Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Pagina 22 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

429 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
di 12 aug, 2025 16:51
... nou moet ik 24 kilometer fietsen om brood te halen. Wel te mooi weer om de auto te pakken.
Enkele opties:
1) Brood groot inslaan en in een vriezer doen.
2) Zelf brood bakken met een broodmachine.
Onze warme bakker, waar wij al decennia lang altijd vers brood hebben gehaald, is failliet gegaan. Het dunbevolkte platteland gaat zo op die manier qua voorzieningen verschralen.
Schandalig gewoon, want nou moet ik 24 kilometer fietsen om brood te halen. Wel te mooi weer om de auto te pakken.
In Frankrijk heb je in dorpen een brooduitgifteautomaat waar je vers brood kunt kopen. Misschien iets voor jou dorp Martin?
Brood inslaan en in de vriezer stoppen doen we altijd al, maar de voorraad kan toch een keer opraken.
Er is al een brooduitgiftepunt naast de kerk in mijn dorp, maar veel te duur. 4 tot 5 euro voor één volkorenbrood. En weinig soorten om uit te kiezen. We kopen nooit supermarktbrood.
Waar heb jij vandaag gefietst?
In de Ardennen :D
20250812_114322.jpg
di 12 aug, 2025 19:52
Brood inslaan en in de vriezer stoppen doen we altijd al, maar de voorraad kan toch een keer opraken.
Er is al een brooduitgiftepunt naast de kerk in mijn dorp, maar veel te duur. 4 tot 5 euro voor één volkorenbrood. En weinig soorten om uit te kiezen. We kopen nooit supermarktbrood.
Als ik het goed begrijp, is er dus wel een supermarkt die brood verkoopt dichterbij?

Bij ons is de plaatselijke supermarkt (Plus) op veler verzoek begonnen met het verkopen van het brood van een echte warme bakker van een dorp verderop. Natuurlijk duurder dan het supermarktbrood, maar een proma service. Misschien kan. Je dat bij jouw plaatselijke super aankaarten?
Onze warme bakker, waar wij al decennia lang altijd vers brood hebben gehaald, is failliet gegaan. Het dunbevolkte platteland gaat zo op die manier qua voorzieningen verschralen.
Schandalig gewoon, want nou moet ik 24 kilometer fietsen om brood te halen.
Ten eerste jammer dat de bakker dicht is. Er zal geen opvolger gevonden zijn, dat is voor geen enkele bakker makkelijk.

Ten tweede tja dunbevolkte land en dan veel voorzieningen, dan zou het minder dunbevolkt zijn toch :?

Ten derde van wie of wat is dit schandalig?

Ten vierde volgens schatting op afstand is bakker Bouwman in warffum véél dichterbij dan 12km enkele reis.

Ten vijfde en inderdaad, wij kopen ook graag brood van de bakker. En ik heb twee goede bakkers in de buurt. Maar steeds meer supermarkten verkopen ook goed brood. Geef het een kans.
Vandaag ben ik voor de zoveelste keer door Amsterdam gefietst, de stad en de bezoekers bekeken en daarna door Waterland.
Schellingwoude, Holysloot (een favoriet terras), Ransdorp, 2 keer met de pont.
Stad en natuur, zo dicht bij elkaar.
Grandonneur: bakker Bouwman in Warffum was met vakantie, maar die zaak gaat binnenkort misschien ook dicht wegens gebrek aan een opvolging.
Ik moest toch naar Winsum toe, omdat ik daar tevens langs het gemeentehuis moest.
Poppink schreef:
wo 13 aug, 2025 22:57
Vandaag ben ik voor de zoveelste keer door Amsterdam gefietst, de stad en de bezoekers bekeken en daarna door Waterland.
Schellingwoude, Holysloot (een favoriet terras), Ransdorp, 2 keer met de pont.
Stad en natuur, zo dicht bij elkaar.
Klopt, ik ken die omgeving ook en heb er doorheen gefietst. In m'n schooljaren met onze klas de kerktoren van Ransdorp beklommen.