Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bikepacking - Pagina 22 - Forum Wereldfietser

Bikepacking

1045 berichten
Ik rijd al jaren met een dergelijke - iets geavanceerdere- bevestiging, en zonder ook maar een spoor van slijtage aan mijn - iets stevigere- drybag.
Carl schreef: Ik ben benieuwd hoe lang je nodig hebt om een gat in je tas te schuren.
Ik heb dunnere drybags dan Alma en die overleven de fatbike circa een jaar, maar soms ook maar een tocht van een maand. Maar dan hebben ze het erg zwaar gehad met veel gestuiter, rotsen, water en vorst. De drybag zit hier wel in een zadelholster dus je zou denken dat hij goed beschermd wordt maar krijgt dus toch veel op zijn donder. Maar ik gebruik ze ook om op te zitten, prop ze in de tent tegen 't voeteneind van de slaapzak zodat die niet tegen de natte/bevroren binnentent komt, häng ze met voedsel in bomen en gooi ze met uitgetrokken kleding over snelstromende beken wat soms weleens mis gaat en ze daarna stuiterend over rotsblokken wegstromen waardoor ik er halfbloot achteraan moet rennen. :shock:

Op de racefiets die soepeltjes over asfalt zoeft is dat natuurlijk een ander verhaal, daar heeft de drybag een lang maar ook saai leven. :) Maar tis gewoon zorgen dat de tas goed strak zit, dus niet als een straat kwispelt en dan kan er weinig schuren.
De racefiets heeft nu een winterslaap dus ik kan de andere methode niet bij hem testen maar ik zal hem vannacht op de fatbike proberen, heb nl avond/nachtdienst en dan is naar huis fietsen supermooi. Vooral bij helder weer fiets je onder duizenden sterren en kom je veel wilde dieren tegen. Tis 2x26km over een gravelweg waar auto's vaak hun uitlaat verliezen dus een prima testje. 8)
alma schreef:Ik rijd al jaren met een dergelijke - iets geavanceerdere- bevestiging, en zonder ook maar een spoor van slijtage aan mijn - iets stevigere- drybag.
Ja, maar jij smokkelt dus op twee punten. ;) Serieus, goed om te horen dat het beoorlijk meevalt met slijten.

Carl
PeterFokkinga schreef:Met een schuurpapiertje de randen wat afronden? Zeg maar hetzelfde als wat je zou doen met een vierkante houten balk die je wilt verven, daar rond je de hoeken ook af ("kanten breken" heet dat geloof ik?) zodat de verf beter op de hoek blijft zitten.

En anders is er altijd duck tape :)
Het is meer dat de harde plaat constant in de drybag duwt/schuurt/wrijft en als de drybag bijna op je band hangt trek je ook nogeens de spanbandjes loeistrak aan zodat het nog erger wordt. Althans zo had ik het bedacht. :)
Ik denk eigenlijk dat je dit alleen kunt voorkomen door de drybag niet te strak aan te sjorren of door, zoals bv bij 't Revelate harnas, dikke stof te gebruiken. Maar een dikke laag wondertape zal vast ook helpen ja en blijft lang plakken. :D
Je kon er op wachten, nu is hij er...
De anything achterdrager:

Afbeelding

Afbeelding

Hier past dus heel makkelijke een losse drybag is. Of anything else...

Hier een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=lNmn2VY7Vys
Meer te vinden op: https://ridepdw.com/collections/cargo/p ... indle-rack

O ja, binnenkort te vinden bij JustPedal 8)
Tsss... zo zwaar dat er een knik in de zadelpen komt - en het is nog wel een Thomson... :shock:

:wink:
Dat ziet er erg mooi uit! Had het tot nu toe opgelost met een Topeak zadelpen dragertje en een losse rolzak. Qua straps 1 specifieke met gespje hiervoor en 1 bagage-elastiek een paar keer rondom (welke ik ook voor het ophangen van mijn tarp gebruik). Aangezien mijn frame relatief klein is, heb ik qua dragertje de versie welke eerst omhoog gaat en dan horizontaal. Dan kan er een rolzak van zo'n 20 liter op (35L extra opgerold, daardoor wat dikker). Hiermee is ook heel aardig te mountainbiken op Nederlandse ATB-parcoursen.

Hoe is dat met dit product? Is hiermee ook over een heus parcours te fietsen zonder dat het al te regelmatig gaat draaien? En hoeveel volume kun je zo nog realistisch meenemen?
Felix Fietst schreef:Hoe is dat met dit product? Is hiermee ook over een heus parcours te fietsen zonder dat het al te regelmatig gaat draaien? En hoeveel volume kun je zo nog realistisch meenemen?
Geen idee, vind wel dit op: https://www.bikerumor.com/2015/10/13/ib ... on-lights/ maar dat zegt niets over hoeveel er op kan...

