Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Registratie van forumleden - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Registratie van forumleden

Haike schreef:
Marco Meijerink schreef: ik denk dat het aan het lidmaatschapsgeld ligt. dat is veeeeel te hoog voor alleen maar een internetsite, toegang tot tientallen activiteiten, tijdschrift, landeninformatie, de start van je eerste wereldreis, de kans dat je aangestoken wordt en je ontslag neemt en vervolgens ergens in de shit in Tibet rondfietst. En daar komt bij dat de vriendenschare die je krijgt allemaal een kerstkaart willen hebben. Ook dat kost tijd en geld! Nee hoor, 15 euro geeft me veel te veel toegang tot de wereld. Is nog gevaarlijk ook........ Laughing
(het moge duidelijk zijn.....ik vind geen enkele reden om niet lid te zijn.....)
Als je goed had gelezen, dan had je nu niet hoeven denken, dat het om lidmaatschapgeld gaat, dan had je nu geweten waar het om gaat. Ik vind dit aardig richting afzeiken gaan :cry:
En daarom sluit ik me aan bij de woorden van Willem Jongman op de vorige pagina.

@ciclista: je kunt je nickname door een van de moderatoren laten veranderen. Ook met terugwerkende kracht.

Sjirk

Hallo Ronald,
SjirkM schreef: @ciclista: je kunt je nickname door een van de moderatoren laten veranderen. Ook met terugwerkende kracht.
Ik heb als moderator geen user management bevoegdheden, dan moet je bij een beheerder zijn. Stuur eens een PB naar Jarno, dan weet je of het mogelijk is.

Groetjes,
Frank

Frank schreef:Hallo Ronald,
SjirkM schreef: @ciclista: je kunt je nickname door een van de moderatoren laten veranderen. Ook met terugwerkende kracht.
Ik heb als moderator geen user management bevoegdheden, dan moet je bij een beheerder zijn. Stuur eens een PB naar Jarno, dan weet je of het mogelijk is.

Groetjes,
Frank
Bedankt voor de tip mensen, ik zal een PB naar Jarno sturen.

Groetjes Ronald van der Perk

Jarno hield er toch mee op?
Of heb ik verkeerd geluisterd bij de ledenvergadering?

Blanche

Blanche schreef:Jarno hield er toch mee op?
Of heb ik verkeerd geluisterd bij de ledenvergadering?
Blanche
Heel goed geluisterd. Maar je kunt niet alles in één keer overdragen.

Schlauch schreef:
Leon schreef:alles in de ruimste zin des woords."
Verreweg de meeste leden maken geen gebruik van de andere activiteiten.
Blijft over of het zo vervelend is om vier keer per jaar het blad te ontvangen.
Als dat zo is dan weet ik het ook niet meer.
Ik denk dat het aan het volgende ligt.
a) Stoffig imago. Zelf liep ik op een fietsbeurs voorheen altijd om de tent van de Wereldfietser heen, niet met opzet, maar gewoon omdat ik niet wist wat al die mensen met hun boeken te vertellen hadden.
Het verenigingsblad gaat naar ik aanneem vooral weer over fietsreizigers en hun ervaringen.
b) Het is vlees nog vis. Er ontbreekt een produkt of dienst zoals bijvoorbeeld de Fietserbond of de ANWB naar buiten treden.
c) Er worden geen opdrachten voor of keurmerken door de Wereldfietser uitgevoerd. Fietstests staan altijd in Op Pad.
Jac
.... Helaas is het niet mogelijk hierop zo te reageren dat jij je niet op de kast gejaagd voelt Schlaugh. Misschien ligt dat aan mij, maar misschien ook een beetje aan jou.
Leon

Schlauch schreef:Fietstests staan altijd in Op Pad.
Jac
Geef mij maar de vele informatie die ik op dit forum bij elkaar kan sprokkelen i.p.v. de fietstests van Op Pad, waarbij ze appels met peren vergelijken.

Gerd

De discussie gaat alle kanten op en wordt weer eens persoonlijk. Kijk ook nog even wat de aanleiding voor het bericht was.

