door
Huib2 » di 02 feb, 2021 10:11
Dank voor de goede bandensuggesties, heren. Ik ben een beetje bang dat 30mm banden ook net niet passen, en dat zou zonde zijn. Dus ik speel op safe en ga voor de 28mm. Die Ruffy Tuffy's zijn een goede suggestie. Inmiddels ben ik met verder speuren ook nog Pasela's Pro Tite in 28mm op het spoor gekomen. Dat is de klassieke Pasela met anti-leklaag. Zal ietsje stroever rijden misschien. Eerst even kijken of dat lukt, anders over op de Ruffy Tuffy's.
Nu de banden en spatborden even in de wacht staan ben ik verder gegaan met het volgende:
Bar end shifters van Rivendell en kabelstoppers voor aan de onderbuis om het schakelgebeuren naar het stuur te verleggen.
Nu loop ik echter meteen tegen het volgende probleem aan dat ik niet voorzien had. De kabelstoppers passen niet op de nokken van de onderbuis, want ze zijn voor Campagnolo nokken met vierkant plaatje en niet voor de Shimano nokken met rond plaatje en uitsteeksel.
Kijk dit is het verschil. (Foto geleend van Marten Gerritsen, M-Gineering)
Dus ik op zoek naar Shimano kabelstoppers (Shimano SM-CS50). Die zijn weliswaar met moeite nog wel te krijgen, maar blijken ook voor het Campagnolo systeem gemaakt en niet voor de oude Shimano nokken.
Snapt u 'm nog?
Nu kan ik wel proberen dat ding passend te krijgen door er een stukje uit te zagen, frezen en vijlen, maar het boutje past ook al niet, want is iets te dik.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Zie ik iets over het hoofd? Of moet ik gewoon zelf creatief worden nu?
Alvast bedankt voor het meedenken.