Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Toch lijkt het me een voordeel dat je als vakantiefietser een wielren-verleden hebt. Beter dan dat je als wielrenner een vakantiefietse-verleden hebt . Kan uiteraard ook een vooroordeel zijn hoor .Leon schreef:Ja, wielrenners, die weten pas echt veel van fietsen. Hier op dit forum is vast niemand te vinden die wel eens met veel extra gewicht heeft gefietst.PietV schreef:Of praat eens met ervaren wielrenners over een fiets van + 11 kg.
Piet.
Leon
Wat betreft die 25kmh eis. Geldt die eis alleen als je niet meetrapt? Dus dat de fiets zonder meetrappen op 25kmh is begrenst. Ik bedoel een racefiets of ligfiets kan met gemak 50kmh halen ook al zet je daar nog voor een paar kg batterijen bij. Is het dan opeeens een motor?twdi schreef:Is dit niks?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1183 ... pad__.html
Mooi te zien hoe hard de ontwikkelingen gaan.
In dat filmpje op de telegraaf-site claimen de mensen van specialized dat je zonder helm op die fiets mag rijden...... terwijl ie begrenst is op 45kmh (dus brommer). Maken die mensen dan niet gewoon een vergissing, of zit er ergens een hiaat in de wet?Martin_123 schreef:Zie: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 68#p148368
Tot 25km/h trapondersteuning daarboven moet je het zelf doen anders heb je idd geen fiets meer maar iets anders onder het zadel. Dus zou het niet bij een racefiets doen, remt alleen maar af dat extra gewicht. Of je moet willen en kunnen voldoen aan de voorwaarden welke er anders door de RWD aan het vervoermiddel gesteld worden.
De rolweerstand neemt nagenoeg evenredig toe met de snelheid. De luchtweerstand neem kwadratisch toe met de snelheid. Verdubbeling van snelheid is 4 x de luchtweerstand. Dat geldt voor alle fietsers. Ook met elektrische ondersteuning. Luchtweerstandcoëfficiënt x frontale oppervlakte. Daarom zijn ligfietsen in de wielersport niet toegestaan en zijn het bukfietsers geworden.Matthie9000 schreef:Wielrenners willen een lichte fiets omdat je dan een voordeel hebt bij klimmen en accelereren. Hoe relevant dat is voor je eigen fietstochten moet je zelf maar bedenken, ik kan er zelfs hier in omgeving Nijmegen voordeel uit halen als ik wil (klimrondjes met 1250 hoogtemeters enzo). Je fietshouding is overigens van groter belang, iets met frontaal oppervlak ofzo.
Mij niet gezien, ik hoop nog een flinke tijd zonder dat soort misbaksels te kunnen .PietV schreef:De rolweerstand neemt nagenoeg evenredig toe met de snelheid. De luchtweerstand neem kwadratisch toe met de snelheid. Verdubbeling van snelheid is 4 x de luchtweerstand. Dat geldt voor alle fietsers. Ook met elektrische ondersteuning. Luchtweerstandcoëfficiënt x frontale oppervlakte. Daarom zijn ligfietsen in de wielersport niet toegestaan en zijn het bukfietsers geworden.Matthie9000 schreef:Wielrenners willen een lichte fiets omdat je dan een voordeel hebt bij klimmen en accelereren. Hoe relevant dat is voor je eigen fietstochten moet je zelf maar bedenken, ik kan er zelfs hier in omgeving Nijmegen voordeel uit halen als ik wil (klimrondjes met 1250 hoogtemeters enzo). Je fietshouding is overigens van groter belang, iets met frontaal oppervlak ofzo.
Maar dat is een andere weerstand dan de extra weerstand van een +11 kg fiets met stugge banden, zwaardere wielen en vaak uitgerust met een Nexus 7 versnellingsnaaf, met trapverliezen die in sommige versnellingen oplopen tot 15%. Dat werkt eveneens door bij acceleratie bij wegrijden en het nemen van een helling. Test het uit zonder ondersteuning.
Piet.
