daulagari schreef: ↑di 28 jul, 2020 22:19
Toch nog eens terug naar die opvoersetjes, wat is de drive 30 in plaats van 25 te rijden? Is het zodat je harder kan dan de anderen of is het (de illusie van) tijdswinst?
....
Op heel veel plekken met name binnen de bebouwde kom maar ook daarbuiten heb ik die behoefte absoluut niet.
Op vakantie of tijdens een trainingsrit heb ik die behoefte ook niet, staat de motor uit.
Maar zoals laatst, moest ik 's avonds even van Amsterdam naar Dronten om te condoleren, is 67 kilometer, liever kom ik niet bezweten aan, maar ik dat had ik kunnen oplossen met de elektrische motor op hoogste stand en hartslag onder de 100. Maar dan nog, is dat 3 uur fietsen, dus dat ging 'm niet worden. Dus maar met de auto gegaan terwijl ik me realiseerde dat ik het liever op de fiets had gedaan.
Als ik echter op de lange rechte polderwegen de begrenzing er af zou halen, denk ik dat 35/40 km/h mogelijk is en ik die tocht dus op de fiets had gedaan. En op de terugweg natuurlijk de motor uit gedaan en op eigen kracht gepoogd zover mogelijk terug te fietsen.
Helaas, is niet toegestaan, ook niet op plekken waar het veilig kan. Op de plekken waar het niet veilig kan, wil ik het absoluut niet, ik ben niet met een wedstrijd bezig en de rest van het verkeer ook niet.
Het is dus vooral de auto willen staan zonder dat het extreem veel meer en onnodig veel meer tijd kost.