Ik heb op de fiets in de Banff and Jasper Parks wel sporen van een grizzly gezien, grote krassen met krullen in een boomschors, die door zijn vervaarlijke klauwen zijn gemaakt.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb op de fiets in de Banff and Jasper Parks wel sporen van een grizzly gezien, grote krassen met krullen in een boomschors, die door zijn vervaarlijke klauwen zijn gemaakt.
Terug "On Topic" want Europa: Die ene resterende bruine beer in de Pyreneeën liet ook indrukwekkende krassen in de boom achter. Er waren speciale bomen met prikkeldraad eromheen en mais+bloed+sardine-olie aan de boom gespijkerd .... het prikkeldraad was er om DNA-sporen op te vangen en de geurige lekkernijen om de beer te lokken. Erg bang hoef je niet voor de meeste wolven en beren (op de weg) te zijn, gewoonlijk hebben ze jou ruim eerder door als jij hen, en ze gaan er gewoon rustig vandoor als je ze de ruimte geeft.Martin E. van Doornik schreef: ↑di 21 mei, 2019 19:25Ik heb op de fiets in de Banff and Jasper Parks wel sporen van een grizzly gezien, grote krassen met krullen in een boomschors, die door zijn vervaarlijke klauwen zijn gemaakt.
Er was een bordje aan de boom gespijkerd dat een grizzly dat had gedaan. Ernaast hing een door z'n klauwen uiteengereten blikje aan een touw. Ik kon mijn wijsvinger door de gaten steken. Het was bij een parkeerterrein van Lake Louise youth hostel (daar niet overnacht maar doorgefietst naar de volgende).Travelmaster schreef: ↑wo 22 mei, 2019 12:21De kans dat de door Martin geobserveerde krullen in de boom zijn gemaakt door zwarte beren is ook een stuk hoger dan een grizzly als veroorzaker. Maar misschien had Martin geluk.
Zoals eerder al gezegd:wimmo17 schreef: ↑vr 07 jun, 2019 15:32Lees net dat er in Frankrijk inmiddels zo'n 530 volwassen wolven rondlopen, en dat zijn er 100 meer dan een jaar geleden... Dus 's nachts toch maar een flink kampvuur maken als je ergens in het oosten in de wilde natuur nog wilder gaat kamperen (op zich op veel plaatsen verboden en dat kampvuur al helemaal )
Het blijkt dat veel tekenbeten thuis in de achtertuin plaats vinden. Je hoeft er niet speciaal met de fiets op uit te trekken. Maar teken vallen onder geleedpotige spinachtigen en niet onder wilde dierenBridgestone SM schreef: ↑vr 07 jun, 2019 16:17
Zoals eerder al gezegd:
In onze streken is het voor mensen gevaarlijkste wilde beest de Teek.
In Oost-Frankrijk, en oostelijker (maar bijv. ook rond Stockholm) loop je naast een Borrelia-infectie ook nog risico op TBE.
Groeten BSM
En wat zijn precies de risicogebieden in Frankrijk, dit jaar?
Carl schreef: ↑vr 07 jun, 2019 22:00En wat zijn precies de risicogebieden in Frankrijk, dit jaar?
De vraagsteller ging in mei op reis, die maand is inmiddels verstreken. Zou het de bedoeling zijn geweest in mei te vertrekken en vervolgens meer dan een maand rond te trekken, of zien we de vraagsteller hier niet meer terug omdat...
Wat een bullshitgeneralisatie. Dan zou Spanje niet te harden moeten zijn. Hint: het heeft ook iets met droogte te maken en andere dingen.Bridgestone SM schreef: ↑za 08 jun, 2019 00:28In grote lijnen is hoe zuidelijker/warmer hoe meer narigheid, zowel bij de Teken als de Muggen (en andere steekbeesten).
Leon,Leon schreef: ↑za 08 jun, 2019 09:32Wat een bullshitgeneralisatie. Dan zou Spanje niet te harden moeten zijn. Hint: het heeft ook iets met droogte te maken en andere dingen.Bridgestone SM schreef: ↑za 08 jun, 2019 00:28In grote lijnen is hoe zuidelijker/warmer hoe meer narigheid, zowel bij de Teken als de Muggen (en andere steekbeesten).
Leon, je verwart Lyme (het ziektebeeld dat ontstaat na een bacteriële Borrelia besmetting) en TBE, een virale besmetting die encephalitis veroorzaakt.Leon schreef: ↑vr 14 jun, 2019 11:44Kennelijk weet jij meer dan het RIVM. Ik ben erg benieuwd naar je bronnen, vooral voor het vaccin.
https://www.rivm.nl/vaccineren-tegen-zi ... er-zijn-we