[quote="Gaiphia"] >Ik deed gemiddeld 120 km per dag.
> uitsluitend bedoeld zijn om te reizen (meerdere weken
> bergen te beklimmen op onverharde wegen
> mijn stuur op mijn dagdagelijkse fiets staat lager dan mijn zadel, dusja...)
> niet mijn bedoeling om 's nachts te gaan rijden, maar het kan altijd eens gebeuren.
> vanuit Zagreb (Kroatië) richting Albanië
> Ik ben 1m90
> Ongeveer 80 kg
> Mijn benen zijn relatief lang
> Aangezien ik een tent en dergelijke wil meenemen, schat ik 25-30 kg
> België, regio Brugge, maar als ik wat verder moet reizen om een fiets te vinden, is dit geen probleem
> Ik zou liefst onder de €1500 willen blijven voor de fiets
> Ik ken iets van de basis, maar ben van plan een cursus fietsonderhoud te volgen...
> tweedehands? Liever niet
> VSF Fahrradmanufaktur TX-400 (http://www.fahrradmanufaktur.de/bikes/e ... t-30-gang/) lijkt me interessant, maar ik vraag me af of die geschikt is voor het ruigere werk in Albanië. Ik heb ze nog niet kunnen testen, dus weet ik ook niet of ik er op pas met mijn lange benen...
> De eerste deftige trip zal pas volgende zomer plaatsvinden, dus ik kan nog wat wachten...
Hoi Steven,
Voor een toch in Albanïe met onverhard en complete bagage heb je een goede fiets nodig. Je budget voor een nieuwe fiets is echter te beperkt om veel keus te hebben. De TX-400 is zo'n beetje de enige die binnen het budget valt.
Gezien je lange benen is het echter niet evident dat je er lekker op zult zitten, deze fiets is nl. lang. Je kunt dit, zoals ik gedaan heb, compenseren door geen versie L te nemen maar een M (57 resp. 54 geloof ik), maar desondanks zou je dit moeten proberen.
Als je echt meer keuze wilt hebben zou je een ca. 300-500 euro hoger budget moeten hebben, want dan heb je bij alle serieuze fietsmerken wel mogelijkheden.
Ook kun je het geluk hebben een geschikt overjarig maar nieuw model te vinden; nadeel is dan dat je de winkel waarschijnlijk niet zelf uitkiest.
De optie 2ehands wil je zelf niet. Soit.
Het nut van een cursus fietsonderhoud lijkt me voor Albanië inderdaad evident.
Wacht niet te lang met kopen. Een fiets is op zijn best als de eerste 1000 km met bijbehorende afstel-, zadelpijn- en garantieprobleempjes voorbij zijn.
Leon
Lees ook: http://wiki.wereldfietser.nl/index.php?title=Fiets etc. etc.
> uitsluitend bedoeld zijn om te reizen (meerdere weken
> bergen te beklimmen op onverharde wegen
> mijn stuur op mijn dagdagelijkse fiets staat lager dan mijn zadel, dusja...)
> niet mijn bedoeling om 's nachts te gaan rijden, maar het kan altijd eens gebeuren.
> vanuit Zagreb (Kroatië) richting Albanië
> Ik ben 1m90
> Ongeveer 80 kg
> Mijn benen zijn relatief lang
> Aangezien ik een tent en dergelijke wil meenemen, schat ik 25-30 kg
> België, regio Brugge, maar als ik wat verder moet reizen om een fiets te vinden, is dit geen probleem
> Ik zou liefst onder de €1500 willen blijven voor de fiets
> Ik ken iets van de basis, maar ben van plan een cursus fietsonderhoud te volgen...
> tweedehands? Liever niet
> VSF Fahrradmanufaktur TX-400 (http://www.fahrradmanufaktur.de/bikes/e ... t-30-gang/) lijkt me interessant, maar ik vraag me af of die geschikt is voor het ruigere werk in Albanië. Ik heb ze nog niet kunnen testen, dus weet ik ook niet of ik er op pas met mijn lange benen...
> De eerste deftige trip zal pas volgende zomer plaatsvinden, dus ik kan nog wat wachten...
Hoi Steven,
Voor een toch in Albanïe met onverhard en complete bagage heb je een goede fiets nodig. Je budget voor een nieuwe fiets is echter te beperkt om veel keus te hebben. De TX-400 is zo'n beetje de enige die binnen het budget valt.
Gezien je lange benen is het echter niet evident dat je er lekker op zult zitten, deze fiets is nl. lang. Je kunt dit, zoals ik gedaan heb, compenseren door geen versie L te nemen maar een M (57 resp. 54 geloof ik), maar desondanks zou je dit moeten proberen.
Als je echt meer keuze wilt hebben zou je een ca. 300-500 euro hoger budget moeten hebben, want dan heb je bij alle serieuze fietsmerken wel mogelijkheden.
Ook kun je het geluk hebben een geschikt overjarig maar nieuw model te vinden; nadeel is dan dat je de winkel waarschijnlijk niet zelf uitkiest.
De optie 2ehands wil je zelf niet. Soit.
Het nut van een cursus fietsonderhoud lijkt me voor Albanië inderdaad evident.
Wacht niet te lang met kopen. Een fiets is op zijn best als de eerste 1000 km met bijbehorende afstel-, zadelpijn- en garantieprobleempjes voorbij zijn.
Leon
Lees ook: http://wiki.wereldfietser.nl/index.php?title=Fiets etc. etc.