23:05Mooi. Een paar details zou ik anders doen (spatbordbevestiging vooraan (andere vragen bij fietsenmaker), ketting inkorten) maar wat op korte termijn je aandacht nodig heeft is de binnenband van het achterwiel want met het ventiel zo gewrongen gaat die het niet lang uithouden. Ik vind het een frisse verschijning.
Goede remmen volgens collega gravelrijders maar zijn die smaller dan een BB7?
Je kon wel eens gelijk hebben. Wellicht heb ik leergeld betaald.Belle schreef: ↑za 04 sep, 2021 00:14Ik lees dat je de remmen al hebt besteld. Dus hierbij mosterd na de maaltijd. Topeak maakt bagagedragers speciaal voor fietsen met schijfremmen. Dat leek me de logischer oplossing voor je probleem. Het afstellen van caliper en de remblokken van de BB7 werkt zo prettig. Ik heb juist m’n hydraulische remmen van de fiets gehaald om ze te vervangen voor BB7, omdat ik de remmen zelf wil kunnen repareren onderweg.
De TRP Spyke is ook mechanisch en schijnt beter te zijn dan de Avid BB7.Belle schreef: ↑za 04 sep, 2021 00:14Ik lees dat je de remmen al hebt besteld. Dus hierbij mosterd na de maaltijd. Topeak maakt bagagedragers speciaal voor fietsen met schijfremmen. Dat leek me de logischer oplossing voor je probleem. Het afstellen van caliper en de remblokken van de BB7 werkt zo prettig. Ik heb juist m’n hydraulische remmen van de fiets gehaald om ze te vervangen voor BB7, omdat ik de remmen zelf wil kunnen repareren onderweg.
Ja dat klopt. Maar Belle (en anderen) hadden wel een punt dat ik het met een andere bagagedrager had kunnen oplossen. De BB7 zijn niet meer heel nieuw dus vervangen voor de Spyke is hoe dan ook niet heel erg. Bovendien hebben de spyke als voordeel dat de remblokjes aan 2 kanten tegen de schijf aan worden gedrukt. Dit itt tot de BB7 die slechts vanaf 1 kant drukt. Ach... ik heb hoe dan ook weer wat geleerd. Dat hoort er ook een beetje bij als je een fiets opbouwt.