De mensen van Specialized worden door Nederlandse journalisten in het Nederlands geïnterviewd terwijk ze een (blijkbaar) Nederlands ontwerp (laten) testen / uitproberen in een Spaanse stad. Mag jij raden waarom ze dat niet in Amsterdam laten doen...AB schreef:In dat filmpje op de telegraaf-site claimen de mensen van specialized dat je zonder helm op die fiets mag rijden...... terwijl ie begrenst is op 45kmh (dus brommer). Maken die mensen dan niet gewoon een vergissing, of zit er ergens een hiaat in de wet?Martin_123 schreef:Zie: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 68#p148368
Tot 25km/h trapondersteuning daarboven moet je het zelf doen anders heb je idd geen fiets meer maar iets anders onder het zadel.
PSPolling schreef:De mensen van Specialized worden door Nederlandse journalisten in het Nederlands geïnterviewd terwijk ze een (blijkbaar) Nederlands ontwerp (laten) testen / uitproberen in een Spaanse stad. Mag jij raden waarom ze dat niet in Amsterdam laten doen...AB schreef:In dat filmpje op de telegraaf-site claimen de mensen van specialized dat je zonder helm op die fiets mag rijden...... terwijl ie begrenst is op 45kmh (dus brommer). Maken die mensen dan niet gewoon een vergissing, of zit er ergens een hiaat in de wet?Martin_123 schreef:Zie: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 68#p148368
Tot 25km/h trapondersteuning daarboven moet je het zelf doen anders heb je idd geen fiets meer maar iets anders onder het zadel.
Ik denk dat je wel gelijk hebt. 250 W trap ik ook, en dan ga ik echt geen 45!Leon schreef:Op http://www.bikeandtrekking.nl/p/21/1276 ... elektrisch lees ik:
"De 250 watt motor in het achterwiel van de Turbo is goed voor ruim 45 km/u!"
Dat is dan onder erg gunstige omstandigheden, want met een briesje tegen en een jas aan haal je met 250 W die snelheid echt niet, daar is op een dergelijke fiets zo'n 500 W voor nodig, dus ergens is hier iets geks.
4 mogelijkheden:
- 250 is bescheiden
- 45 is grootspraak
- Je moet nogal hard meetrappen
- Ik vergis me
Leon
Aardig bijtrappen met een dikke brommerhelm op..... daar gaat je argument om onbezweet op het werk te komen . Afgesteld op 25kmh zal de batterij vast langer meegaan. Maar leuk, snel accelererend hip trendy fietsje is het wel, er zal vast wel een markt voor zijn. En fietsenverkopers en scooterdiefjes staan te springen om fietsen met hoge marges.gios schreef:Ik denk dat je wel gelijk hebt. 250 W trap ik ook, en dan ga ik echt geen 45!Leon schreef:Op http://www.bikeandtrekking.nl/p/21/1276 ... elektrisch lees ik:
"De 250 watt motor in het achterwiel van de Turbo is goed voor ruim 45 km/u!"
Dat is dan onder erg gunstige omstandigheden, want met een briesje tegen en een jas aan haal je met 250 W die snelheid echt niet, daar is op een dergelijke fiets zo'n 500 W voor nodig, dus ergens is hier iets geks.
4 mogelijkheden:
- 250 is bescheiden
- 45 is grootspraak
- Je moet nogal hard meetrappen
- Ik vergis me
Leon
Ja, in een peloton....
Hoeveel watt heb je nodig om met zelfde uitgangspunten 45 km/u te rijden? Misschien is dat wel gewoon bij te trappen?multiwgb schreef:250 W je snelheid 36 km/uur, je weegt 70 kg, een fiets van 10 kg, race bandjes, een vlakke weg, geen wind en voorover gebogen op je fiets.
Electrisch, voor mij tot nu toe , handig als je van A naar B moet. Maar met fietsen heeft het niets te maken. Krijg ik wind tegen ander kransje, toch.
Zo'n 480 W.eric190173 schreef:Hoeveel watt heb je nodig om met zelfde uitgangspunten 45 km/u te rijden? Misschien is dat wel gewoon bij te trappen?multiwgb schreef:250 W je snelheid 36 km/uur, je weegt 70 kg, een fiets van 10 kg, race bandjes, een vlakke weg, geen wind en voorover gebogen op je fiets.
Electrisch, voor mij tot nu toe , handig als je van A naar B moet. Maar met fietsen heeft het niets te maken. Krijg ik wind tegen ander kransje, toch.