Misschien heb je wat meer info over die fietsbus. Ik kan alleen deze bus vinden van Inverness naar Durness.Blanche schreef:Vannuit het noorden van Schotland rijdt zelfs een fietsbus terug naar het zuiden
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Misschien heb je wat meer info over die fietsbus. Ik kan alleen deze bus vinden van Inverness naar Durness.Blanche schreef:Vannuit het noorden van Schotland rijdt zelfs een fietsbus terug naar het zuiden
Blanche schreef:Yep maar nu zijn we terug. Hier een korte terugkoppeling. De video volgt nogRoald schreef:Ze zijn al onderweg
We hebben een heerlijke vakantie van drie weken gehad. Onze route zal ik binnekort als track hier plaatsen. Hij verliep grofweg van Irvine naar Arran, Mull, Skye en Lewis en dan net voor Tongue middendoor terug naar Glasgow. Hiervandaan met de trein weer naar Newcastle.
Toppers waren;
> de eilanden (op Skye na)
> De Crask in (pub en eigenaren) om te eten, drinken en te slapen. In de middle of nowhere. Je kan binnen slapen maar mag je tent ook in de tuin opzetten. Het is wel zo netjes als je dan wel een driegangen diner voor maar 12 pond bij ze eet.
> Slapen in of kamperen bij het gerestaureerde blackhouse dorp in Gearrannan http://www.gearrannan.com/
> De gehele westkust en in het bijzonder Assynt
> De Singletrack wegen
> De gastvrije spontane uitnodiging om te komen logeren van de Schotse schrijver David Campbell
> Skin so Soft tegen de midges
> Het weer dat heel erg meevalt. In drie weken 2 keer kort met regenbroek gefietst en 4 keer met regenjas. De meeste keren vielen de buien s'avonds, verderop of was de regen zo licht dat hij verdampte. Het enige dat overbleef waren de prachtige luchten. En we hebben meerdere dagen strakblauwe luchten (en een verbrande kop) gehad.
> De azuurblauwe zeeen en hagelwitte stranden alsof je in de tropen was
> Full Scotisch breakfast
> Sticky Toffe pudding met ijs....eindelijk begrijp ik waarom Froggy James daar altijd zo laaiend over was.
> Fisch and chips, scallops and fish and het seafood diner van DFDS
> The Meadows in Callander met een driegangen menu voor maar 12 pond wat smaakt en eruit ziet als in een sterrenrestaurant.
> Magners Cider (een iers drankje)
> En ik lus uiteindelijk ook weer Whisky
Afraders;
- Skye tijdens de vakantiemaanden juli en augustus. Wat een agressieve gehaaste automobilisten (touristen!)
- Glasgow binnenrijden via de fietspaden. Overal glas op het fietspad van alcohollisten en deprimerende sociale woningbouw. Uiteraard reden we lek daar.
Zoals gezegd de video volgt nog.
Toen we naar de boot fietste kwamen we Maarten Smit en Gemma tegen. Zij kwamen net van de boot. Leuk he!
He daar doe je het voor! Veel plezier !nicolasfirst schreef:Wow, door de verhalen en de filmpjes enthousiast geworden om per fiets door Schotland te trekken. Wij hebben al heel wat kilometers in het noorden liggen, maar dan hoofdzakelijk als rugzak trekker. We hebben er nooit gefietst.
Ben je masochistisch ingesteld? Doe NCN-route 79. Zie dit topic.margyx schreef: Kunnen jullie ons bepaalde dingen aanraden of juist ontraden? Ik zou zelf graag in ieder geval een deel van de (Inner) Hebriden bezoeken.