Toelichting van de moderator bij optie 2, onderstrepingen door mij
"de nieuwe regel die er als volgt uit zou kunnen zien:
De vraagprijs bepaal je zelf. Maar wees je er wel van bewust dat als je een niet reeële prijs vraagt, hier reactie op kunnen komen. Idemdito over de kwaliteit. Reken erop dat uitspraken als 'de beste, mooiste, etc.' ge-challenged zullen worden."
Naar mijn mening staat dit garant voor een eindeloze stroom aan subjectieve reacties. Reacties die een 'verkoop-topic' (al dan niet opzettelijk) verzieken.
Reacties die komen
als je een niet reële prijs vraagt? Hoe de praktijk werkt wordt goed geïllustreerd in een 2 januari j.l. geopend verkoop-topic: het ene forumlid post dat hij de vraagprijs van 500,- voor zover hij dat op dat moment kan overzien, redelijk acht. Hier gaat een ander lid overheen met de mededeling dat 250,- al teveel is! Vervolgens komen er binnen een mum van tijd nog vijf reacties met allerlei meningen die ook niet van serieuze potentiële kopers afkomstig lijken te zijn (de reacties zijn intussen overigens weg-gemodereerd). Maar wat was nu ook al weer die zogenaamd vast te stellen reële prijs?
Als dit al met een prijs gebeurt, hoe zal dat dan gaan wanneer een verkoper bijvoorbeeld het lef heeft een Gazelle Model Verkeerd aan te bieden, een Batavus, een verkeerd merk zadel, een fiets met voorvering, een te zware fiets, een aluminium ipv stalen ros of vice versa, een milieu-onvriendelijk product, een duur of juist goedkoop type fiets, iets van titanium etc. etc.
Om over
kwalificaties maar niet te spreken.
Beste lamp vermeld? "Nee dat moet goede lamp zijn". "Hoezo goed, die lamp is middelmatig". "Middelmatig, mijn broer gebruikt die lamp en noemt 'm waardeloos".
Toen dit Inspraaktopic geopend werd ging ik uit van een soort brainstom-topic. Voor de plotselinge keuze gesteld tussen optie 1 en optie 2 mag het duidelijk zijn waarom ik kies voor optie 1.
Mike
(moderator heeft mij abusievelijk bij optie 2 ingedeeld, helaas is dit nog niet gecorrigeerd)