Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Banden test 3.0? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Banden test 3.0?

miro schreef:
Ypuh schreef:Even een korte vraag tussendoor. Heeft iemand een idee waar je voor een schappelijk prijsje de Schwalbe Marathon Racer (40mm) vouwband vinden kan? De draadversie is op elke hoek van de straat te krijgen voor €20,- maar volgens mij is iedereen juist zo positief over de vouw versie.

Aangezien ik €30,- per band al heel wat vind is het alternatief de Vittoria Voyager Hyper Reflex a €27,50 (met kortingscode) bij Rose.
Jammer genoeg Marathon racer Evo wordt niet meer in 2016 geproduceerd. 2015 was de laste jaar. Marathon Supreme EVO 2016 70cx42mm is een goede alternatieve. De meeste Duitse webwinkels heeben ze een voor 32..33 euro

How rekkening that Supereme 2016 is total andere band dan 2015. De rubbermengsel en profile zijn anders.
Hartelijk dank voor de snelle reactie! Ik had al zo'n vermoeden want ik heb me echt blauw gezocht. €33,- voor een totaal andere band dan de populaire Racer zie ik niet zo zitten. Ik kies dan waarschijnlijk voor de Vittoria's en dan zien we over 5.000km wel weer een keer :). Het alternatief is om gewoon voor de draad versie van de Marathon Racer te kiezen (Performance RaceGuard).

De bedoeling is om er 3 weken mee naar Schotland te gaan en verder wat rondjes Nederland/Belgie/Duitsland (zowel met als zonder bepakking). Ik ga er dus vanuit dat ik beter voor een 'snellere' band kan kiezen dan voor een band met meer profiel (de Big Apples passen niet). Anti-prik maakt me niets uit, vind een lekke band nooit zo erg.

Edit: Al zijn de Supreme's niet heel veel duurder dan de Vittoria's bij dezelfde winkel.
Ik blijf vraagtekens plaatsen bij de houdbaarheidsdatum van bandentesten. Samenstelling van rubber en karkas kan per type band per half jaar wisselen. Nu schijnt de Schwalbe Almotion de beste te zijn uit deze getestste exemplaren. Vind het zelf ook een hele soepele en lichtdraaiende band.

Onder m'n velomobile liggen Schwalbe Shredda's. Voor 2x 40 mm en achter een 50 mm.

http://wimschermer.blogspot.nl/2016/07/ ... 26_27.html

Piet.
De nieuwe Almotion zijn nog geen tests van en deze is ook de duurste band (geloof ook niet dat de verschillen zo groot zijn hoor, maar prijs is doorslaggevend).

Op basis van de volgende tests is het de Schwalbe Marathon Supreme 2016 geworden. De rolweerstand is iets hoger dan de Vittoria's, maar ze zijn iets breeder (42mm vs 40mm) en er zit een stuk meer rubber op de band waardoor de levensduur vermoedelijk hoger ligt. Daarnaast worden ze in het door mij zeer geliefde Indonesie gemaakt :P.

Nu ben ik er ook helemaal klaar met het banden zoeken en hoop ik eerst weer minimaal 2 jaar vooruit te kunnen :twisted:. Bedankt voor de tips!
Ypuh schreef:De nieuwe Almotion zijn nog geen tests van en deze is ook de duurste band (geloof ook niet dat de verschillen zo groot zijn hoor, maar prijs is doorslaggevend).
even zoeken op almotion of allmotion op dit forum, en deze meneer gaan volgen.
http://wimschermer.blogspot.nl/2016/07/ ... 26_27.html Veel recenter kan denk ik bijna niet.
Roald schreef:Even een oud draadje pushen,

Met het oog op langere ritten heb ik na jarenlange fijne ervaringen met Smart Sam banden op de MTB, afgelopen oktober de -PLUS versie, met groene lekbestendige tussenlaag achterop gemonteerd.

Dit is GEEN succes, een nop is compleet afgescheurd en een stuk of drie anderen zitten nog net halfvast.

Gebruik is relatief weinig geweest het afgelopen halfjaar, mijn gewicht is aan de hoge kant en mijn trapkracht ook.

Om volledig te zijn, het aankoopbedrag van de band is terugbetaald door de leverancier.
Schwalbe Shredda's zijn de lichtstlopende banden, dat staat wel vast. Echter groter dan 507mm zijn ze niet. Jammer. En de Almotionbanden zijn wel degelijk getest, echter niet met de door Gerrit Gaastra voorspelde uitkomst, nl. 30% lagere rolweerstand dan de lichtstlopende Schwalbe banden tot dan toe. Een onbeschofte wasmiddelreclame! Schaam je je niet, Gerrit?
Ik rij nu 6000 km met de Almotion, ze zijn geluidloos, maar beslist niet lichterlopend dan de Big Apples; wel veel meer grip, maar dat is niet zo moeilijk. Big Apples van enige jaren oud glijden makkelijk weg.
sjefke schreef:Ik rij nu 6000 km met de Almotion, ze zijn geluidloos
Ik hoor toch duidelijk gezoem bij iets grotere snelheid, zeker in de plaatselijke tunneltjes. Na altijd stille banden met een doorlopende middenril te hebben gehad zijn de dwarsnaadjes van de Almotion duidelijk aan het werk om geluid te maken.
Even een korte update, wat een wereld van verschil geven de Marathon Supreme's 42mm met de versleten goedkope Vittoria 37mm draadbanden die er op zaten.

Qua snelheid wil ik geen uitspraken doen, maar met name in het comfort is het een dag en nacht verschil. Ik voel nu niet meer elke oneffenheid in de weg.

(Overigens is dit geen test of review hoor, Big Apples of andere banden zouden net zo'n groot verschil kunnen geven).
Ypuh schreef:Even een korte update, wat een wereld van verschil geven de Marathon Supreme's 42mm met de versleten goedkope Vittoria 37mm draadbanden die er op zaten.

Qua snelheid wil ik geen uitspraken doen, maar met name in het comfort is het een dag en nacht verschil. Ik voel nu niet meer elke oneffenheid in de weg.
Heel normaal. Als je van bandbreedte 42 naar 50 gaat is het weer een verschil van dag en nacht.

Piet.
Klopt. Ik ging van de 42 mm Compass band naar de 51 mm, en dat is inderdaad een wereld van verschil, in comfort maar ook in snelheid, vooral op gravel weggetjes. Dat laatste is wel van belang, want veel tests (zo ook die van Wim Schermer) worden gedaan met imitaties van superglad wegdek. Ook dan hebben brede banden wel een klein voordeel, maar het gaat pas echt schelen op realistische oppervlakken zoals hobbelasfalt, kinderhoofdjes, gravel etc.