Ik rijd inmiddels al twee jaar op een Koga met Pinion (en ook nog eens af en toe een Rohloff naaf achterin dus totaal 252 versnellingen
)
Ik heb met de idworx oPinion Ti gereden en ook met de VSF TX1200. Wat mij opvalt is dat de 'nieuwere' Pinion prettiger schakelt dan die op mijn Koga. Het schakelt soepeler en draait wat makkelijker. Maar ja, de Rohloff-naaf heeft sinds 2002 ook allerlei modificaties ondergaan: (
http://www.vakantiefietser.nl/onderdele ... vorderden/
Dus de Pinion wordt alleen maar beter.
En dan heb je natuurlijk ook nog zoiets als stuurgedrag van de oPinion Ti en de TX1200, de opbouw en andere keuzes van de ontwerper, maar daar zal Michiel vast wel uitgebreid over berichten.
(Al heb ik daar ook wel een eigen mening over hoor. Maar ik vind dat een berijder zelf een fiets moet ervaren. Wat voor de een sportief is, is voor de ander onrustig. Waar de ene fiets voor iemand lui is, zo voelt dat voor een ander als een prettig rechtuit stuurgedrag. Kortom je moet echt zelf rijden)
Het allereerste model van de idworx oPinion Ti is meteen na de Fiets- en Wandelbeurs naar Arjan Kruik gegaan van Bike&Trekking Magazine voor een test. Als het goed is krijgen wij een dezer weken onze oPinion Ti binnen. Mjammie!