De buitenwand van Shangri-La is van onder open maar ook verstelbaar, je kunt de wand tot aan de grond trekken en zo water - condens of regen - buiten de tent houden.
Ik heb er in geslapen in regen en in condens, geen last gehad.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Pedalero schreef:Behalve het gewicht spreekt de pakmaat van 36x10 van de Contrail me trouwens ook zeer aan.
Dat is zo Wim, ik bezuinig op de slaapzak en matje. Heb daarnaast wat warme wollen kleding [icebreaker] mocht het niet voldoende zijn in de slaapzak.@ Wim en voor heel slecht weer is er een Akto van 1,6 kg
tip - mijn droogvoer, koffie etc. berg ik op in vacuüm zakken [lang model] die ik bij de slager koop, daar heb ik een clip bij voor de afsluiting. [Blokker]@ Han Pakvolume is idd ook iets om rekening mee te houden
Ziet er goed uit jouw paklijst, maar waarom een thermosfles? en laptop?@ Han
Ik zat te denken aan de presentatie van de Rugzaklopers van de Fiets en Wandelbeurs over lichtgewicht (die ik overigens alleen in pdf heb gezien): tent, slaapsysteem, tas elk maximaal 1 kg, samen dus max. 3 kg. Met een drager+fietstassen kom je al gauw boven die kg uit (frametassen kunnen dat overigens oplossen), maar met de andere twee componenten moet je dus gewoon op maximaal een kilo kunnen uitkomen. Dit topic gaat tenslotte over ultralicht. Het tentje dat in de presentatie zelf stond afgebeeld (soort halfopen tarpconstructie) leek me nog veel minimaler dan de enkeldaksopties die hier de revue zijn gepasseerd.Wim schreef:De stok zit er niet bij. Je wordt geacht je trekking pole te gebruiken. Eerlijk gezegd schiet dat dus allemaal niet op. Leuk in warm weer, maar zodra het waait en koud wordt is het niet zo fijn meer, en moet je een zoveel zwaardere slaapzak gebruiken dat je vermoedelijk uiteindelijk wel zwaarder uitkomt dan met een echte tent. Die heb je per slot al voor 1 kg, en voor heel slecht weer is er een Akto van 1,6 kg. Dat is inderdaad meer, maar dan heb je ook echte bescherming tegen de elementen.
Wim