Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cycletours failliet - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Cycletours failliet

Het gaat me niet om het beperken van de vrijheid van meningsuiting, maar ik ben de vage suggesties en halve waarheden van mensen die zelf betrokken lijken te zijn een beetje zat. Pas als er feiten zijn kunnen we weer meningen hebben.
Wim
Michael W schreef:
Wim schreef:Misschien kan hier zo langzaamaan een slotje op totdat er echt harde informatie is.
Dan zeg ik gelijk m'n lidmaatschap op, 'n beetje vrije meningsuiting moet toch kunnen op een openbaar forum 8)
En je bent zeker niet de enige die graag wat meer duidelijkheid zou willen zien van CT.
In dit onderwerp zijn 12 van de 60 berichten of wel 20% van jouw hand. Jouw berichten roepen meestal vragen op. Heb je reeds een aanbetaling gedaan op een reis bij Cycletours of hou je van leedvermaak? Trek het bedrijf na bij de KvK of bel met de curator. Zijn er geen vragen meer. :D

Piet.
Wim schreef:Ik hoop oprecht dat het wat wordt met Cycletours redivivus, maar ik vind het niet zo leuk als betrokkenen zich hier in vermomming vertonen om halve verhalen te verkopen.
Misschien kan hier zo langzaamaan een slotje op totdat er echt harde informatie is.
Wim
:arrow: Helemaal mee eens. Ass het goed is (althans zo geeft men bij CT aan (directie; zie reactie E vd Bemd op dit forum) is men aan het kijken om een dorostart te maken. Tot die tijd is het afwachten.
HEt heeft niks te maken met wel of geen vrijheid van meningsuiting. SOms moet je niet gaan gissen over dingen. Zeker niet als je niet beschikt over de juiste gegevens/informatie.
CT zal zeker met een "uitleg" komen, zodra er een doorstart is! Ook zal men er alles aan doen om de doorstart mogelijk te maken!
We moeten idd hopen dat dit gaat lukken, zodat een mooi product niet gaat verdwijnen!
Gr :D 8)
Uiteraard zou een doorstart met de -voor wereldfietsers courante producten zoals de - fietsbussen en georganiseerde vakanties het mooiste zijn. Maar dan uiteraard wel op een correcte manier gemanaged. Ik kan me zo voorstellen dat indien dit niet zal lukken, concurrenten zoals Oad zich in deze markt zullen gaan begeven. Ben ook erg benieuwd wat er uit het overleg gaat komen tussen de Franse belangenorganisaties en de SCNF, over de bus van Amsterdam naar Parijs.
Robertjan schreef:Ik kan me zo voorstellen dat indien dit niet zal lukken, concurrenten zoals Oad zich in deze markt zullen gaan begeven.
Ze hebben wel ervaring, want vroeger heette een bedrijf zelf Oad-Cycletours.

Ik vind het geen goed idee om een topic te sluiten omdat één persoon te veel zou kletsen.

Leon
Ik stel voor om het topic nog niet te sluiten omdat de informatie interessant kan zijn voor andere mensen. Maar dan wil ik jullie wel vragen om on-topic te blijven en om niet over elkaar(s gedrag) te gaan hebben. Doe dat via een PB.

Dus als je relevante informatie hebt over het faillissement van Cycletours of hun doorstart, dan horen we het graag. Persoonlijke meningen zijn minder interessant.

Een moderator
HansvanderVeeke schreef:Persoonlijke meningen zijn minder interessant.
Nou, hier ben ik het dus niet mee eens. Al maakt het natuurlijk wel uit van wie die mening is.

En dat is nog los van de vraag hoe je onderscheid zou maken tussen "relevante informatie" en "persoonlijke meningen".
Gezien de directie het zelf aangeeft zal er wel een doorstart komen en dat lijkt uiteraard goed nieuws voor het bedrijf en voor de reizigers op de korte termijn. Toch laat een 'technisch' faillissement een hoop narigheid na met onbetaalde hotels, busmaatschappijen, (reis)agenten, ... Cycletours zal zich hier niet populair mee maken in de branche en zeker een aantal producten niet langer meer kunnen aanbieden. Om alle kennis en know-how niet over boord te gooien zullen ook min of meer dezelfde mensen aan boord moeten blijven, maar dat zijn wel dezelfden die dit faillissement niet konden voorkomen. Het is dan ook sterk de vraag of zelfs met een doorstart Cycletours op langere termijn terug op de goede fietsweg zal terechtkomen?
Peter_K schreef:
Nou, hier ben ik het dus niet mee eens. Al maakt het natuurlijk wel uit van wie die mening is.

