Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bikepacking - Pagina 29 - Forum Wereldfietser

Bikepacking

1045 berichten
Ik zou eerder een kaart meenemen dan die telefoon;).
Bedankt Ruud voor de ervaring met de budget bikepacking uitrusting, goed te lezen.

Wat betreft het zelfgemaakt stuurharnas: wat voor materiaal heb je gebruikt voor die zwarte gebogen plaat? Ik dacht erover ook nog eens iets als een Santos flessenhouder XL te knutselen... Voor de stuurrol heb je een mooie bijpassende kleur met de fietstassen gevonden. Was die voldoende waterdicht?

Is je telefoon kapot gegaan door regen of bij het opladen? Je kan natuurlijk een reservetelefoon meenemen, maar misschien is behalve een kaart ook een GPS iets, tweedehands voor een redelijke prijs te krijgen.
Travelmaster schreef:
Ik zou eerder een kaart meenemen dan die telefoon;).
Ik had het routeboekje van Reitsma bij me. Maar als er (bijvoorbeeld) een spoorwegovergang opgebroken is, is een telefoon met navigatie-app heel handig om een andere route te zoeken.
Daulagari schreef:
Wat betreft het zelfgemaakt stuurharnas: wat voor materiaal heb je gebruikt voor die zwarte gebogen plaat?
De plaat bestaat uit twee laagjes PE folie/plaat van 1mm dik. De mijne komt van een bamboekweker die het spul als wortelbegrenzer verkoopt. Het is te krijgen in diverse breedtes en diktes. Ik heb bewust voor die twee dunnere lagen gekozen omdat die soepeler buigen dan één dikke.
Daulagari schreef:
Was die voldoende waterdicht?
Geen problemen mee gehad. Hij kwam via de post uit China. Ik wel gekozen voor een stoffen uitvoering met coating aan de binnenkant (geen PVC zak dus). Dan lijdt de waterdichtheid niet door schuren tegen het harnas.
Daulagari schreef:
Is je telefoon kapot gegaan door regen of bij het opladen?
Hij heeft spontaan de geest gegeven, terwijl hij in mijn rugzak zat. Gelukkig nog binnen de garantieperiode.

Eigenlijk wil ik op vakantie zo min mogelijk elektronica meezeulen. Dan is het handig om veel functionaliteit in een telefoon te stoppen. Er zit natuurlijk een keerzijde aan... Zonder internet en GPS kan ik wel leven. Maar geen mogelijheid om in een noodgeval te kunnen bellen gaat net te ver.
Afbeelding
Afbeelding

dit is afgelopen juni in Schotland
mooi maar soms pittige tocht
Ruud-H schreef: Ik had het routeboekje van Reitsma bij me. Maar als er (bijvoorbeeld) een spoorwegovergang opgebroken is, is een telefoon met navigatie-app heel handig om een andere route te zoeken.
Dat is natuurlijk waar, maar een routeboekje is ook geen kaart he. Ik vermoed dat er ín het routeboekje nog wel tips over te gebruiken kaarten stonden?

Daarnaast beschouw ik een smartphone als een stukje bagage dat het mínst betrouwbaar is. Of liever gezegd, waar ik het minst op durf te vertrouwen, als het gaat om navigatie. Dan liever een GPS !

Maar misschien is dit iets voor je;) https://explore.garmin.com/nl-NL/inreach/
Ziet er goed uit. Nog een rugzakje mee gehad? Of paste het allemaal in de stuurrol, frametas en Ortlieb's?
(Zijn dat nu Frontrollers?)
geen rugzak mee
dat lijkt me niks tijdens het fietsen
en het zijn inderdaad frontrollers achterop
dat houd de boel toch nog redelijk smal voor op de singeltracks
en we hadden ook nog een paar dagen eten bij ons en wat warme kleding
ik schat dat als ik naar mooi weer landen zou gaan er zo nog 1 a 2 kilo af kan
Afbeelding
nog een zwartwit sfeerplaat uit de highlands
Slippers als achter spatbord...? Da's natuurlijk wel dè tip. :idea: :D
Lijkt erg mooie tocht te zijn!

