Inderdaad, ik snap niet zo goed dat er mensen zijn die het hier hebben over 'eventueel een krasje'. Bij mij hebben de Ortliebhaken al zo'n beetje bij de eerste rit de dragers compleet schoon van verf gepoetst en de zijkanten van de tassen waren ook al goed op weg op de punten waar de tas tegen de drager rust. Metaal zal het best wat langer uithouden dan verf, maar toch. Ik vraag me dan ook af of degenen die het probleem niet herkennen, hun tassen beter ophangen dan ik zodat de tassen minder schuren. Of rijden jullie alleen op zijdezacht asfalt? Leons toevoeging dat de drager (of fiets) waarschijnlijk eerder aan iets anders overlijdt, kan me niet troosten. Ik heb mijn fiets gekocht om minstens 25 jaar mee te gaan, en de dragers zouden dat ook moeten halen vind ik. Als ik moet kiezen tussen gratis lelijk rubber en om de zoveel tijd nieuwe dragers kopen, kies ik toch voor de binnenband die ik anders toch weggooi.Leon schreef:Ik heb er meerdere gezien die niet doorgeroest waren maar doorgesleten door de haken en zijkanten (!) van de tassen.AB schreef:De dag dat de buizen van een tubusdrager helemaal worden doorgevreten door roest zal ik niet meemaken.....
Groetjes,
Carl