Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke zadels moet ik proberen? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Welke zadels moet ik proberen?

@Meneer Zwijn, betreft een breder vlak zadel: Er is op het forum toevallig een Specialized Henge te koop (niet door mij!). Ik en vele anderen vind die erg fijn zitten.... en anderen vinden het helemaal niks, zoals gewoonlijk met zadels :lol:
Meneer Zwijn schreef:
za 16 sep, 2017 22:12
Al moet ik honderd zadels testen, de fiets past me verder als een handschoen, dus dat zadel moet ook in orde komen.
Pas maar op met deze uitspraak want je zit sneller aan 100 zadels dan je denkt.

Ik heb ervaring met Brooks B17 (onpraktisch, druk op perineum), Sqlab 602 active (pseudowetenschappelijke onzin) en Ergon SFC3 (goed, zoals hun grips).

Nu ben ik zeer benieuwd naar het nieuwe ST Core touring zadel van Ergon, ik denk dat dit wel een topper kan zijn.

Overigens rij ik nu zelf met de Infinity Bike Seat maar dat is een ander verhaal.
Belle schreef:
di 20 mar, 2018 10:15
Coendert2017 schreef:
di 16 mei, 2017 22:08
Als ik Google kom ik de volgende zaken tegen die van belang zijn bij het uitkiezen van een goed zadel:
- afstand van de zitbotjes (is bij mij -man- standaard rond de 12 cm)
Wéét je de afstand tussen je zitbotjes of ga je uit van een gemiddelde? Een man kan ook brede zitbotten hebben terwijl je dat aan de buitenkant er niet vanaf ziet.
We zijn bijna een jaar verder sinds Coendert2017 zijn vraag stelde, en in september rapporteerde hij: "Het zadel zit nu erg goed, zowel met als zonder fietsbroek."

Carl
Belle schreef:
di 20 mar, 2018 10:15
Coendert2017 schreef:
di 16 mei, 2017 22:08
Als ik Google kom ik de volgende zaken tegen die van belang zijn bij het uitkiezen van een goed zadel:
- afstand van de zitbotjes (is bij mij -man- standaard rond de 12 cm)
Wéét je de afstand tussen je zitbotjes of ga je uit van een gemiddelde? Een man kan ook brede zitbotten hebben terwijl je dat aan de buitenkant er niet vanaf ziet.
Ok, helemaal ontgaan deze post, excuus. Ik ben gewoon op en stuk (ribbeltjes/dozen) karton gaan zitten wiebelen. Wel een klein beetje gebogen, want zo zit ik ook op de fiets. Ik kon bij mij goed zien waar de zitbotjes hun deuken in het karton achterlieten. Daarna met de centimeter van midden deuk links tot midden deuk rechts gemeten. Het is geen exacte wetenschap, maar de orde van grootte bleek een goede indicator.

N.B. ben nu ruim 2.000Km op het GB zadel aan het rijden en het is behoorlijk ingedeukt, maar het zit perfect. 100km met of zonder rijbroek: geen probleem. Er ligt nog het open zadel klaar om te monteren en in te rijden, maar ik ben bang mijn goede zit kwijt te raken.