Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegschaamte? - Pagina 25 - Forum Wereldfietser

Vliegschaamte?

712 berichten
LHTJoost schreef:
do 30 jun, 2022 18:33
JandeFietser schreef:
vr 24 jun, 2022 21:43
Vliegen: Niet altijd een overbodige luxe in mijn werk is het af en toe echt noodzakelijk om te vliegen, mijn armen zijn lang maar de steden waar ik af en toe werk mijn werk deed kon je niet bereiken op een andere manier.
Wel als je een paar keer per jaar voor een onzinnige zonvakantie op pad wil: omdat je er ECHT aan toe bent (walg)
Ik zou niet weten waarom vliegen voor werk minder problematisch is dan voor vakantie. En om daarvan te walgen terwijl je zelf “o zo belangrijk bent” dat je wel mag vliegen vind ik zeer bedenkelijk.
Om zulke opmerkingen die kant nog wal slaan kan ik me zeer boos maken.
Zeer bedenkelijk wat een nonsense opmerking. Wat een Quote: O zo belangrijk, dat maak jij ervan.
Er zijn nu eenmaal werkzaamheden die je niet door derden uit kan laten voeren of controleren, omdat de expertise er niet is of omdat er regels zijn die een ander niet zo nauw neemt.
In sommige bedrijven staat kwaliteit boven kwantiteit.

Vakantie is een luxe.
Ik stel voor dat jullie het er mee eens zijn dat jullie het niet eens zijn met elkaar.
Ik begin me er ondertussen mee te vereenzelvigen dat Schiphol binnen 50 jaar onder een flinke laag water ligt, veel erder dan verwacht. Dat is op zich het grootste voordeel van de klimaatverandering. De rest zijn nadelen.
JandeFietser schreef:
do 30 jun, 2022 20:07
LHTJoost schreef:
do 30 jun, 2022 18:33
JandeFietser schreef:
vr 24 jun, 2022 21:43
Vliegen: Niet altijd een overbodige luxe in mijn werk is het af en toe echt noodzakelijk om te vliegen, mijn armen zijn lang maar de steden waar ik af en toe werk mijn werk deed kon je niet bereiken op een andere manier.
Wel als je een paar keer per jaar voor een onzinnige zonvakantie op pad wil: omdat je er ECHT aan toe bent (walg)
Ik zou niet weten waarom vliegen voor werk minder problematisch is dan voor vakantie. En om daarvan te walgen terwijl je zelf “o zo belangrijk bent” dat je wel mag vliegen vind ik zeer bedenkelijk.
Om zulke opmerkingen die kant nog wal slaan kan ik me zeer boos maken.
Zeer bedenkelijk wat een nonsense opmerking. Wat een Quote: O zo belangrijk, dat maak jij ervan.
Er zijn nu eenmaal werkzaamheden die je niet door derden uit kan laten voeren of controleren, omdat de expertise er niet is of omdat er regels zijn die een ander niet zo nauw neemt.
In sommige bedrijven staat kwaliteit boven kwantiteit.

Vakantie is een luxe.
Misschien zegt het iets dat je er zo boos van wordt.
Ik word woest van onnodig integraal quoten. 😉

Overigens voel ik met Jan mee. Ik vind het ongepast en ondoordacht om op basis van onvolledige informatie zo op hem te reageren.

Leon schreef:
do 30 jun, 2022 20:23
...Ik begin me er ondertussen mee te vereenzelvigen dat Schiphol binnen 50 jaar onder een flinke laag water ligt, veel erder dan verwacht. ...
Is dit een suggestie om alvast extra landingsbanen bij Beek (L) aan te gaan leggen?
willem.m schreef:
do 30 jun, 2022 21:10
Ik word woest van onnodig integraal quoten. 😉
Afbeelding

(-:
En dat verhaal loopt goed af! Mokkende Woeste Willem blijkt zachtaardig en vriendelijk.
JandeFietser schreef:
do 30 jun, 2022 20:07

Er zijn nu eenmaal werkzaamheden die je niet door derden uit kan laten voeren of controleren, omdat de expertise er niet is of omdat er regels zijn die een ander niet zo nauw neemt.
In sommige bedrijven staat kwaliteit boven kwantiteit.

