Hallo PeeWee, dank voor je handleiding. Die kwam zeer van pas. Ik heb me inmiddels aardig in OsmAnd verdiept. Een tip nog: ik zou bij het stukje over hoogtelijnen expliciet neerzetten dat je aparte databestanden moet downloaden, voor hoogtelijnen en eventueel voor relief. Alleen de hoogtelijnenplugin installeren is niet voldoende. Ik heb een tijd gezocht voordat ik daar achter kwam.
Verder nog wat algemene vragen:
- Mijn HTC One X+ blijkt het ruim 6 uur vol te houden met het scherm continu aan. Dat is flink lang, maar niet genoeg voor een fietsdag. Nu hoeft het scherm niet de hele tijd aan te staan, maar als ik het uitzet wordt het scherm meteen gelockt. Ik zou eigenlijk een knopje willen hebben om het scherm op zwart te zetten, waarna b.v. met een druk op het scherm meteen weer OsmAnd te zien is. Bestaat een dergelijke functie in OsmAnd, of kent iemand een app of widget die dat kan?
- In december ga ik in Thailand fietsen. Osmand biedt twee opties: Thaise plaatsnamen, of Engelse plaatsnamen. Maar de Engelse namen zijn fonetische versies van de Thaise namen. Chiang Mai wordt "echiiyngaihm". Weet iemand of er nog andere opties zijn?