piet66 schreef:Dan hoef ik dus niet bang te zijn dat jij hem steeltBlanche schreef:En ik wil geen Giant Expedition !!!.

Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:piet66 schreef:Dan hoef ik dus niet bang te zijn dat jij hem steeltBlanche schreef:En ik wil geen Giant Expedition !!!.
Het spijt me als deze post je ergernis wekt. Dat is zeker niet de bedoeling. Ik ben net actief op dit forum en probeer zoveel mogelijk informatie te krijgen van de leden. Door mijn enthousiasme over het kiezen van een nieuwe fiets (voorpret) post ik vaak in dit topic. Ik krijg daarop (gelukkig voor mij) ook vaak antwoord; een bewijs dat dit forum een erg handig hulpmiddel is.Blanche schreef:piet66 schreef:Dan hoef ik dus niet bang te zijn dat jij hem steeltBlanche schreef:En ik wil geen Giant Expedition !!!.
![]()
Sorry hoor maar ik word een beetje melig van die kop continue in het forum. Fiets maar lekker door op je fietsje piet, doe ik het op de mijne waarvan ik het merk niet ga noemen. Hij moet me eerst maar eens de beloofde banden sturen!!!
Blanche schreef:Hallo Piet....
Melig heeft een andere betekenis dan ergernis.
Ik vrees dat je een melige (goed bedoelde) bijdrage nu echt anders oppakt dan dat ik hem bedoel.
Tja eigen schuld dikke bult...moet ik mijn meligheid maar voortaan ergens anders botvieren.
Welkom bij de club!
Het tikken is inmiddels verholpen. Ik heb de hoek van de stuurhouder (hoe heet zoiets) iets hoger gezet en daar waar het stuur vast wordt geklemd stukjes binnenband tussen gezet. Het is weg heerlijk! Maar ja waar heeft het nu aan gelegen?Willem Jongman schreef:Wijnand's tikkende stuurpen. Die verstelbare krengen gaan na verloop van tijd geloof ik allemaal kraken. Je kunt er siliconenspray in doen, misschien helpt dat een tijdje. En goed vastdraaien. Omdat je nu weet hoe je je stuur wilt hebben zou ik maar op zoek gaan naar een vaste pen waarmee je dezelfde zitpositie kunt bereiken.
Wim
Dat tikken wordt meestal veroorzaakt door vuiligheid. Doordat je nu je stuur wat veranderd hebt, kan dat net voldoende zijn om het tikken te verhelpen. Meestal helpt het om het stuur los te maken, zowel de stuurpen als het stuur goed schoon te maken en vervolgens met wat vet weer in elkaar te zetten.wijnand schreef:Maar ja waar heeft het nu aan gelegen?
Misschien is de VSF T400 ook wat voor jou, de 27-gang versie komt welliswaar met een Deore-LX groep maar is wat beter uitontwikkeld op de andere onderdelen en rond de 1000 EUR. Stevig stalen frame en 26" wielen, zeker veel waar voor je geld.piet66 schreef:Ik zocht een Santos of een Koga, maar ik ga nu waarschijnlijk een Giant Expedition kopen. Een belangrijke reden voor mij is dat het doel waarvoor ik de fiets ga gebruiken de meerprijs van die andere fietsen niet rechtvaardigt.
Bedankt voor de tip. Als ik de berichten over de T400 lees, kan ik ook niet anders dan concluderen dat deze fiets veel waar voor zijn geld biedt. Toch valt deze fiets voor mij af, want:koekeloe schreef:Misschien is de VSF T400 ook wat voor jou, de 27-gang versie komt welliswaar met een Deore-LX groep maar is wat beter uitontwikkeld op de andere onderdelen en rond de 1000 EUR. Stevig stalen frame en 26" wielen, zeker veel waar voor je geld.
1.0 2.0 of 3.0 verschillen in afmontage m.b.t. de groepen en bijv. de toepassing van hydraulische remmen welke niet op de 3.0 zitten.Andreas schreef:Ik ben inmiddels ook op zoek naar een trekking fiets. En vandaag heb ik toevallig een paar rondjes op een Expedition 2.0 van 2007 gedaan (in de winkel). Echt een lekker fiets.
Nu vraag ik mij wel af of de prijs, die daar genoemd wordt, wel klopt: 1.099,- nu met 20 % korting. Eerder in deze thread schrijft Wijnand, dat hij voor een Expedition 3.0 von 2007 maar 899,- betaald heeft. Of is bij Giant 1.0 beter dan 2.0 beter dan 3.0?
Licht verwarde groeten - andreas
Is een meidenfiets Bas!B@se schreef:Deze? (maar dan heren)
mooi fietske, heb deze al eens int eggie mogen aanschuwen en moetzeggen ziet er wel ok uit.
Veel plezier ermee!
Bas
Ik weet niet welke spaken het zijn. Op de site van Giant is dat niet te achterhalen. De hele fiets is opgewaardeerd (o.a. volledige, nieuwe XT groep), hopelijk zijn ook de spaken beter. Ik heb de opmerking over verroeste spaken eerder in dit topic ook al gelezen.popcorn schreef:Hopelijk hebben ze wel nieuwe spaken op dit model gezet.
Mijn vriendin rijdt met het model 2006.
schitterende fiets, maar de spaken beginnen spontaan te roesten.
(steeds binnen gestaan)
blijkbaar zijn het geen rvs spaken die ze gebruikten toen