Re: Raad plaatje!
Geplaatst: ma 10 dec, 2018 23:19
Vervolg < naar vorige >
Voorheen met grind, en daarna weer (of nog steeds) werd en wordt de Chemin du Train geplaagd door de chicanes.
Deze chicanes worden ingegeven door een enorme bezorgdheid rond de veiligheid van de fietser, en zo wordt juist die veiligheid bedreigd. Kruispunten waar je alle aandacht bij de chicanes hebt, chicanes onderaan de helling (waarschijnlijk omdat de boer zich bezorgd heeft uitgesproken over het hoe en wat tijdens het verweiden van de koeien, en chicanes daar waar een huis dicht langs de oude spoorlijn ligt ... alsof de fiets gevaarlijker is als ooit de trein).
Hier nog even een paar chicane-beeldjes. Mijns inziens is een enkel hekje duidelijk genoeg en vele malen veiliger.
Oplettende lezertjes zien wat er met het tweede hekje gebeurd is.
En dan nu .... ondanks dat "daulagari" het onmogelijke gedaan heeft - nl die ene 300-in-een-dozijn plek gevonden - moet ik de beurt aan CorneK geven ... ik vroeg om slechts ongeveer (dit vroeg ik omdat ik nog niet wist hoe makkelijk het was .... maar ik geloof niet dat iemand de Murder on the Orient Express wikipedia-pagina's goed bekeken heeft ... had ik eerst zelf goed gezocht dan was ik vooraf veel strenger geweest, dat had vast gemopper gegeven ... het blijft zo voor mij toch ook nog een verrassing.).
CorneK heeft niet echt de precieze plek zoals "daulagari". CorneK is echter de eerste, en komt zelfs al een stuk dichter bij als alleen "Chemin du Train" of "spoorlijn Gilley-Pontarlier" (want dat is ruim 20 kilometers lengte), en gezien mijn opdracht had ik ook deze aanduidingen goed gevonden (zo'n zuinige aanduiding had ik wel wat gemakzuchtig beoordeeld - je ziet aan "daulagari" dat het kan, tot op de meter precies).
O ja, je had het traject ook met Chemin du Train - AF3V, dus bij de AF3V gevonden.
BSM
PS Wel grappig: Leon vraagt zelf om minstens 50 m precisie, maar bij een ruimhartiger opdracht zegt Leon dat het te moeilijk zou zijn.
PS2 De locomotief in de film betreft de SNCF 230 G 353
Voorheen met grind, en daarna weer (of nog steeds) werd en wordt de Chemin du Train geplaagd door de chicanes.
Deze chicanes worden ingegeven door een enorme bezorgdheid rond de veiligheid van de fietser, en zo wordt juist die veiligheid bedreigd. Kruispunten waar je alle aandacht bij de chicanes hebt, chicanes onderaan de helling (waarschijnlijk omdat de boer zich bezorgd heeft uitgesproken over het hoe en wat tijdens het verweiden van de koeien, en chicanes daar waar een huis dicht langs de oude spoorlijn ligt ... alsof de fiets gevaarlijker is als ooit de trein).
Hier nog even een paar chicane-beeldjes. Mijns inziens is een enkel hekje duidelijk genoeg en vele malen veiliger.
Oplettende lezertjes zien wat er met het tweede hekje gebeurd is.
En dan nu .... ondanks dat "daulagari" het onmogelijke gedaan heeft - nl die ene 300-in-een-dozijn plek gevonden - moet ik de beurt aan CorneK geven ... ik vroeg om slechts ongeveer (dit vroeg ik omdat ik nog niet wist hoe makkelijk het was .... maar ik geloof niet dat iemand de Murder on the Orient Express wikipedia-pagina's goed bekeken heeft ... had ik eerst zelf goed gezocht dan was ik vooraf veel strenger geweest, dat had vast gemopper gegeven ... het blijft zo voor mij toch ook nog een verrassing.).
CorneK heeft niet echt de precieze plek zoals "daulagari". CorneK is echter de eerste, en komt zelfs al een stuk dichter bij als alleen "Chemin du Train" of "spoorlijn Gilley-Pontarlier" (want dat is ruim 20 kilometers lengte), en gezien mijn opdracht had ik ook deze aanduidingen goed gevonden (zo'n zuinige aanduiding had ik wel wat gemakzuchtig beoordeeld - je ziet aan "daulagari" dat het kan, tot op de meter precies).
O ja, je had het traject ook met Chemin du Train - AF3V, dus bij de AF3V gevonden.
BSM
PS Wel grappig: Leon vraagt zelf om minstens 50 m precisie, maar bij een ruimhartiger opdracht zegt Leon dat het te moeilijk zou zijn.
PS2 De locomotief in de film betreft de SNCF 230 G 353