FIXIE! Hoef je alleen het achterwiel te doen.
Met remmen zullen ze vast helpen. Zijdelings wegglijden lijkt me eerder makkelijker met dan zonder. Maar lachen is het zeker.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Geprobeerd, werkt niet. De tie-wraps liggen er binnen een kilometer af zodra je asfalt tegenkomt. Je trekt ze gewoon kapot.nikopaul schreef:Deze kwam ik tegen: http://news.cnet.com/8301-17938_105-20026081-1.html
misschien een idee?
Ik heb het ook geprobeerd en tot nu toe staan ze er nog allemaal op. En ik ben zelfs tevreden over het resultaat! Op asfalt slijten ze idd snel, maar in de sneeuw is er wel degelijk meer grip. En hier zijn de wegen reeds sinds enkele dagen niet meer sneeuwvrij, dus blijven ze nog wel een tijdje heel.waltertje schreef:Geprobeerd, werkt niet. De tie-wraps liggen er binnen een kilometer af zodra je asfalt tegenkomt. Je trekt ze gewoon kapot.nikopaul schreef:Deze kwam ik tegen: http://news.cnet.com/8301-17938_105-20026081-1.html
misschien een idee?
Volgens het stukje is het idee dan ook afkomstig uit het singlespeedwereldje, hetgeen kan verklaren waarom het IRL niet werkt.
Grtjs,
waltertje
Klinkt me allemaal als muziek in de oren. Alleen: laat weten als je ijservaring hebt opgedaan. Ingevroren bandensporen, dat soort dingen. Ben benieuwd of ze daar een verschil maken of helemaal niet.Wim schreef:Op ijs zul je wel tekort komen vergeleken met spike banden, maar deze Conti's zijn veel breder inzetbaaar.
Wim
Welk aspect vond je wennen?peter1980 schreef:Gisteren mijn Schwalbe Winter en extra set velgen ontvangen. Ik heb ze besteld bij Rose.nl. Voor de liefhebbers, ze zijn vanaf week 1 weer leverbaar bij Rose.nl.
Vandaag een klein rondje gefietst. Het is erg wennen, maar op ijs heb je aardige grip.
Als er ijs of samengedrukte sneeuw ligt heb je heel veel grip. Als het fietspad schoon is, is er op asfalt niets aan de hand. De banden maken het geluid alsof je over grind rijdt en het trapt iets zwaarder, maar dat is niet erg.cwg schreef:Welk aspect vond je wennen?peter1980 schreef:Gisteren mijn Schwalbe Winter en extra set velgen ontvangen. Ik heb ze besteld bij Rose.nl. Voor de liefhebbers, ze zijn vanaf week 1 weer leverbaar bij Rose.nl.
Vandaag een klein rondje gefietst. Het is erg wennen, maar op ijs heb je aardige grip.
Ben zelf al een maandje erg tevreden over de Marathon Winter (42-622) in omgeving 070 met tot nu toe zo'n 20 cm sneeuwdek en zeer wisselend strooi- en veegbeleid. Goede grip op zeer gladde stukken platgereden sneeuw, waar je met MTB banden (Continental Mountain King 26x2.2) gewoon wegglipt. Ook op ander sneeuwdek zoals een laag verse sneeuw tot aan de onderkant van de trappers of plat(=glad)gereden met een laagje losse sneeuw (zoals bij vorst) prima grip. Lastige stukken zijn nog steeds stukken met sporen die zijn opgevroren, of zeer onregelmatig platgetreden sneeuw (paardenhoeven, schoenafdrukken). Daar zijn MTB banden i.c.m. voorvering mogelijk iets prettiger, maar nog steeds geen pretje. Hard opgepompt hebben de Marathon Winters iets meer weerstand dan gewone banden en maken ze een knisperend geluid vanwege de spikes. Deze nadelen zijn niet zo sterk dat ik het de moeite zou vinden om bij een weekje geen sneeuwdek de wielen te verwisselen.
Overigens vond ik de tip in het NOS Journaal item over fietswinterbanden om het zadel wat lager te zetten bij gladheid ook erg effectief om wat makkelijker met de voeten bij de grond te kunnen. Voor m'n gevoel werkt het omlaag zetten van het zadel ook om wat beter in evenwicht te blijven.
Ooit eens bedacht hoe je kan remmen indien je velgremmen hebt met die straps rond je banden (en dus ook je velgen)...laagvlieger schreef:Ik heb het ook geprobeerd en tot nu toe staan ze er nog allemaal op. En ik ben zelfs tevreden over het resultaat! Op asfalt slijten ze idd snel, maar in de sneeuw is er wel degelijk meer grip. En hier zijn de wegen reeds sinds enkele dagen niet meer sneeuwvrij, dus blijven ze nog wel een tijdje heel.waltertje schreef:Geprobeerd, werkt niet. De tie-wraps liggen er binnen een kilometer af zodra je asfalt tegenkomt. Je trekt ze gewoon kapot.nikopaul schreef:Deze kwam ik tegen: http://news.cnet.com/8301-17938_105-20026081-1.html
misschien een idee?
Volgens het stukje is het idee dan ook afkomstig uit het singlespeedwereldje, hetgeen kan verklaren waarom het IRL niet werkt.
Grtjs,
waltertje