Senior2 schreef: ↑di 20 nov, 2018 09:50
.... , mijn opmerking dat zolang het ondersteuning is en geen brommer blijft het fietsen, is inderdaad mijn mening, geen feit.
Precies
(net als de woorden die ik door .... heb vervangen).
Kijk ook even hier
Mijn allereerste vakantiefiets
Op basis van die inmiddels 42 jaar oude ervaring zou ik makkelijk kunnen zeggen dat:
• Een vakantiefiets zwart moet zijn
• Een vakantiefiets met 3 versnellingen volstaat
• Een vakantiefiets naast die 3 versnellingen ook 4 remmen heeft
• Een vakantie pas een uitdaging is als de fiets + bagage meer weegt als de berijder
• Een fietsvakantie toch minstens één keertje vraagt de fiets incl. bagage een trap op of af te tillen
• Een fietsvakantie-fietstas van grijs canvas is en minstens 40 jaar meegaat
• Een fietsvakantie het best in een zwembroek gefietst wordt
• Een vakantietent alleen deugt als ie enkeldaks is en van katoen
• Een vakantietent een solide grondzeil heeft zodat je zonder matrasje toch goed slaapt
• Een vakantietent een langsslaper is ook al sta je vroeg op
• Een vakantie alleen goed gaat als je niet ook een petrolie-stormlantaarn hebt
• Een vakantie waarbij je niet steeds wild kampeert geen vakantie is
• Een fietsvakantie-dag waarbij je net tot het schemer doorfietst een verloren dag is
• Een fietsvakantie minstens 2 kilo kaartmateriaal vraagt, en zeker geen route-boekjes
• Een fietsvakantie zonder een bundeltje groene Michelin gidsjes niet af is
• Een fietsvakantie met een daggemiddelde van onder de 120 km niet meetelt
• Een vakantie met een mobiele telefoon geen vakantie is (een smartfoon is nog erger)
• Een vakantieontbijt altijd uit griesmeelpap en thee met veel suiker en melk bestaat
• Een vakantiemaaltijd alleen lekker is als ie naar petrolie smaakt
• Een vakantie minstens 6 weken duurt en in die 6 weken niet meer dan ƒ 250,- kost
Op basis van die 42 jaar oude ervaring zou ik maar zo een aantal "exotische" meningen kunnen aanhangen.
Allemaal meningen dus, zeker geen feiten, en ... ik ben door de afgelopen 42 jaar heen heel mild geworden.
Veel van het hier boven genoemde zijn inmiddels achterhaalde meningen.
O ja, om toch nog een beetje On Topic te geraken:
Ik ben óók heel nieuwsgierig naar de e-bike etc fiets-vakantie-ervaringen.
Ik hoop nog lang gewoon zonder ondersteuning (anders dan de zwaartekracht of de wind in de rug) te trappen, maar omdat dat misschien ooit teveel wordt, en ook omdat ik ook vrienden heb voor wie het pure trappen teveel is (of teveel lijkt) ben ik nieuwsgierig naar andere ervaringen, gewone andere praktijk-ervaringen.
BSM