Ik heb dunnere drybags dan Alma en die overleven de fatbike circa een jaar, maar soms ook maar een tocht van een maand. Maar dan hebben ze het erg zwaar gehad met veel gestuiter, rotsen, water en vorst. De drybag zit hier wel in een zadelholster dus je zou denken dat hij goed beschermd wordt maar krijgt dus toch veel op zijn donder. Maar ik gebruik ze ook om op te zitten, prop ze in de tent tegen 't voeteneind van de slaapzak zodat die niet tegen de natte/bevroren binnentent komt, häng ze met voedsel in bomen en gooi ze met uitgetrokken kleding over snelstromende beken wat soms weleens mis gaat en ze daarna stuiterend over rotsblokken wegstromen waardoor ik er halfbloot achteraan moet rennen.Carl schreef: Ik ben benieuwd hoe lang je nodig hebt om een gat in je tas te schuren.
Op de racefiets die soepeltjes over asfalt zoeft is dat natuurlijk een ander verhaal, daar heeft de drybag een lang maar ook saai leven. Maar tis gewoon zorgen dat de tas goed strak zit, dus niet als een straat kwispelt en dan kan er weinig schuren.
De racefiets heeft nu een winterslaap dus ik kan de andere methode niet bij hem testen maar ik zal hem vannacht op de fatbike proberen, heb nl avond/nachtdienst en dan is naar huis fietsen supermooi. Vooral bij helder weer fiets je onder duizenden sterren en kom je veel wilde dieren tegen. Tis 2x26km over een gravelweg waar auto's vaak hun uitlaat verliezen dus een prima testje.