Groet, Tom.
Toch knap, alles in zo'n beperkt volume.

Schotland voor het laatst in 2013 geweest, met de tourfiets. Met een ATB zou ik ook nog eens moeten doen, alleen nog tijd zien te vinden. :roll:
@ bodhi: wat is dat voor windschermpje?
Slippers als achter spatbord...? Da's natuurlijk wel dè tip.
Lijkt erg mooie tocht te zijn!
ja dat was wel de uitvinding vond ik zelf crocs mee om rivieren te doorwaden en voor de avonden bij de tent
en meteen met een spanbandje als spatbord
en het werkte nog ook :D

en het windschermpje kun je kopen bij die brander en pannen als een setje
het is van optimus
https://www.campz.nl/optimus-electra-fe ... 23171127:s
Van Utrecht naar Tanger; 2700 km 26.000 hoogtemeters in 13,5 dag.

Canyon endurance AL 6.0 Disc.

Alpkit tassen waaronder de nieuwe waterdichte range, framebag van Extreme.

Extra bidonhouder via de Decathlon.

0,0 mechanische problemen, zelfs geen lekke banden ondanks de nodige gravelwegen.

wat plaatjes van mijn fiets;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Respect Molem!
Heb je er ook nog een beetje van genoten? :wink:
Serieus, Was het in het kader van een race, of had je het zelf als del gezet? En wat waren je ervaringen.
Ik ben zelf meer van het off-road, rustig aan-type, maar heb altijd respect voor mensen die dit soort mega afstanden afleggen.
Bedankt Maurice!

Ik heb zeker genoten van de tocht haha! zelf af en toe in de avond een rondje door een stadje gelopen.

Het was geen race, alhoewel ik maar drie weken vakantie had en nog wat wilde uitrusten na afloop was het doel van 14 dagen wel heilig, ik heb de route dan ook ingekort.

ervaringen heel veel ... ;) Maar ik ben er achter gekomen dat ik niet de dag na een 300 dag boven de 100km kan fietsen(A). Hotels best goedkoop kunnen zijn... Mijn bivy set voor niks heb meegenomen... (uiteindelijk alleen maar hotels) Spanje een compleet ander klimaat heeft als frankrijk... Dat ik geen woord Spaans spreek.... De fiets gratis mee mag op de boot naar Tanger... en heel veel andere ervaringen :)
Even het bikepackingtopic wat nieuw leven inblazen met mijn laatste filmpje, dat hier natuurlijk niet mag ontbreken:

https://vimeo.com/248763972
Prachtig hoor!

Om zoiets te maken moet filmen naast het sporten tot wel echt je hobby zijn.
beste bikepackers
zijn er mensen die een mooie bikepacking route voor de mtb hebben en die mij de gps file wil delen
ik ben vorig jaar in schotland geweest en heb er 2 routes gefietst
ik wil dit jaar naar een drogere bestemming :lol:
ik ken de site van bikepacking .com en heb nog wel een paar routes gevonden
maar de meesten zijn geen rondje ,al hoeft dat niet perse als je een goede trein of vlieg verbinding heb
ik zou max 2 weken kunnen maar het mogen ook routes van een week of zo zijn
ik zou ook met de auto ergens heen kunnen en een rondje
wil wel in europa blijven en het lieft een wat droge bestemming
alle tips zijn welkom
Ik heb de Transandalucia over 2 jaar gedeeld. Voldoende opties met de vliegtuig en lekker droog.

https://www.transandalus.org/

Wat dichter bij is de GR5 route, als je het zat ben, of je tijd is op, kan je met de trein binnen een dag weer thuis zitten (wel wat lastiger nu zonder slaaptrein).

http://www.shanecycles.com/bikepacking- ... ennes-pt1/

Deze zomer ga ik den Trans Germany fietsen, als je een beetje traint, ook net te doen in 2 weken :)

http://btg.voidpointer.de/en/index.html

Ander opties, de grand massief, alpen, iets in de Pyreneeën. Beetje google is er heus wel een mooi mtb route te vinden(zie de filmpjes van Alma)

Success