Vakantie is een luxe.
Ik vind dat altijd zeer opmerkelijk. Om u maar niet als voorbeeld te nemen zal ik daarvoor mijn eigen broer als voorbeeld nemen.
Hij was namelijk specialist in het produceren vam vaccins. Het janssen vaccin voor corona is bijvoorbeeld onder zijn lieding geproduceert. Nu heeft hij promotie gekregen en mag hij een fabriek gaan inrichten voor eem vaccin/remedie tegen kanker (ja dat bestaat en is zelfs al bewezen dat het echt werkt).
Nu moet hij plots heel de wereld over reizen om machines te testen.

Toch denk ik dan. Is er nu echt niemand anders op de wereld die dat ook kan in zijn plaats? In de VS zal er toch minstens 1 iemand zijn die minstens even capabel is als mijn broer. Moet mijn broer nu ECHT perse al die vliegtuigreisen gaan maken? Is dat nu ECHT nodig? Is er nu echt helemaal niemand die dat kan doen? Mijn broer denkt er eigenlijk ook zo over.


Er is genoeg geld in de wereld om die problemen op te lossen.
willem.m schreef:
do 30 jun, 2022 21:10
Leon schreef:
do 30 jun, 2022 20:23
...Ik begin me er ondertussen mee te vereenzelvigen dat Schiphol binnen 50 jaar onder een flinke laag water ligt, veel erder dan verwacht. ...
Is dit een suggestie om alvast extra landingsbanen bij Beek (L) aan te gaan leggen?
Nee, dit is dus een voorbeeld van de nadelen. Jullie maken maar een boot.
Noord Hollands Dagblad kopt;
"Gebrek aan vliegschaamte ’zorgwekkend’. Nu al meer vluchten met privéjets dan in heel 2019, waaronder vluchten met afstand van 25 kilometer.
De kortste vlucht dit jaar was met de privéjet PH-DTF van Max Verstappen. Zijn vliegtuig vloog meerdere keren tussen Cannes en Nice, een afstand van slechts 25 kilometer. Het regeringstoestel PH-GOV maakte 132 vluchten. De privéjet van Talpa Network van John de Mol (PH-TLP) ging 149 keer de lucht in".

Bron; https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 9_59824373
Dat was vandaag volop in het nieuws. Maar wat heeft het met fietsen of fietsvakanties te maken?
Misschien moeten we Max een fiets cadeau doen?
joukon schreef:
do 20 okt, 2022 21:56
Noord Hollands Dagblad kopt;
"Gebrek aan vliegschaamte ’zorgwekkend’.
Daar hebben meer mensen in Noord-Holland last van kwam ik afgelopen week achter:
https://www.vakantiefietser.nl/202210/d ... aar-chili/

Een bedrijfsuitje organiseren naar Chili, dan heb je toch wel een redelijk bord voor je kop.

Dat er reizen zijn die je heel graag wil maken en daarvoor een keer weloverwogen een vliegtuig neemt kan ik nog begrijpen (ook al is dat eigenlijk ook niet meer goed te praten). Maar dit moet je toch echt niet willen...
Nu zijn we weer on-topic. 👍

Ik kan nog wel begrijpen dat mensen een verre reis willen maken en het vliegtuig dan het enige alternatief is. (Al is er in Europa ook veel moois te zien.) Maar om voor twee weken de wereld over te vliegen... Trek daar de vlieg- en busreisdagen van af en je houdt netto misschien tien fietsdagen over.