En dat is nog los van de vraag hoe je onderscheid zou maken tussen "relevante informatie" en "persoonlijke meningen".
Peter,

Als je het hier niet mee eens bent, dan wil ik je vragen je tot het bestuur te wenden. Misschien kun je moderator worden :wink:

Mijn boodschap is duidelijk. Ik denk dat ik in elk geval heel goed het onderscheid kan maken. Deze boodschap van jou hoort niet in dit topic thuis en had je beter via een PB aan mij kunnen sturen.
Dan krijg ik nu meteen de mensen over me heen waarom ik dit dan niet per PB doe. Dat doe ik om mijn punt -als moderator- ook duidelijker te maken aan de andere mensen. Het ontspoort hier de laatste tijd wat vaker, vandaar dat we als moderators wat sneller ingrijpen.
HansvanderVeeke schreef:
Peter_K schreef:

Peter,

Als je het hier niet mee eens bent, dan wil ik je vragen je tot het bestuur te wenden. Misschien kun je moderator worden :wink:

Mijn boodschap is duidelijk. Ik denk dat ik in elk geval heel goed het onderscheid kan maken. Deze boodschap van jou hoort niet in dit topic thuis en had je beter via een PB aan mij kunnen sturen.
Dan krijg ik nu meteen de mensen over me heen waarom ik dit dan niet per PB doe. Dat doe ik om mijn punt -als moderator- ook duidelijker te maken aan de andere mensen. Het ontspoort hier de laatste tijd wat vaker, vandaar dat we als moderators wat sneller ingrijpen.
We kunnen natuurlijk gissen op dit forum totdat we een ons wegen. De rechtband heeft een curator benoemd en die is sinds maandag 7 januari de officiele bewindvoerder. :|
Pas als er feiten zijn kunnen we weer meningen hebben.
Dat is een mooie filosofische uitspraak, maar hij klopt niet.
Ook over scenario's, plannen e.d. kun je heel goed een mening hebben; misschien ligt dat juist wel meer voor de hand, want is het niet zo dat je over feiten eigenlijk niet van mening kunt verschillen....?
Terug naar Cycle Tours, bedrijven die een doorstart maken na een faillissement hebben niet mijn sympathie. Hoe je het ook wendt of keert, managementfouten worden afgewend op klanten / leveranciers / personeel en de ondernemer gaat gewoon door.
En laten we wel wezen, Cycle Tours doet niets bijzonders, niets wat de concurrentie ook doet of kan doen.
Jan Eleveld schreef:
Pas als er feiten zijn kunnen we weer meningen hebben.
Dat is een mooie filosofische uitspraak, maar hij klopt niet.
Ook over scenario's, plannen e.d. kun je heel goed een mening hebben; misschien ligt dat juist wel meer voor de hand, want is het niet zo dat je over feiten eigenlijk niet van mening kunt verschillen....?
Terug naar Cycle Tours, bedrijven die een doorstart maken na een faillissement hebben niet mijn sympathie. Hoe je het ook wendt of keert, managementfouten worden afgewend op klanten / leveranciers / personeel en de ondernemer gaat gewoon door.
En laten we wel wezen, Cycle Tours doet niets bijzonders, niets wat de concurrentie ook doet of kan doen.
Cycletours was wel een pioneer.
Cycletours had natuurlijk de fietsbussen naar Frankrijk. Nu ook de Benelux-trein tussen Amsterdam is Brussel weggevallen is een groot deel van Frankrijk lastig met de trein of de bus te bereiken. Slecht met veel overstappen en voor deel met een boemeltje.
Voor het Oostelijk deel van Frankrijk kun je met de CityNightLine naar Bazel.
Als pioneer met 30 jaar verkoop in de economisch overwegend goede tijden zou je toch mogen verwachten dat Cycletours over een spaarpotje beschikt om eens een minder jaar op te vangen. Tenzij de hoofdoorzaak van het faillissement te veel gegraai van directeur/aandeelhouder in de kassa is, zoals Frits hier als één van de mogelijke redenen aangaf.
speedy schreef:Als pioneer met 30 jaar verkoop in de economisch overwegend goede tijden zou je toch mogen verwachten dat Cycletours over een spaarpotje beschikt om eens een minder jaar op te vangen. Tenzij de hoofdoorzaak van het faillissement te veel gegraai van directeur/aandeelhouder in de kassa is, zoals Frits hier als één van de mogelijke redenen aangaf.
:arrow: Speedy, deze aantijgingen naar e directie van CT vind ik behoorlijk onfatsoenlijk en oogt niet echt van fatsoen!
speedy schreef:Als pioneer met 30 jaar verkoop in de economisch overwegend goede tijden zou je toch mogen verwachten dat Cycletours over een spaarpotje beschikt om eens een minder jaar op te vangen. Tenzij de hoofdoorzaak van het faillissement te veel gegraai van directeur/aandeelhouder in de kassa is, zoals Frits hier als één van de mogelijke redenen aangaf.
Met het distribueren van dit soort niet-onderbouwde (mogelijke) beschuldigingen kom je natuurlijk geen meter verder bij de vraag naar oorzaak en gevolg. Lijkt op praktijken van de roddelbladen.
Is ook een gevaarlijk methode, want iemand die jouw bericht weer doorgeeft kan dat als een feit weergeven.
Er kunnen tal van oorzaken zijn waarom een BV op de fles gaat. Blijft allemaal gissen.
Lijkt mij nochtans een legitieme vraag bij een faillissement van zo'n gerenommeerd bedrijf, je zou na al die jaren toch een financiële buffer verwachten om één en ander op te vangen. Een forum dient toch om over één en ander van gedachten te wisselen?
speedy schreef:Lijkt mij nochtans een legitieme vraag bij een faillissement van zo'n gerenommeerd bedrijf, je zou na al die jaren toch een financiële buffer verwachten om één en ander op te vangen. Een forum dient toch om over één en ander van gedachten te wisselen?
Ja, maar niet voor het verspreiden van geruchten over mogelijk gegraai in de kas. Verborgen achter een schuilnaam vind ik dat laf. Zeg dan tenmiste wie je bent.
Topic gesloten door moderator want de discussie gaat de verkeerde kant op.

