's morgens vroeg, zittend voor je tentje een potje koffie brouwen
Dat mag best wat aandacht naar toe.
Heerlijk.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Helemaal mee eens. Daar gebruik ik dan m’n percolatortje voor. Lekker verse koffie pruttelen.
Je kunt toch een draadje "thee of thee?" en zelfs een draadje "koffie of thee?" beginnen?PietV schreef: ↑do 23 jan, 2020 00:08De naam van het onderwerp "Koffie of koffie" laat geen andere meningen toe dan over koffie te schrijven. Had liever het onderwerp "Koffie of thee"gezien. Maar ik ben een echte theedrinker en een liefhebber van thee en aanverwanten kruidendranken als thee gezet. Ik heb een vroeg dagritme en moet er niet aan denken om koffie te drinken. Niet lekker en te veel acrylamide en cafestol. Maar het liefst drink ik helder water. Het lekkerste wat er is. Er daar zit koffie heel ver van af.
Ik stuurde onderstaande per PB aan Belle. Belle meende dat de boodschap breder verspreid mocht.Belle schreef: ↑wo 22 jan, 2020 22:31Onze ervaring is dat we de eerste dag de oploskoffie vies vinden en dat we na de vakantie de oploskoffie lekkerder vinden dan de koffie thuis (Nespresso). Bij ons dus oploskoffie, degene zonder suiker en melk erbij en altijd van het merk Nescafé want de rest is niet te drinken. Het liefst de Gold en anders de Espresso of Azera, net waar we de hand op kunnen leggen. En natuurlijk in zakjes, niet in zware grote potjes die kunnen breken en in de weg zitten. Ook makkelijker met doseren. En de verpakking wordt ook gebruikt als roerstaafje zodat de koffie goed oplost.
Als je het lege koffie-pijpje even over de lengte dubbelvouwt en daarna weer terug tot een V-profiel dan is het een heel solide en effectief "lepeltje", dwz lepelen gaat nu juist niet, maar roeren des te beter.
Helemaal mee eens. De tip van het roerstaafje vind ik geniaal!! Ik gebruik daarvoor de achterkant van mijn titanium lepel/spork, welke dan ook mooi verkleurd is. Maar meestal is roeren niet eens nodig.PeterVanRijn schreef: ↑do 23 jan, 2020 16:47Ik gebruik per kop koffie altijd twee Nescafé Espresso-zakjes, ik doe na het legen van de tweede deze in de eerste, en dan heb je ook een stevig roerstaafje.
Fascinerend draadje, niet het minst omdat het iets zegt over de afstanden die een koffieliefhebber wil afleggen voor een kopje. Harold McGee schrijft in On Food and Cooking "Coffee has one of the most complex flavours of all our foods. (...) More than 800 aroma compounds have been identified".
Helemaal niets? Als dat waar is dan ben je niet echt verslaafd, dan doe je gewoon alsof.Bert van Sprang schreef: ↑za 22 feb, 2020 20:20(fiets)vakantie is voor mij een goede manier om iets aan mijn koffieverslaving te doen. Na een week of twee ben ik helemaal tevreden met een kopje oploskoffie per dag of helemaal niets.