Eens met het irritante scheefzitten, zeker na fietstransport. Toch kan ook een voorspatbord fijn zijn hoor. Bij mijn fietsmaatje die geen spatborden had liepen in Noorwegen de schoenen veel sneller vol met water in de regen agv het opspattende water (ik hield het droog, zelfde schoenen).Ave Gone schreef:Een setje standaard 26" spatborden met stangetjes en boutjes weegt 580 g, vangt wind en gaat scheef zitten als de fiets ergens klem komt te zitten bij vervoer. De fiets wordt ook een stuk kleiner met de wielen eruit; makkelijk in de auto of in de vliegtuigdoos.
Mij bevalt het uitstekend. Als je tassen achterop hebt krijg je nauwelijks rommel over je heen als het nat is.
Als het echt een natte vakantie is, is het niet ideaal, dat klopt.
Dat gezegd hebbende, als ik op vakantie ga naar een droger oord zal ik ze eraf laten.
met Marten contact opgenomen om te kijken of dat in de huidige constructie past. Daar ik het op de padden wil kunnen bevestigen i.p.v. via de wielnaaf. Er komen nu i.p.v. de geplande padden extra stevige padden zodat dit mogelijk wordt. Reden voor keuze extra wheel is om het op en af stappen te vergemakkelijken + deze heeft dezelfde diameter wiel + band als de eigen fiets en dat scheelt weer reserve banden in andere maten. Bovenop de extra wheel komt nog een klein dragertje (ook van hen zodat er een drybag (Ortlieb op kan). Verder is mijn droom/ wens om over een aantal jaar voor een tijd naar Nieuw Zeeland/ Australië te vertrekken en ook daarvoor wordt een extra wheel aangeraden.