Heb je relevante informatie die ook voor anderen zinvol is met betrekking tot het faillissement en/of de doorstart, dan mag je die mij in een PB sturen en dan zorg ik dat het beschikbaar komt.

Hans
Ter informatie. Dit is de mail die ik (als voormalig klant) vandaag van Cycletours kreeg:

2013.
Dit wordt een goed jaar!

We begonnen 2013 met een wisseling van aandeelhouders/partners, waarmee we ons flink hebben versterkt op alle fronten. Tijdens deze wisseling hebben we enkele zaken moeten ‘pauzeren’, zoals de verzending van de brochure, maar nu alles rond is, is het tijd voor ‘play’. De brochure wordt dan ook volgende week naar u opgestuurd.

Hoewel we nu met een nieuwe partner samenwerken, blijft Cycletours gewoon Cycletours. En net als vorig jaar hebben we alle vakanties in één glossy brochure bij elkaar gezet. Honderd zestig pagina’s, tweehonderd vijftig vakanties, voor families, renners, levensgenieters en globetrotters. Het staat nu ook allemaal op Cycletours.nl , die overigens ook een kleine make-over heeft gekregen. Hier kunt u vandaag al op kijken.

Natuurlijk bent u al bekend met ons en een groot aantal van onze vakanties zullen u vertrouwd overkomen. In dezelfde lijn, met dezelfde zorg en liefhebberij, kunnen we nu ook Corsica, Malta, Japan, Birma, de Romantische Strasse en zestig andere nieuwe reizen aanbieden. Ook gaan we dit jaar zappen: een weekje Loirestreek en dan –zap– door naar de Dordogne.

Houd uw brievenbus dus in de gaten!

Voor nu wensen we u veel fiets(vakantie)plezier.
Met vriendelijke groet,
Ernest van den Bemd en Frits Deben,
namens het hele Cycletours-team.

Ze gaan dus door en (nog) geen informatie over een faillissement en/of doorstart.
Volgend op mail die Hans heeft gekregen, heb ik telefonisch contact opgenomen met Cycletours. Daaruit is niet dermate voldoende informatie naar voren gekomen om momenteel een eenduidig advies te kunnen geven.
De doorstart lijkt wel gelukt en komende week zal er vanuit Cycletours dan ook meer bekend gemaakt worden hierover.