Het gebeurt toch wel vaker. Als je een reserve buitenband meeneemt is dat wellicht een wat lichtere smallere. Waar monteer je die dan? Of stel dat je een lange tocht maakt waar je heel verschillende omstandigheden verwacht. Wat doe je dan? Ik kan me voorstellen dat je een heel snelle band neemt, een iets degelijker met wat meer profiel, en ook nog een met heel grof profiel. De rolweerstand achter is het belangrijkst, terwijl het profiel vooral zinvol is aan de voorkant. Dus bijvoorbeeld eerst een echte snelle achterband zonder profiel en een Almotion met licht profiel als voorband. Vervolgens, als het meer off road gaat, een Almotion naar achter en aan de voorkant een echte mtb band. Het is maar een suggestie.
Op dezelfde manier gebruik ik op mijn stadsfiets achter steeds 32 mm Pasela's maar zet ik er aan de voorkant 's winters een Conti winterband op (dat past achter niet in mijn oude Koga frame). Een voorband die wegglijdt is veel erger dan een achterband die aan de haal gaat.
Op dezelfde manier gebruik ik op mijn stadsfiets achter steeds 32 mm Pasela's maar zet ik er aan de voorkant 's winters een Conti winterband op (dat past achter niet in mijn oude Koga frame). Een voorband die wegglijdt is veel erger dan een achterband die aan de haal gaat.