Ik vlieg inderdaad wel eens. Dat is dan een lange afstand, omdat ik als het kan kies voor de trein.willem.m schreef: ↑zo 16 mei, 2021 14:38@Bert: Hoeveel CO2-winst valt er te behalen als jij niet meer die lange vliegreizen maakt?bert sitters schreef: ↑zo 16 mei, 2021 13:38... In 2019 legden Nederlandse auto's meer dan 122 miljard aan kilometers af. Daar valt flink wat milieuwinst te behalen.
Beetje flauw misschien, zeker omdat ik zelf zeker niet zonder zonde ben. Maar het valt me op dat jij op dit forum bij elke discussie over vliegen de aandacht afleidt door naar de problemen van kortere vluchten en autoverkeer verwijzen. Terwijl me bijstaat dat je elk jaar (?) naar Zuidoost- Azie vliegt. Da's toch elke keer een kleine 20.000 km heen en terug. Of ben je net als Kees Swart inmiddels helemaal om?
In afwachting van de jij-bak (ja, ik heb een auto en vlieg ook), of dat het niet on-topic zou zijn (want het topic gaat over korte vluchten) verblijf ik.
Ik zet mij in om meer fietsvervoer in internationale treinen mogelijk te maken, maar ook ik ben niet zonder zonde. Dat heb ik dus nooit ontkent.
Ik vind dat Kees Swart recht van spreken heeft. Diverse andere mensen die mij en anderen op dit forum aanspreken op vlieggedrag hebben wel een vervuilende automobiel voor de deur staan, die zij niet alleen moeten gebruiken voor het werk of om een invalide familielid te vervoeren.
Ook ik vind de vergaderverhuizing van het Europees Parlement klinkklare onzin en een verkeerd voorbeeld, maar feitelijk is dat peanuts ten opzichte van 122 miljard kilometers die alleen al Nederlandse automobilisten jaarlijks in hun heilige koe maken.
Het topic gaat inderdaad over korte vluchten, maar door deze vliegbewegingen te vervangen door in een bolide te stappen los je niets op.