jeroen_ schreef:...veel mobiele websites ervaar ik persoonlijk als een achteruitgang op mijn desktop met "groot" (19 inch) scherm t.o.v. de vorige, niet mobiele versie. Bijvoorbeeld:
http://www.knmi.nl. Je krijgt vaak minder tekst (informatie) te zien die uitgesmeerd is op meer beeld oppervlak waarbij letters m.i. vaak te groot zijn. Vaak ook "vervelend" sierlijke / ronde lettertypes die ik niet prettig vind om te lezen.
Daar hebben ze me zo ongeveer weggejaagd met die vreselijke mobiele site. Dat willen ze daar voor 'responsive' door laten gaan. Dat vind ik inderdaad een goed voorbeeld van hoe het dus níét moet. Ik snap niet dat ze daar niet gewoon de oude site en de nieuwe naast elkaar laten bestaan. Dergelijke pagina's worden in essentie vanuit een database gevuld en daar zal in principe niet veel aan veranderd zijn vermoed ik. Dan kan de gebruiker kiezen aan welke hij de voorkeur geeft.
Het blijkt dat ik in een andere browser wel een bredere lay-out krijg met de gebruikersinfo rechts van i.p.v. tussen de berichten en i.p.v. links bij de oude site.
Is het niet mogelijk om mensen in het gebruikerspaneel de mogelijkheid te geven zelf een lay-outvariant te forceren? Bijv. Desktop/Laptop/Tablet/Smartphone naast de optie Automatisch zoals nu. En gebruikersinfo Rechts/Links want rechts vind ik minder prettig want voor mij niet gangbaar en uit de toon vallend. Dat verschilt wellicht per persoon.
Keuzevrijheid dus. Ben ik zoals ik al zei een groot voorstander van. Ik weet toch écht zelf het beste wat ik wil en die paar regeltjes code die dat nu uitmaken snappen dat blijkbaar stukken minder goed.