Additionally, paste this code immediately after the opening tag: schouderpijn: waar ligt het aan? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

schouderpijn: waar ligt het aan?

andre@home schreef:
Willem Jongman schreef:De beste manier om je lichaam te trainen voor het fietsen is .... fietsen (maar maak het niet te dol).
WIm
die tijd zijn we allang voorbij dat alleen de benen getraind moeten worden. Juist andere trainingsvormen zijn erg goed. Ze moeten vooral ondersteunend uitgevoerd worden, dus functioneel en geen doel op zich worden anders kweek je massa's spieren op plaatsen waar je ze niet hebben wilt...
Als je de Tour de France wil winnen is het zinvol om je ook in het sportcentrum te laten terroriseren. Als je gewoon wil fietsen en het je worst is of je je vakantie ook in een dag minder af kunt raffelen lukt dat nog best zonder een wetenschappelijk begeleid totaaltrainingsprogramma ;)

Ik heb hier nog een leuk boek van Henk Zorn. Hierin foto's met rek en strek oefeningen met een fiets. Lijkt wel iets op tegenwoordige joggers die op een hoekje van de straat een lantarenpaal of een muurtje proberen om te duwen.

m-gineering schreef:
andre@home schreef:
Willem Jongman schreef:De beste manier om je lichaam te trainen voor het fietsen is .... fietsen (maar maak het niet te dol).
WIm
die tijd zijn we allang voorbij dat alleen de benen getraind moeten worden. Juist andere trainingsvormen zijn erg goed. Ze moeten vooral ondersteunend uitgevoerd worden, dus functioneel en geen doel op zich worden anders kweek je massa's spieren op plaatsen waar je ze niet hebben wilt...
Als je de Tour de France wil winnen is het zinvol om je ook in het sportcentrum te laten terroriseren. Als je gewoon wil fietsen en het je worst is of je je vakantie ook in een dag minder af kunt raffelen lukt dat nog best zonder een wetenschappelijk begeleid totaaltrainingsprogramma ;)
hmmm, als iemandliever een blessure oploopt of pijn lijdt door een paar van die oefeningen niet te doen, desnoods voor de TV thuis...., die ook nog goed zijn voor het algemeen beter functioneren van het lichaam... voor die keuze heb ik wel respect ... immers een eigen verantwoordelijkheid.

bedankt voor de tips. ik heb gisteren naar fietsen en dus ook sturen gekeken en denk nu aan een vlinderstuur omdat je daarmee je positie kan veranderen onderweg. ik zag wel dat fietsenframes niet per 1 cm omhoog gaan , klopt dat? ik denk aan een jan janssen en die gaan (als ik het goed begrijp) van 49 cm-53-57 etc of snap ik het niet? ik hoor het graag (moet knoop doorhakken voor de aankoop)

lola schreef:bedankt voor de tips. ik heb gisteren naar fietsen en dus ook sturen gekeken en denk nu aan een vlinderstuur omdat je daarmee je positie kan veranderen onderweg. ik zag wel dat fietsenframes niet per 1 cm omhoog gaan , klopt dat? ik denk aan een jan janssen en die gaan (als ik het goed begrijp) van 49 cm-53-57 etc of snap ik het niet? ik hoor het graag (moet knoop doorhakken voor de aankoop)
De moderne confectieframes gaan idd met de paar centimeter omhoog. Vroeger gingen de confectieframes van goede merken met de halve centimeter omhoog. Vooruitgang.....
Veel belangrijker is echter de bovenbuislengte.

wat vind je van jan janssen en wat van Focus? kun je daar iets over zeggen: daar ligt nl. nu primair mijn keus: een focus heb ik, prima fiets, te weinig versnellingen. ik ben gisteren dus op pad geweest en ik vond de winkel waar ik was heel grondig te werk gaan en die kwamen met jan janssen aanzetten. op een eerder forumonderwerp zag ik dat merk niet zoveel moet uitmaken, als je maar weet wat je wilt. toch vind ik het lastig kiezen.

Als jij goed zit op je huidige fiets, maar er zitten te weinig versnellingen op naar je zin, waarom laat je er dan niet een nieuwe set op zetten met het aantal waar je wel tevreden mee bent? Of geeft dat problemen met het frame?

ik begreep dat dat lastig was: alles zit in de naaf weggewerkt en wordt erg duur. :roll:

misschien weer in een andere winkel kijken? en me voor laten lichten. waarschijnlijk moet je gewoon met een fiets beginnen en dan kom je terug en dan weet je precies wat je wel en niet wilt hebben. wat er stuk ging en wat helemaal oke is. wat dat betreft is een opbouwfiets een geode , kun je altijd losse zaken vervangen. een goed frame is dan eigenlijk alles, geen verende voorvork en dan kan er weinig misgaan :?: .

Tja je hebt dus een naaf versnelling, begrijp ik nu. Daar zou ik sowieso niet mee op pad gaan tenzij er op die naaf Rholoff staat.

Maar ik denk dat alles laten ombouwen naar een systeem met voor en achter een deralleur uit de Shimano Deore LX groep dat toch wel voor €400,- moet kunnen Dat lijkt me het wel waard als je dan zeker weet dat je dan pijnvrij op je fiets kan blijven zitten. :wink:

Maar ze heeft toch juist wel pijn op deze fiets?
Wim

Willem Jongman schreef:Maar ze heeft toch juist wel pijn op deze fiets?
Wim
Oeps..... dan heb ik het verkeerd excuus daarvoor :oops:

bedankt voor het meedenken!! als , ja, áls het aan mijn fiets ligt.