Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw merk vakantiefietsen: Poppink - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Nieuw merk vakantiefietsen: Poppink

VincentM schreef:@AB, ik heb met mijn OffRohler ook een gebroken bout gehad met mijn excenter. Bout was nog niet volledig op moment aangedraaid en brak. Hele klus om dat bouteindje er weer uit te krijgen! Dan is reparatie van een schuifpat wat gemakkelijker.
Bovendien zijn de bouten in de excenter van Idworx van Aluminium. Geef mij maar weer een verschuifbaar achterpad!

Vincent
Heb er gelukkig nog geen last van gehad. Goed schoonhouden is wel belangrijk, en niet over de top vastdraaien natuurlijk. Voor een lange reis maar een reservebout meenemen dan. Gekraak kan overal vandaan komen als ergens een korreltje zand blijft haken.
Vandaag op de Fiets- en Wandelbeurs in Mechelen enkele modellen van Poppink gezien en ook even met de man achter het bedrijf gesproken.
De frames zien er goed uit. Keuze uit verticaal, horizontaal of schuivend achterpat (met bouten). Standaard worden ze per Shimanogroep verkocht of Rohloff in combinatie met vierkante trapas. Als optie kan je echter vervangingen aangeven, zoals vierkante trapassen in combinatie met een Shimanogroep of Tubusdragers. Dat is geen probleem en de meerprijs die hij noemde voor bv het vervangen van de Racktime achterdrager door een Tubus klonk normaal.
Vriendelijke zaakvoerder trouwens die open staat voor suggesties en hij verkoopt de frames ook los, indien gewenst.
Al bij al een interessant alternatief in het no-nonsense trekking segment, prijs/kwaliteit in orde op het eerste zicht.
We zijn inmiddels een jaartje verder en het blijft nogal stil rond het merk Poppink.
Toch zal er wel een markt voor Rohloff fietsen van 2200 euro.
Ik lees het volgende op de Poppink site:

Leuk! In mei komt de nieuwe ANWB Op Pad uit met hierin aandacht voor de Poppink T08 Rohloff. Met filmpje!
Op Pad's Gijs Loning ging een week lang met twee Poppink fietsen op pad. Lees zijn ervaringen in het Op Pad Magazine en bekijk het interwebfilmpje op www.oppad.nl.