PDW Marketing Manager and captain of Komorebi, a women’s adventure cycling team out of Portland, Jocelyn Gaudi spoke first hand about... the product ... The Bindle rack has been a boon to her teammates who have rigorously tested it in their epic forays over the season.
Felix Fietst schreef:Dan kan er een rolzak van zo'n 20 liter op (35L extra opgerold, daardoor wat dikker). Hiermee is ook heel aardig te mountainbiken op Nederlandse ATB-parcoursen.
Grappig, ik heb precies hetzelfde gedaan: een 35L drybag van S2S en die oprollen tot 20L, dan is die relatief minder lang en meer breed. Veel stabieler zowel voorop als achterop :wink:
Ah, dom van mezelf. Eigenlijk blijkt het al een beetje uit de filmpjes en foto's op de productpagina. Er wordt een Revelate Terrapin Drybag geadviseerd en getoond. Deze is 14 liter en ik zou toch geen grotere willen stoppen in het harnas, als ik zo naar de foto's kijk. Ik denk dus dat 15 liter wel een mooie maat is voor dit zadelharnas. Voorlopig dus nog even blijvend bij mijn oplossing en zal ik eerst investeren in een leuke framebag. (Bijvoorbeeld de Ortlieb, welke nu op hun website staat in 2 maten.)
Ik was eens naar bikepacking filmpjes aan het kijken op youtube en ik kwam deze tegen. https://youtu.be/Gt54fuYgL8I Hij neemt echt veel mee :)
Smitty schreef:Je kon er op wachten, nu is hij er...
De anything achterdrager:
Leuk bedacht! Waarom zitten die beugeltjes er eigenlijk op, lijkt mij ruimteverlies en de tas komt zo ook meer naar achteren en omhoog wat je toch juist niet wilt?

Afbeelding
Dennis1987 schreef:Ik was eens naar bikepacking filmpjes aan het kijken op youtube en ik kwam deze tegen. https://youtu.be/Gt54fuYgL8I Hij neemt echt veel mee :)
Blijft leuk hè die fatbikes, je zet ze met een pedaal op een blokje hout en ze blijven gewoon staan, zelfs met al die zooi aan het stuur. :D
@Dennis: leuk filmpje, inspirerend om meer te experimenteren met tasjes overal! Een ander inspirerend filmpje is deze: https://www.youtube.com/watch?v=ib3fEpaDfeE, met tips over goedkope maar goede ultralight oplossingen voor hiken (dus vaak ook bikepacken).

@Yopie: kan handig zijn voor kleinere frames. Maar eigenlijk is dan een licht zadelpendragertje zeker zo handig. Voor grotere frames zou ik gewoon een zadelharnas gebruiken en bij gebruik van een grotere drybag de onderzijde van de tas (binnenin) verstevigen door daar de (lege) slaapmat opgevouwen te plaatsen. Dan kan de rest er bovenop.
Felix Fietst schreef:Maar eigenlijk is dan een licht zadelpendragertje zeker zo handig.
Dat denk ik ook ja. En dan de drybag met twee of drie spanbandjes vastsjorren, gewoon op dezelfde manier als bij de Bindle drager.
Maar het blijft een leuk dragertje, denk dat er ook zeker meer van dit soort bikepackdragers zullen komen, ben benieuwd. :)
Yopie schreef: En dan de drybag met twee of drie spanbandjes vastsjorren, gewoon op dezelfde manier als bij de Bindle drager.
Het kan ook heel goed met alleen maar twee spanbandjes, zoals te zien in mijn laatste filmpje:

Bron


In mijn ervaring het meest lichte, compacte en stabiele ophangingssysteem.
@alma Knap hoor. Ben wel benieuwd naar je packlist. Kook je zelf? Heb je een tent/tarp mee?
Openaf schreef:@alma Knap hoor. Ben wel benieuwd naar je packlist. Kook je zelf? Heb je een tent/tarp mee?
Dank je. Kookspullen had ik niet bij me, wel kampeerspullen. De rol onder mijn onderbuis bestond uit een tent, matje en kussentje, en in de drybag onder mijn zadel zat een slaapzak , samen met mijn niet-fietskleren. De gastank herbergde verder mijn gereedschap, statiefje en verzameling cameramounts, in mijn zadelpen verborgen zaten twee pompjes, en in mijn rugzak zat de rest (eten, fietskleding, regenkleding, actiecamera, gewone camera, laders, ehbo, toiletgerei. telefoon, zakmes...)

Alles wat ik tijdens het fietsen nodig had, zat ofwel in mijn rugzak, ofwel in de gastank. Dit om te voorkomen dat onderweg heel de fiets afgetuigd moet worden om iets te pakken.
Openaf schreef:@alma Knap hoor.
Alma is te knap, die mag niet meer meedoen. Wij maar jaloers kijken en ons afvragen wat we fout doen .. en al die mooie filmpjes geven ook alleen maar onrust en fietskriebels. :D

Prachtig Alma! 8)
Yopie schreef:Wij maar jaloers kijken en ons afvragen wat we fout doen
Zijn seatbag heb ik alvast afgekeken. Geniaal vind ik. Licht en waterdicht en maar een fractie van de prijs van de grote merken (hoewel Ortlieb niet bepaald klein is).

@ Alma Geen last van een te zware rugzak?
@ Openaf: nee, eigenlijk zelden. Bij het fietsen hang ik zoveel mogelijk gewicht aan mijn fiets en bij het lopen verhuis ik naarmate het steiler wordt een steeds groter gedeelte van het gewicht naar mijn rug.

Alleen als er voor meerdere dagen voorraden mee moeten, dan ervaar ik in lange klimmen soms een pijnlijke druk op het zadel door het hogere gewicht.
Gear of the year 2016 - volgens Bikepacking:
http://www.bikepacking.com/plog/2016-bi ... -the-year/