door
glrfndl » di 13 aug, 2013 22:33
Nadat ik
vorig jaar al vervanging had gekregen voor 2 segmenten van mijn tentstokken zijn we dit jaar weer 2 weken op pad geweest met onze Helsport Fjellheimen 3 camp (uit 2010 denk ik). Vooraf gecontroleerd of alle stokken in orde waren, nergens scheurtjes te zien.
Toch enigszins bevreesd op vakantie gegaan, het zal maar gebeuren dat een stok breekt en door het tentdoek scheurt. Bij het afbreken van onze tent heb ik de stokken daarom ook steeds gecontroleerd. Ongeveer halverwege onze vakantie zag ik bij het inpakken in 1 segment al een scheurtje. Omdat we vorig jaar meerdere reservesegmenten hadden gekregen kon ik die gelijk vervangen. De laatste dag heb ik bij het inpakken wederom de stokken grondig gecontroleerd, daar kwam dit aan het licht:
Ik heb direct weer contact opgenoment met Helsport (adres van Bente staat eerder in dit topic), waarop ik dezelfde dag nog reactie kreeg dat ik nieuwe stokken zou krijgen als ik even het model tent zou doorgeven. Ik heb dat 8 aug. rond 2300u gedaan en reeds vandaag (13 aug.) heb ik de nieuwe stokken gekregen, 5 dagen later dus waarvan 2 in het weekend. Ik kan niet anders zeggen dat dat zeer snelle service is.
Over de nieuwe stokken, het zijn DAC featherlite stokken, volgens mij is dat hetzelfde type als bij onze Hilleberg Nallo 3 GT. Deze zijn een stuk fijner, ze hebben namelijk niet zo'n los koppelstukje. Al met al ben ik erg blij met de uitstekende en snelle service van Helsport (mits je direct contact opneemt met Bente?). Zonder moeilijk te doen kreeg ik zonder kosten een nieuwe set tentstokken, 1 reservesegment en een reparatiehuls en dat ook nog in 3 werkdagen. Dat de oorspronkelijke stokken zo slecht zijn is natuurlijk jammer, maar zo te zien lossen ze het keurig op.