Ik heb het het gebruik van nicknames op de laatste ledenvergadering kort aangestipt. Mijn motto: wees eerlijk, noem je naam en laat zien waar je voor staat (ook al is niet iedereen het ermee eens dat ik hieronder zet dat ik een winkeltje heb)

De beste weg om tegen het gebruik van nicknames te ageren, is om het op te geven als agendapunt op een vergadering. Oh ja, en neem plaats in de op te richten klankbordgroep van De Wereldfietser :lol: Een uitstekend initiatief!

Schlaugh, wat het testen betreft, ik heb daar wel eens over gedacht om zoiets voor het tijdschrift te doen. Maar ja, ik ben weliswaar integer, maar niet onafhankelijk. Ik word gesponsord door Koga Miyata (en denk mee met de productontwikkeling) en dan moet ik een Koga testen? Nee, dat zal niet werken en zijn al teveel belangenverstrengelingen geweest in de fietstestwereld en die zijn er nog steeds (voorbeelden genoeg )
Maar ik ben ervan overtuigd dat als je onafhankelijke fietsers hebt en die goed laat testen, dat fabrikanten sowieso wel een testfiets beschikbaar willen stellen. Maar wie neemt dat op zich; en het kost veel tijd.
Vroeger ging ik met Op Pad een week lang op Madeira fietsen om iedere dag op een andere fiets te rijden. Maar ja, dat is ook voor Op Pad verleden tijd. Te duur. :cry: :wink:

Foei Eric,

Even dimmen!!!!!

Het gaat over schuilnamen.

Wat is het imago van een "Schlauch"?
Ooit door een Duitse tuinslang gebeten, of door een Duitse binnenband lek geprikt?

Het is dankbaar voer voor psychologen, waarom iemand zich in vredestijd op een onschuldig forum over fietsen verschuilt achter een bepaald volkomen duister pseudoniem. Als je gewoon je eigen naam gebruikt, heb je dat probleem niet en ben je dus geen voer.

Moin!

Mijn nick is mijn nick, punt. Waar ik wel voor ben is het voorstel om bij aanmeldng je echte naam, adres etc in te vullen zodat de admins weten wie achter de nicks steekt.
Maar die discussie is meer voor de nog in te richten klankbordgroep. Ik heb me alvast aangemeld :)

Fiets de wereld,
Whisky

Eric Schuijt schreef:Ik heb het het gebruik van nicknames op de laatste ledenvergadering kort aangestipt. Mijn motto: wees eerlijk, noem je naam en laat zien waar je voor staat (ook al is niet iedereen het ermee eens dat ik hieronder zet dat ik een winkeltje heb)
Tis natuurlijk ook niet een winkeltje, wat je hebt :lol: over eerlijk zijn gesproken....
Voor testen lees ik liever hier de ervaringen van de fietsers zelf dan de ANWB of consumentengids. Ik heb het *gevoel* dat de mensen hier ze in echte en practische omstandigheden gebruiken en dat is de beste test voor mij.

Nicknames heb ik geen moeite mee. Als iemand niet met zijn eigen naam erop wil, prima. Doet hij/zij dat wel (zoals ik) ook goed. Iemand wordt er niet anders van of hij Baflo Bill heet of HansvanderVeeke. Ik neem aan dat bij misdrage de moderator ingrijpt.

Ik heb wat gemist van een klankbordgroep. Wat is de bedoeling daarvan en waar kun je je eventueel opgeven?

Jongens, ik heb mijn bericht aangepast. Het gaat mij om de systematiek die tijdschriften toepassen en waar mensen soms -bewust of onbewust- voor worden gebruikt. Er zijn ook andere fietsmerken die bijhoorlijk bevoor- en benadeeld zijn. Je staat soms verbaasd over hoe het werkt in tijdschriftenland.

Ik zal een voorbeeld geven hoe ikzelf 'gebruikt' ben. Kijk eens in de laatste B&T-magazine. Ze vragen mij een stukje te schrijven over mijn ervaringen met een fietsenmerk waar ik ook enthousiast over ben.

