Lijkt me geen gek idee. Tenzij de fiets een verborgen gebrek heeft is dit een koopje, liever gezegd een dijk van een fiets van een goede wielbouwer.AB schreef:jeroenhog
Sla je slag: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 11&t=16641
Leon
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Lijkt me geen gek idee. Tenzij de fiets een verborgen gebrek heeft is dit een koopje, liever gezegd een dijk van een fiets van een goede wielbouwer.AB schreef:jeroenhog
Sla je slag: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 11&t=16641
Afijn vanochtend een klein stukje gefietst in het mooiste stukje nederland, voor de liefhebbers, dit was de route:http://www.endomondo.com/workouts/40549279AB schreef:En ja, geef die oude atb maar even flink op de donder, vergeet ook niet om wat stoepranden mee te nemen. Maar ik denk dat je het antwoord zelf al hebt gegeven.
Met de kennis die ik nu heb ziet dat er erg goed uit, ik heb een pb gestuurd...
Bedankt! Ik ga eens rekenen... Heb je ook nog tips aangaande handvatten, spatborden en bagagedrager?Wim schreef:Hoi Jeroen,
Als ik een groot budget had dan zou ik voor die doel nemen:
Een maatframe met dikke buizen, 26 inch wielen
Een Rohloff naaf of een Phil Wood singlespeed naaf, afhankelijk van je behoefte, 36 spaken
Een SON 20 Klassik naafdynamo, Son Edelux of B&M Cyo koplamp
Handgebouwde wielen met Exl SP19/Sputnik velgen
Magura HS 33 velgremmen, eventueel Firmtech uitvoering, bij recht stuur. HS 66 voor racebocht.
M-gineering huismerk cranks, 180 mm (lijkt me ongeveer goed voor jouw lengte)
Trapas SKF vierkante as
Pedalen: iets heel stevigs uit de downwhill/bmx hoek
Zadelpen Nitto S83 tweebouts (niet vanwege breuk zadelrail maar omdat het beter vast blijft zitten)
Balhoofd Cane Creek
Stuurpen: Nitto, of stalen eigen bouw
Stuur: Nitto (niet de lichte serie)
Zoiets dus,
Wim
Poeh, buitenkansje lijkt mij...
Dank voor de complimenten en ik kan hier best een tijdje wegblijven, dat blijkt maar weerLeon schreef: Wel hebben ze verstand van sterke achterwielen en er staat een lijst op van fietsenmakers waar Marten H kennelijk achter staat. Ik ken deze Marten al vele jaren en hij weet waar hij het over heeft, net als de andere Marten waar ik vandaag een pakketje van hoop te ontvangen, maar da's wat anders.
Leon
Ik gebruik mijn fiets ook dagelijks en in de vakantie ga ik er mee op vakantie.- de wielen zijn 28 inch, dit gaat bij mij kapot, er zijn meerdere fietsenmakers geweest die het tegendeel beweerden, maar toch sta ik bijna
De spaken zijn bij cassetenaven niet 'scheef', ze zijn alleen aan de cassetezijde ('drive side') wat korter en maken daardoor een stijlere hoek omdat de flens aan die kant meer richting centraal staat (kortere afstand centrum naaf tot flens).gpsguido schreef:Ik heb een santos TM 28 gehad en nu een idworx ER , beide zijn 28 inch wielen.
Door de rohloff naaf zit het wiel recht boven de naaf. De spaken zijn even lang , bij een derailleur wiel zijn de spaken scheef.
Zou het echt veel uitmaken, zo'n vast voorvork? Behalve gewichtsbespraing zal het toch niet veel uitmaken aangezien ik de vering "locked-out" heb ingesteld?Travelmaster schreef:Een vaste voorvork zou dan nog best eens een leuke investering kunnen zijn... Het fietst nog wat lekkerder, want is ook nog wat lichter! En deze kun je dan natuurlijk verkopen. Ga je denk ik minstens zoveel van merken als de vervangen zadelpen!
Veel goede kilometers gewenst!
Het scheelt in het algemeen een kilo. In het rijtje van de bedragen die extra betaald worden voor lichtere spullen afgezet tegen de gewichtbesparing is dit een van de beste. (afgezien van het eenvoudige thuislaten van dingen, dat is nog goedkoper)jeroenhog schreef:Zou het echt veel uitmaken, zo'n vast voorvork?