Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets demonteren voor coating - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

fiets demonteren voor coating

130 berichten
cabonga schreef:kan je geen balhoofdcupuitdrijver maken van een oude zadelbuis?
ja dat zou ik wel kunnen doen, ik heb nog een oude fiets achter in de tuin staan met zadelpen,

maar dat is waarschijnlijk niet meer nodig,want ik heb te horen gekregen dat de coater de cups er bij de prijs in wil uithalen, ook zetten ze het gazelle embleem op het frame terug nadat ze het er ook eerst af halen,ik vind het dan wel een hele goede service, ook heb ik de kleur veranderd. ik wilde eerst zwart maar ik ga nu voor parelmoer donkergrijs, dit lijkt mij toch iets beter bij de fiets passen,

deze week nog stuur ik hem op,
de fiets is vandaag de deur uit gegaan :)
Is je fiets al weer thuis? Plaatjes :!: :wink:
LHTJoost schreef:Is je fiets al weer thuis? Plaatjes :!: :wink:
nee de fiets is nog niet huis, ik heb vanavond net bericht gehad dat het zandstralen bij alle onderdelen gaat lukken ,maar behalve bij de spatbord stangen niet,die zijn dus te verroest wat mij overigens niet verwonderd want ik heb altijd door de pekel gereden,dus die stangen moet ik nieuw kopen bij de coater, als het goed is gaan ze deze week nog proberen de fiets te coaten, we wachten dus nog even af,
update ,de fiets is nog steeds in behadeling want ik heb er nog niks van gehoord, :|
Update:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
de fiets onderdelen zijn vandaag terug bezorgd met de post,

de 2 spatborden waren helemaal vernield ,er zaten overal deuken en vouwen in en ze waren krom, ook de spatbord beugels die volgens de coater dienden vervangen te worden omdat ze te roestig waren zijn krom en niet de juiste maat, deze zijn veel te klein en ook de montage gaten zijn te klein, de coater is zelf fietsenmaker volgens zijn zeggen maar ik betwijfel dit ten zeerste als je zo de verkeerde spullen meegeeft,

Ik heb met hem gebeld maar hij wilde zijn verantwoordelijkheid voor de kapotte spatborden niet nemen. dit lag volgens hem puur aan de post die gegooit zou hebben met het pakket, maar ik ben eerder van mening dat de inpakker verantwoordelijk is, de spullen lagen gewoon allemaal los in de doos die daardoor logische wijs door het vervoeren gaan schuiven waren. toen ik de fiets onderdelen naar hem opstuurde had ik elk onderdeel zorgvuldig vast gemaakt aan de doos met ti rips zodat alles netjes op zijn plaats bleef en daardoor ook goed aankwam, en de doos zag er overigens niet geplet uit ofzo, hij begon met verhalen als ik bij de post zou werken dan zou ik het allemaal netjes en zorgvuldiger doen en dozen niet teveel op elkaar stapelen en bla bla bla, ik had het idee dat we er toch niet uitkwamen zo maar zou toch iedereen willen adviseren om niet in zee te gaan met Ray bikes uit amersfoort/nijkerk want deze man gooit er maar een beetje met de pet naar. ik heb ook veel langer moeten wachten dan mij belooft was. de bedoeling was dat ik de fiets onderdelen naar 1 week weeral thuis gestuurd zou krijgen en het heeft nu precies 1 maand geduurd en ik moest er heel de tijd achteraan mailen en bellen omdat ik intussen tijd ook niks hoorde

voor de spatbord stangen wil hij nog wel een oplossing bieden, maar ik moet eerst een foto gaan sturen om te bewijzen dat de spatbordstangen die ik van hem erbij gekocht heb korter zijn als de originele die ik nota bene ook had meegestuurd en hij zelf in zijn handen heeft gehad? :evil:
Ik heb vandaag foto's van de stangen gemaakt, zoals jullie kunnen zien zijn de geleverde stangen geheel anders en te kort ten op zichte van de originele, ik vermoed dat dit 26 inch stangen zijn, en ook nog eens universele terwijl mij origineel gazelle was beloofd, ik voel mij dus aardig beetgenomen want ik kan mij echt niet voorstellen dat iemand dit verschil niet ziet als hij beiden stangen zelf in zijn handen heeft gehad?? :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dus, je gaat verhaal halen?
Alien schreef:Dus, je gaat verhaal halen?
dat heb ik ondertussen al gedaan, hij heeft gelukkig zijn fouten toegegeven en gaat nieuwe stangen bestellen en coaten , het is alleen zo jammer dat er dan weer een hele tijd overheen gaat voordat het in orde is..en hij wilde dat ik de verkeerde opgestuurde stangen terug zou sturen op mijn eigen kosten, dit ga ik natuurlijk niet doen,dat heb ik hem gezegt,en nu hoeft hij ze niet meer terug,

