Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Harskamperdennen 2012 - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Harskamperdennen 2012

183 berichten
Heb me reeds als lid aangemeld. Haal de 24 jaar oude tent uit de mottenballen en ga de slaapmat en slaapzak oprollen. Even een overnachting maken om de uitrusting te testen. Vlak bij huis is een paalkampeerterrein van SBB.

Piet.
Wegens andere verplichtingen moeten we helaas zaterdagochtend alweer opbreken: we raken nu al in een dip als we bedenken dat we de culinaire hoogstandjes van Inge dit jaar moeten missen!
Maar we troosten ons met de gedachte dat het vrijdagavond ongetwijfeld ook erg gezellig zal zijn!
Glika schreef:Ook ik ben nog niet zo lang lid van De Wereldfietser en ben dus benieuwd naar de Harskamperdennen bijeenkomst. Ik kijk er naar uit. Elkaar ontmoeten, ervaringen delen, elkaars fietsen bewonderen, de jaarvergadering, tentjes bekijken en ontzettend lekker eten staat ons te wachten.

Maar gaan wij ook nog een stukje fietsen? :lol:

Arno
Een stukkie fietsen is tradtie tijdens het kampeerweekend op de Harskamperdennen. Met welke groep wil je mee:
a) de appeltaartengroep in een rustig tempo;
b) de fotografeergroep,die ook rustig fietst, maar minder stopt voor appeltaart, maar wel voor mooie foto-shots;
c) de snelle rakkers;
d) de off road-groep, die zich lekker uitleeft op onmogelijke paadjes op de Veluwe.

Heeft iedereen al gekeken op buienradar De Harskamp? Het wordt prima fietsweer op de Veluwe. Zaterdag zelfs een rapportcijfer 9!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Weet iedereen dat Harskamp niet ver van het geografisch middelpunt van Nederland ligt?

Groetjes vanaf een leuk kampeerterreintje bij een meertje in het relatief koele Groningen: ook leuk fietsen hier. Iets voor het voorjaarsweekend 2013?

Groet,
Ik ga voor B: niet razendsnel, tijd voor mooie plekjes en kiekjes en ook nog eens appeltaart (hoewel iets minder dan groep A). Een alles-in-één groep. :D :P :lol:

Route al op GPS beschikbaar? 8)

Groet,

Arno
Inmiddels heb ook ik me aangemeld als nieuw lid en hoop bij leven en welzijn zo'n weekend ook eens mee te kunnen maken, het lijkt me erg gezellig...

mvg
bert sitters schreef:Een stukkie fietsen is tradtie tijdens het kampeerweekend op de Harskamperdennen. Met welke groep wil je mee:
b) de fotografeergroep,die ook rustig fietst, maar minder stopt voor appeltaart, maar wel voor mooie foto-shots;
c) de snelle rakkers;
d) de off road-groep, die zich lekker uitleeft op onmogelijke paadjes op de Veluwe.

Heeft iedereen al gekeken op buienradar De Harskamp? Het wordt prima fietsweer op de Veluwe. Zaterdag zelfs een rapportcijfer 9!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Nou, het zal in ieder geval lekkerder fietsweer zijn dan vandaag en morgen. Man, man, wat een hitte. Verschrikkelijk... :evil:

Hopelijk is het volgende week beter weer, dan kan ik weer eens op de fiets naar m'n ouders... :)
bert sitters schreef:Weet iedereen dat Harskamp niet ver van het geografisch middelpunt van Nederland ligt?
Groet,
Dat middelpunt is al jaren bekend. Ligt er wel aan welke soort meting wordt gebruikt. Het ligt in ieder geval niet in de gemeente Lunteren.
Volgens de laatste meting op het buitendijkse camper-terrein van de RCN Zeewolde. Ten noorden van het RCN haventje aan het Nuldernauw. Net buiten de grens van Putten. Circa 1 km van mijn huis.

http://wikimapia.org/52144/nl/middelpunt-van-Nederland

Piet,
PietV schreef:
bert sitters schreef:Weet iedereen dat Harskamp niet ver van het geografisch middelpunt van Nederland ligt?
Groet,
Dat middelpunt is al jaren bekend. Ligt er wel aan welke soort meting wordt gebruikt. Het ligt in ieder geval niet in de gemeente Lunteren.
Volgens de laatste meting op het buitendijkse camper-terrein van de RCN Zeewolde. Ten noorden van het RCN haventje aan het Nuldernauw. Net buiten de grens van Putten. Circa 1 km van mijn huis.

Piet,
Is bij die meting de nieuwste Maasvlakte al meegenomen? ;)
De uitbreiding van de Maasvlakte is niet meegenomen, omdat de territoriale wateren waarschijnlijk buiten beschouwing zijn gelaten. Weet ik niet zeker. Mogelijk verschuift dan het geografisch middelpunt 100 meter westelijk. Wordt het binnendijks op de camping van de RCN Zeewolde.
Piet.
Henrie schreef:
PietV schreef:
Groet,

Piet,
Is bij die meting de nieuwste Maasvlakte al meegenomen? ;)
Ik zou me drukker maken over die gemeente in het Caribisch gebied ;)
m-gineering schreef:Ik zou me drukker maken over die gemeente in het Caribisch gebied ;)
Ja, die heb je ook nog inderdaad. Wel grappig dat het geografisch middelpunt van Nederland dan buiten Nederland komt te liggen... :D
Henrie schreef:Man, man, wat een hitte. Verschrikkelijk... :evil:
Kom, kom. Een beetje Wereldfietser is wel wat gewend... :wink:
bert sitters schreef:Een stukkie fietsen is tradtie tijdens het kampeerweekend op de Harskamperdennen. Met welke groep wil je mee:
c) de snelle rakkers;

Weet iedereen dat Harskamp niet ver van het geografisch middelpunt van Nederland ligt?

Groetjes vanaf een leuk kampeerterreintje bij een meertje in het relatief koele Groningen: ook leuk fietsen hier. Iets voor het voorjaarsweekend 2013?

Groet,

Weet nu even niet meer waar wij in passen :D . Komen waarschijnlijk met twee snelle Race Lite fietsjes. Kiezen voor snelheid en appeltaart en af en toe een kiekje. Vanuit Krimpen naar de Harskamperdennen. See you all on Saterday.....
Robertjan schreef:
Was juist vandaag heerlijk fietsweer. Beetje doorpeddelen en dan heb je meer dan voldoende wind.
Marco Meijerink schreef:
Robertjan schreef:
Was juist vandaag heerlijk fietsweer. Beetje doorpeddelen en dan heb je meer dan voldoende wind.
En dan wanneer je stilstaat leeglopen? Nou, jij liever dan ik. Ik kan er helemaal niet tegen, dit soort weer. Heb de hele dag binnen gezeten (nou ja, ff boodschappen gehaald, verder niet) omdat het buiten niet te harden is. Overigens ben ik (nog) geen wereldfietser ;) En ik zal daarbij ook beslist de warmere oorden niet opzoeken. Twintig graden is mij warm zat. Maar liever nog heb ik 10 graden vorst... ;)
Je kan eraan wennen. En we staan niet zo vaak stil 8) . Na onze tochten door verschillende woestijnen moet het wel erg heet zijn voordat we niet kunnen fietsen. Sterker nog, bewegen op de fiets vind ik beter uit te houden dan stilzitten (hoewel de koude cola op het terras zeker niet verkeerd viel :lol: ).
Maar volgens mij is elk mens verschillend. En dat zie je ook terug in het fietsen.
Ik was ook altijd een koudemens, tot ik door jungle en woestijnen fietste. Nu kan ik overal beter tegen.

Mogelijk fiets ik naar en van weekend heen- en terug. Moet dan alleen de route nog bepalen, zolang de paalkampeerplaatsen maar niet te ver weg zijn... Misschien via Venlo en een Vlaamse LF-route terug naar West-Brabant. Heenweg via Breda gezien academie-verplichtingen.
Appeltaart klinkt goed, maar niet iedere stop... :D
Marco Meijerink schreef:Je kan eraan wennen. En we staan niet zo vaak stil 8) . Na onze tochten door verschillende woestijnen moet het wel erg heet zijn voordat we niet kunnen fietsen. Sterker nog, bewegen op de fiets vind ik beter uit te houden dan stilzitten (hoewel de koude cola op het terras zeker niet verkeerd viel :lol: ).
Maar volgens mij is elk mens verschillend. En dat zie je ook terug in het fietsen.
Je kunt er inderdaad aan wennen. Als het in Nederland langdurig warm is, zoals in de zomer van 2003 en 2006, dan merk ik wel dat ik er aan het eind van zo'n periode beter tegen kan. Maar prettig heb ik het nooit gevonden, zeker niet als het ook nog eens vochtig is. En aan kou hoef ik eigenlijk nooit te wennen. Kwestie van je goed aankleden. Al kleed ik me niet goed genoeg, als je de kenners mag geloven. Ik heb wel handschoenen aan en als het heel koud is, wil ik ook nog wel eens een muts op doen, maar een sjaal heb ik nooit om. En ik heb niet eens een winterjas met hoge kraag of zo. Maar een sjaal vind ik verstikkend. Kan ik m'n lichaamswarmte niet kwijt (bij fietsen bijvoorbeeld)...
Marco Meijerink schreef:
c) de snelle rakkers;

Groet,

Weet nu even niet meer waar wij in passen :D . Komen waarschijnlijk met twee snelle Race Lite fietsjes. Kiezen voor snelheid en appeltaart en af en toe een kiekje. Vanuit Krimpen naar de Harskamperdennen. See you all on Saterday.....
Ha die Marco,

Wat leuk dat de enige, echte Marco Meijerink ook komt. Ik hoop boordevol fietservaringen. Ook aanwezig bij het eerste kampeerweekend van de Wereldfietser: alweer 18 jaar geleden.

Weeronline geeft komende weekend voor de Harskamp 22 graden aan. Dat moet toch voor mensen die moeite hebben met de huidige warmte goed te doen zijn.

Tot op de Veluwe!
Jammer dat ik er niet bij kan zijn. Ik had het erg graag gewild, maar het introweekend van de studievereniging eist mijn aanwezigheid... :(
Veel plezier in ieder geval, en geniet van het weer!