Voor mij is dit voorbeeldgedrag overigens geen reden om niet meer naar deze winkel te gaan.
Berger schreef:
vr 21 okt, 2022 10:54
Een bedrijfsuitje organiseren naar Chili, dan heb je toch wel een redelijk bord voor je kop.
Beetje flauw. Er zijn zoveel georganiseerde fiets-, maar ook wandel- en cultuurreizen naar allerlei uithoeken van Europa en de wereld, dat dit niks bijzonders is. De benaming 'bedrijfsuitje' is door de vakantiefietser misschien wat ongelukkig gekozen voor zo'n reis, maar wie ben jij om ze dit te ontzeggen?!
Als we vinden dat 'het allemaal niet meer kan', moeten we hierop gezamenlijk (dus vanuit politiek, lobbygroepen, ngo's, etc) acteren. Niet naar elkaar kijken en zeggen wat de ander niet meer mag.
Ik vind trouwens dat jij geen vlees meer mag eten...
Flix schreef:
vr 21 okt, 2022 11:31
Er zijn zoveel georganiseerde fiets-, maar ook wandel- en cultuurreizen naar allerlei uithoeken van Europa en de wereld, dat dit niks bijzonders is.
Is dat niet juist het probleem?
Ik weet niet of dat 'het' probleem is.
Er wordt gevlogen, en dat vinden sommige mensen een probleem. Ikzelf denk dat onze problemen ergens anders liggen -in verhouding stelt 'het probleem' luchtvaart niet zoveel voor- maar als we vinden dat vliegen een probleem is, moeten we daarop acteren, en bv dit soort reizen verbieden.
Het is niet erg aardig één geval uit te lichten en aan de schandpaal te nagelen. Op die manier zullen we niet ver komen met z'n allen in een gewenste transitie.

En weet wat je vraagt als je zaken wilt gaan verbieden.
Dat iemand zo’n reis wil maken is natuurlijk prima te begrijpen, even los van of je er zelf voor zou kiezen. Hoogstwaarschijnlijk zijn de kosten van zo’n uitje onder het mom van teambuilding en/of training wel zo veel mogelijk aftrekbaar gemaakt. Zou stom zijn als het niet zo was.

Aan die mogelijkheid een einde maken zou alvast een stap in de goede richting zijn.
Grandonneur schreef:
vr 21 okt, 2022 12:10
Dat iemand zo’n reis wil maken is natuurlijk prima te begrijpen, even los van of je er zelf voor zou kiezen. Hoogstwaarschijnlijk zijn de kosten van zo’n uitje onder het mom van teambuilding en/of training wel zo veel mogelijk aftrekbaar gemaakt. Zou stom zijn als het niet zo was.

Aan die mogelijkheid een einde maken zou alvast een stap in de goede richting zijn.
Tuurlijk, daar hebben we de werkkostenregeling voor en onder het mom van materiaal testen kan er vast ook nog een deel op bedrijfskosten :wink:

Mijn punt is niet dat ik ze deze reis zou willen ontzeggen of verbieden. Maar ik vind dit wel een extreem voorbeeld hoeveel er nog moet gebeuren voordat we (dus ik ook) gaan begrijpen dat we ons dit soort reisjes niet meer kunnen permitteren.
Flix schreef:
vr 21 okt, 2022 11:46
... Het is niet erg aardig één geval uit te lichten en aan de schandpaal te nagelen. Op die manier zullen we niet ver komen met z'n allen in een gewenste transitie. ...
Ben ik niet met je eens. Een bedrijf heeft een voorbeeldfunctie. Ik gun de medewerkers deze trip van harte, maar vind het persoonlijk lastig om deze secundaire arbeidsvoorwaarde (want dat is het: beleid) te rijmen met maatschappelijke ontwikkelingen.
Berger schreef:
vr 21 okt, 2022 12:23
Tuurlijk, daar hebben we de werkkostenregeling voor
Het is best een handige ondernemer, hij kan het uitje vast buiten wkr laten vallen :wink: