Ik heb de Vennbahn nog niet gehoord, die loopt langs Vianden en is een makkie om te fietsen, al is die wel wat saai. Ik reed hem een paar weken geleden van Aken naar St Vith. Er lopen veel paden op voormalige spoorlijntjes daar. Van de Vennbahn kun je thuis een gratis kaart laten bezorgen. Dus als je weinig klimmen wilt, kun je daar ook fietsen, al is het dan wel vaak zo dat je via dezelfde weg weer terug moet. Gewone hellingen daar zijn steil, maar niet lang. Je komt heus wel boven, zelfs als je af en toe even moet lopen.
Verder: laat je niet te bang maken. Ik weeg 100 kg, heb een fiets van bijna 20 kg en had de afgelopen weken zo'n 25 tot 30 kg bagage bij me. Op het vlakke ben ik goed getraind, maar ik heb wel asthma. In mijn tocht van Sneek naar Assisi van de afgelopen weken heb ik maar een paar keer af moeten stappen vanwege de steilte van de helling en dat was op een enkel binnenweggetje in de Apennijnen. Gewoon gaan, de tijd nemen, lichte verzetten ronddraaien en goed op jezelf letten.
Verder: laat je niet te bang maken. Ik weeg 100 kg, heb een fiets van bijna 20 kg en had de afgelopen weken zo'n 25 tot 30 kg bagage bij me. Op het vlakke ben ik goed getraind, maar ik heb wel asthma. In mijn tocht van Sneek naar Assisi van de afgelopen weken heb ik maar een paar keer af moeten stappen vanwege de steilte van de helling en dat was op een enkel binnenweggetje in de Apennijnen. Gewoon gaan, de tijd nemen, lichte verzetten ronddraaien en goed op jezelf letten.