door
Yopie » di 10 dec, 2013 14:58
Berghaus schreef:på den sida! Dus. Anders snappen ze het niet in Zweden.
Jaså, på det sättet!
Pman schreef:Yopie, jij woont in het niet echt dichtbevolkte Zweden, drukte is daar iets heel anders dan wij dat hier dagdaaglijks ervaren.
Het is hier inderdaad een beetje anders, d'r zijn al geen fietspaden dus fiets je gewoon op de weg en in dorpen fiets je op de stoep. En nu in de winter deel je die stoep met een handjevol wandelaars, fietsers, scholieren, sneeuwscooters, langlaufers en bejaarden op rollators met lange ski's eronder. Alles rijdt/glijdt vriendelijk zwaaiend langs elkaar heen.
En d'r staan wat auto's met draaiende motors voor de winkel, bejaarden glijden op hun rollators retesnel bergafwaarts, de jeugd hangt op snowboards achter oude auto's, de sneeuwploeg doet zijn werk, wat overstekende elanden en herten .. tja dat was het wel zo'n beetje aan verkeer. Niet echt spectaculair dus.
Ik kan ook gewoon op de ski's met slee en m'n twee honden dwars door het dorp, geeft geen enkel probleem, behalve dan dat de honden te enthousiast zijn. Ze sleuren me van links naar rechts en stoppen vaak niet op tijd dus lig ik vaak erg in de weg in de sneeuw te spartelen maar niemand die chagrijnig kijkt, nee in tegendeel: helpende handen, lachende gezichten en zelfs gejuich als ik rechtop een scherpe bocht haal. Mooi toch?
Maar moet denk ik hoognodig naar NL, even goed wakker worden kan geen kwaad.
AB schreef:
En zolang je van fietsen geen wedstrijdsport maakt en geduld voor je medeweggebruiker weet op te brengen dan is er geen veiliger en mooier fietsland in de wereld dan Nederland.
Ah dat is andere koek!