door
joukon » do 21 nov, 2019 09:49
Polling schreef: ↑wo 20 nov, 2019 20:38
Zelfs binnen NL vind ik het al raar vinden, bijv. CV servicemonteurs die buiten de eigen regio worden ingezet. Een bedrijf uit Friesland dat in Brabant service verleent, en vv... dat moet toch beter kunnen?
Raar wat je raar vind.
Paar dagen terug stopt busje voor mijn deur met Pools kenteken. Stappen 2 mannen uit die komen glasvezelkabel naar mijn woning aanleggen. KPN doet dit allang niet meer zelf. Besteed dit uit aan onderaannemers die op hun beurt weer anderen het werk laten uitvoeren.
Je ziet dit terug in nodeloos langs elkaar heen communiceren. En niemand lijkt de regie te hebben.
Knap staaltje bureaucratie. Of eigenlijk mismanagement?
De Poolse werknemers "druipen" af omdat de kabelleggers de kabel niet door de voortuin van mijn benedenbuurman naar de gevel hebben doorgetrokken. Men belooft dit recht te zetten en mij terug te bellen. Maar dat terugbellen gaat niet gebeuren. Die mededeling heb ik al vaker te horen gekregen. Tot nu toe moest ik er altijd weer zelf achteraan bellen. Verder hadden die Poolse medewerkers ook niet veel kunnen doen want het aansluitkastje dat zij nodig hadden kreeg ik een paar dagen na hun komst met de post toegestuurd.
Niet verwonderlijk dat KPN marktaandeel kwijt raakt op de eigen thuismarkt.