Gezien de tijd dat je nu al over dit topic doet lijkt me dat niet zo'n probleem. Sommige mensen hebben het liefst gisteren een fiets gekocht, hier word nu al de tijd voor genomen
Steekas modellen zijn duurder dan QR modellen. Als je altijd met dezelfde vork wil blijven rijden kun je ook nog een SL versie overwegen, maar die combineren met een verende voorvork gaat dan weer niet.
Zorg dat je frame dan ook een geometrie heeft die het plaatsen van een verende voorvork toe laat.
Allemaal dingen die je later nog aan kunt passen. Als je een frame laat bouwen zou ik gelijk voor tapered voorvork met bijbehorend balhoofd kiezen, en bij de zadelpen voor een courante diameter.
Niet elke frame-/vorkbouwer wordt blij van het pizza formaat schijven wat daarbij hoort. Controleer of je de 203mm schijven waarmee deze remmen vaak gecombineerd worden ook wel daadwerkelijk mag monteren.
Onderdelen prijzen kunnen nog best wat omlaag als je daar ook net als bij de Pinion versnellingsbak ook bij bepaalde dingen voor gebruikte onderdelen kiest.
Vraag je ook af in hoeverre er in de framebouw rekening gehouden wordt met het gebruiksdoel. Elke dag met de fiets 10km naar kantoor op en neer rijden met een laptoptasje is weer heel wat anders dan er met 6 tassen mee op wereldreis te gaan, en ook weer wat anders dan er met bikepacking tassen offroad mee een berg af denderen met af en toe een vluchtelement. Vooral de landing is dan belangrijk.