ik vind het wel een echt vervelende situatie zo, de post vergoed mijn kapotte spatborden ook al niet omdat het pakket niet verzekerd verstuurd was,en volgens hun is dan de afzender verantwoordelijk..
Daar hebben ze gelijk in. Bel je rechtsbijstandverzekering, die weten wel raad met zo'n zaakje.
Alien schreef:Daar hebben ze gelijk in. Bel je rechtsbijstandverzekering, die weten wel raad met zo'n zaakje.
zal eens kijken, maar zulke dingen gaan natuurlijk weer lang duren en ik wil toch wel verder met mijn fiets, weet er iemand hoe je deukjes uit metalen spatborden kan halen zonder de lak te beschadigen?

Afbeelding
En de rest van de fiets?
LHTJoost schreef:En de rest van de fiets?

bij deze ,hier wat foto's van het frame ,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



en nog ergens een nieuw gazelle alesa wiel wat niet meer gemaakt word kunnen kopenAfbeelding
Afbeelding
Dat ziet er dan wel weer netjes uit, toch? Alleen dat gazele-embleem, zat dat al met zulke grote popnagels vast?
Waarschijnlijk niet:

Afbeelding
Alien schreef:Waarschijnlijk niet:

Afbeelding
precies zo was het eerst,maar waar haal je zulke nagels vandaan?
Travelmaster schreef:Dat ziet er dan wel weer netjes uit, toch? Alleen dat gazele-embleem, zat dat al met zulke grote popnagels vast?
Ja voor de rest wel netjes gecoat, maar alleen was de doos niet goed ingepakt, alles lag los bij elkaar, als hij alles met ti rips aan de doos vast had gemaakt kon er niks gaan schuiven en dan had ik ook geen beschadigingen gehad als de post ermee gooit, ik zag gisteren trouwens nog een postwagen staan die pakjes aan het ophalen was bij een supermarkt, de post ophaler gooide van een afstand alle pakketten gewoon op een hoop in de wagen, alsof hij vuilnis op aan het stapelen was, dus dan begrijp ik wel dat je ze een stap voor moet blijven of anders pakket laten verzekeren..

en dat gazelle embleem zat eerst vast met platte nagels die inderdaat kleiner waren,maar ja ik vind het goed zo want het is wel netjes voor de rest, ook heeft hij de lager cups er uit gehaald en er weer terug in gezet,

ik ben nu een trapas aan het bestellen, dezelfde die erin zat. deze as moet erin geslagen worden,en dus niet geperst, er zitten 2 lagers met klembussen, heb het nog nooit gedaan maar met een stuk stalen pijp zou het moeten lukken om hem erin te tikken,
Mooi hoor. Jammer van de tegenslag maar gaat vast goed komen. Benieuwd naar vervolg.
LHTJoost schreef:Mooi hoor. Jammer van de tegenslag maar gaat vast goed komen. Benieuwd naar vervolg.
denk het ook wel, ik heb vanavond bij een fietsenzaak ergens in nederland een precies dezelfde nieuwe trapas kunnen bestellen die er origineel ook in zit, (trapas met losse lagers en klembussen)en nog nieuwe spatborden en kabelklemmen voor onder de framebuis,

deze week ga ik nog een bestelling plaatsen bij een internet winkel om de fiets verder op te bouwen, wil zo'n beetje alles gaan vernieuwen en het achterwiel opnieuw gaan spaken met glimmende rvs spaken, 8)
vanmiddag het achterwiel volledig opnieuw gespaakt met rvs spaken, ben precies 1,5 uur bezig geweest met 36 spaken eruit te halen en erin te zetten,en vond het erg makkelijk om te doen,

het resultaat is een zo goed als nieuw achterwiel..
Afbeelding

Afbeelding