Grandonneur schreef: ↑do 25 aug, 2022 23:24
Ja mooi natuurlijk! goeie kleur. Zet maar hier neer
Wel een ambitieus projectje, zo op basis van alleen een gaar frame op wielen..
Het frame ziet er op de MP-foto's eigenlijk niet zo slecht uit. Het chroom lijkt ook nog heel netjes. Alleen de 'double blue'-sticker ontbreekt. Stuur en stuurpen zijn origineel, zo te zien. En (belangrijker nog wat mij betreft) het stuur is precies het model dat ik graag gebruik op mijn toerfietsen. Fijn is ook dat een passende zadelpen wordt meegeleverd.
Het frame zelf heeft Reynolds 531 hoofdbuizen en een Reynolds 531 voorvork. Wielbasis is net lang genoeg voor spatbordjes. Al met al een mooie basis voor een bovengemiddeld fijne en sportieve
randonneuse légère.
Leuk weetje: Gary Fisher heeft deze fiets in 1978 getest voor het blad
Bicycling!, en was zeer onder de indruk. De afwerking vond hij matig, maar het rijgedrag was vergelijkbaar met fietsen die drie keer zo duur waren.
De opbouw kan verder met onderdelen naar keuze. Zolang je het qua specificaties een beetje 'periode-correct' houdt heb je niets bijzonders nodig, en vraagt ook het sleutelwerk niet veel bijzondere kennis of vaardigheden. En met een basissetje fietsgereedschap kom je heel ver bij fietsen van deze leeftijd.
Kortom, als het mijn maat was, de vraagprijs wat redelijker en ik niet al zo'n frame had, dan was ik zeker geïnteresseerd geweest.