Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kamperen? Ja of nee? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Kamperen? Ja of nee?

Leon schreef:
Alien schreef:
lunitic schreef:Volgende keer zou ik wel spd schoenen nemen ipv spd-sl. Dit zodat ik niet ook nog een extra paar schoenen mee hoef te nemen.
Probeer dan wel het lopen daarop zoveel mogelijk te beperken. Fietsschoenen hebben een zeer stijve zool, en daarmee lopen betekent een grote belasting van de achillespees.
.tsooJ
Bergschoenen vanaf type B/C hebben anders ook een best stijve zool.
Niet dat je daar meteen 20 km op moet gaan lopen als je ze nooit aan hebt gehad, dat ook weer niet.
Als er plaatjes onder een fietsschoen zitten loop je meestal vanzelf niet erg ver.
Leon
Gaat niet helemaal over kamperen, maar ik heb voor het fietsen nu zgn "approach"-schoenen, lage, stevige, sportschoenmodelachtige wandelschoenen met een vrij stijve zool, die je normaal gesproken zou aantrekken op weg naar je basecamp in de Himalaya, ofzo. Op de fiets bevallen die heel goed, er zit GoreTex in dus prima in nat gras, 's ochtends en ze wegen ook niet zoveel. Daarnaast pak ik een setje Teva's in, dan ben ik van alle markten thuis, denk ik!
lunitic schreef: Ik vraag me voornamelijk af:
- of dat het overnachten in B en B, Chambre d'hotes, etc... wel zo makkelijk is en niet veel te duur wordt?
- of dat bij de keuze voor kamperen het uberhaupt wel realistisch is dat ik alle benodigde spullen mee ga krijgen zonder voortassen?

Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen / advies?
Ik zou gewoon voortassen meenemen die kun je volgend jaar altijd nog thuislaten.

Slapen op een camping:

nadelen:
* minder privacy
* slechte plaats op camping
* schijten met zijn allen.
* als je niet bij bosje staat is het soms een stuk lopen naar de wc
* soms sta je in een pishok te douchen.
* kans dat je naast irritante kinderen of tokkies staat

Voordelen camping:
* Goedkoop
* Geen gedoe met uitchecken, tent opdoeken en wegwezen.
* Kans op een rustige camping met mooi uitzicht dicht bij de natuur.

Hotel was bij mij 35 tot 60 euro met ontbijt en camping iets van 15 euro.

En in een Hotel kun je ook naast een tokkie familie zitten of feestende jeugd :)
cotweetje schreef:
lunitic schreef: Ik vraag me voornamelijk af:
- of dat het overnachten in B en B, Chambre d'hotes, etc... wel zo makkelijk is en niet veel te duur wordt?
- of dat bij de keuze voor kamperen het uberhaupt wel realistisch is dat ik alle benodigde spullen mee ga krijgen zonder voortassen?

Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen / advies?
Ik zou gewoon voortassen meenemen die kun je volgend jaar altijd nog thuislaten.

Slapen op een camping:

nadelen:
* minder privacy
* slechte plaats op camping
* schijten met zijn allen.
* als je niet bij bosje staat is het soms een stuk lopen naar de wc

Voordelen camping:
* Goedkoop
* Geen gedoe met uitchecken, tent opdoeken en wegwezen.
* Kans op een rustige camping met mooi uitzicht dicht bij de natuur.

Hotel was bij mij 35 tot 60 euro met ontbijt en camping iets van 15 euro.