Tot mijn verbijstering zie ik een compleet artikel met mijn naam erboven dat ik nooit geschreven heb. Ja, het korte stukje, maar de rest is er omheen geschreven door iemand anders. Door wie? Geen idee!
Dit betreft mijzelf, en zo kan ik nog wel wat voorbeelden geven, maar dat is een ander verhaal. Ik zal degene die ik bij naam heb genoemd even bellen vandaag, het was maar een van de vele voorbeelden. :oops:

Op macro-niveau gebeurt natuurlijk hetzelfde in krantenland. Maar iedereen die tussen de regels doorleest en veel heeft gereisd in islamitische landen weet dat.

Hans, tijdens de vergadering werd een soort klankbordgroep voorgesteld. Een discussieplatform met echte mensen die oog in oog met elkaar hun mening kunnen geven. Misschien dat het in de notulen staat hier ergens op de site. Een mooi initiatief want dan kun je als lid je mening laten weten en met een goede argumentatie invloed uitoefenen. Erg democratisch dus en dat is OK.

Sorry, maar er wordt wel erg veel fuss gemaakt over nicknames. Nicknames worden in discussiefora op internet al heel erg lang gebruikt. Het is gewoon een oude gewoonte, die een aantal mensen nog steeds zo handhaaft.

Ikzelf vind het niet prettig om met mijn volledige naam in het forum te staan, omdat ik in een ander forum eens heb ontdekt, dat mijn volledige naam door een zoekmachine wordt opgepikt.

Omdat ik weet dat in dit forum veel waarde wordt gehecht aan de werkelijke naam, heb ik uiteindelijk besloten om mijn voornaam in mijn handtekening te verwerken. Zo vind ik het ook prettig als een fietsenmaker in zijn handtekening vermeld dat hij een fietsenwinkel heeft, want dan kan ik de informatie die hij of zij geeft ook beter in context plaatsen. Dat wordt lastiger als ik niet weet dat een fietsenmaker een fietsenmaker is en die vervolgens wel allerlei sluikreclame gaat zitten schrijven.

En om nog even terug te komen op verenigingsdiscussie achter slot en grendel: die kun je toch in een besloten deel van het forum plaatsen, waar alleen aangemelde leden bij kunnen?

reichbus schreef:En om nog even terug te komen op verenigingsdiscussie achter slot en grendel: die kun je toch in een besloten deel van het forum plaatsen, waar alleen aangemelde leden bij kunnen?
Ja en nee.
Ja, het is mogelijk een deel van het forum af te sluiten voor alleen leden van het forum. Dat zegt nog niets over het feit of de persoon in kwestie lid is van de vereniging.
Ja het is ook nog eens mogelijk om een 'groep' te definiëren in de forumsoftware en daarin alleen verenigingsleden te plaatsen.

Nee, deze groep is er nu niet. Nee, het is op dit moment niet mogelijk de profielinformatie uit te breiden met informatie over de betreffende forumgebruiker zoals naw en lidmaatschapnummer. Nee, er is op dit moment geen goede mogelijkheid deze gegevens te vergelijken met de ledenadministratie om te zien of de forumgebruiker daadwerkelijk lid is van de vereniging.

Schlauch schreef:
whisky schreef: Waar ik wel voor ben is het voorstel om bij aanmeldng je echte naam, adres etc in te vullen zodat de admins weten wie achter de nicks steekt.
a) Vindt je dat er excessen zijn die dit noodzakelijk maken
b) Mijn persoonlijke gegevens en die van andere worden overgedragen aan een niet professionele partij.
c) Wie garandeert de privacy ?

De term imago heb ik alleen maar gebruikt om aan te geven wat het beeld naar buiten toe zou kunnen zijn. Bovendien lees ik hier dat er een tekort zou zijn aan leden. Dus daarom zou behalve een professionalisering van de organisatie naar binnen ook een professionalisering naar buiten toe gewenst kunnen zijn.

'Eénmalige berichten' kun je ook categoriseren : 'De eendagsfietsvliegschrijvers.'

Jacques, herkenbaar 'om niet', that's the question.

Wie zegt er dat de vereniging te weinig leden heeft????

Kijk voor registratie van persoonsgegevens eens op http://www.cbpweb.nl
Mvgr,
Eric, lid van een zeer Professionele Vereniging Wereldfietsers, De PVW is OK :lol:

Hoeveel moet je per jaar aan het wereldfietsen verdienen om lid te mogen zijn van de PVW? :)

Servus!

15 E is genoeg ;-)

Whisky