En in een Hotel kun je ook naast een tokkie familie zitten of feestende jeugd :)
Schijten met zijn allen? Wat een raar nadeel. Meestal zitten er wandjes tussen.
cotweetje schreef: * schijten met zijn allen.
Schijten, pissen... waar kom jij vandaan? Ben je soms familie van de Tokkies?
hoho Tokkies wonen in 036 en zijn tegenwoordig hele fatsoenlijke mensen :)
Yopie schreef:
Wat erger is, is als je in een douchehok blijkt te pissen. Maar dat kan de beste overkomen, natuurlijk.
Travelmaster schreef:
Ik bedoel er zijn 3 wc's; je moet nodig 1 en 2 zijn bezet, en op de derde is er net iemand geweest die een avondje heeft lopen drinken.

of je hebt de dunne en het klettert en pruttelt aan alle kanten en moeders staat effe een praatje te maken met de buurvrouw.

of de man naast je doet zijn best om het het laatste restje ontlasting uit zijn dunne darm er ook te persen.
Yopie schreef:
010 waar je tussen woont wordt je mee besmet :lol:
sorry voor het taalgebruik ik bedoelde urineren en het ontlasten van 24 uur eerder gegeten voedsel :D
Wimmert schreef:hoho Tokkies wonen in 036 en zijn tegenwoordig hele fatsoenlijke mensen :)
moving up in the world 8) slim gedaan dan toch :lol:
cotweetje schreef:
Travelmaster schreef:
Ik bedoel er zijn 3 wc's je moet nodig 1 en 2 zijn bezet en op de derde is er net iemand geweest die een avondje heeft lopen drinken.

of je hebt de dunne en het klettert en pruttelt aan alle kanten en moeders staat effe een praatje te maken.

of de man naast je doet zijn best om het het laatste restje ontlasting uit zijn dunne darm er ook te persen.
Zo, daar komt even een potje frustratie naar boven, hahaha!
Travelmaster schreef:
Yopie schreef:
Wat erger is, is als je in een douchehok blijkt te pissen. Maar dat kan de beste overkomen, natuurlijk.
hehhehe dat kan ook natuurlijk :)
Ik heb ook wel eens in het bidet gepiest :lol: hey ma, een vraag: waarom zijn er twee wc's ?
Travelmaster schreef:
cotweetje schreef:
Travelmaster schreef:
Ik bedoel er zijn 3 wc's je moet nodig 1 en 2 zijn bezet en op de derde is er net iemand geweest die een avondje heeft lopen drinken.

of je hebt de dunne en het klettert en pruttelt aan alle kanten en moeders staat effe een praatje te maken.

Zo, daar komt even een potje frustratie naar boven, hahaha!
:lol: valt ook wel mee, en dat gebeurt soms, maar ik bedoel dat heb je niet in een hotelkamer.

Maar ik heb bij autovakantie ook wel een keer een rij meegmaakt bij de wc hokken van 30 mensen, kom je na een half uur eindelijk bij de wc, en hebben de laatste 5 voorgangers, op de bril gestaan en gestapeld tot net boven de WC bril.
Wim,

Wat voor soort schoenen zou je dan adviseren?
Ik dacht aan een (mtb) schoen met spd omdat ik dan biijv makkelijker even de supermarkt in loop of s'avonds een kort rondje door het dorp/stad kan lopen.

Eventueel wil ik die schoenen dan ook gelijk gaan gebruiken voor mijn woon-werk ritjes.

Klopt het trouwens dat spd tov spd-sl wel zorgt voor een andere druk op je voeten?

mvg
Er zijn diverse fietswandelschoenen met een zool van Vibram, en die lopen heel behoorlijk. Zelf heb ik een stel halfhoge Shimano MT90 met die Vibram zool en daar ben ik tevreden over. Maar er zijn ook andere merken die dezelfde zool gebruiken, en ik zou ze zeker uitproberen, want de ene schoen is de andere niet. Neem ze vooral niet te smal en te krap, want dan krijg je zere voeten.
Wim
voor de zomer kan ik je deze adviseren: SH MT43 MTB
Afbeelding

Kennis van mij heeft ze ook voor de ligfiets.
Lopen fijn en fietsen ook prima.
Veel Shimano schoen zijn wat breder van leest en dat is prettig als je wat bredere voeten hebt 8)